Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#117589 - 06/02/2012 22:49 Evolusjonsteorien
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Oprindeligt skrevet af: Fredrik33
Hvilke bøker om evolusjon leser dere nå? Selv leser jeg en bok om kirkefedrene.

På forhånd takk!

Jeg læser Michael Majerus' bog "Moths" fra 2002, hvor han bl.a. viser, hvor fint teorien om evolutionen i farvevariationerne i Birkemåleren (Biston betularia) følger naturlig selektion. På trods af bl.a. en vis Jonathan Wells forsøg på at nedgøre Kettlewells oprindelige fund. Wells overser bl.a., at Kettlewell godt vidste, at Birkemåleren hviler på undersiden af grenene og ikke på træstammer. Majerus viser, at denne adfærd alligevel giver lyse målere og mørke målere forskellig overlevelsesgrad. De mørke overlever bedst i forurenede omgivelser.

Jeg siger ikke, man ikke skal læse Jonathan Wells, men jeg vil påpege, at der findes mange lige så spændende måder at få tiden til at gå på: Snegleræs på langbane, kommatælning i Grundloven, SuperMario 1, loppedressur eller man kan spille Plydspind (mit favoritalternativ).

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#117593 - 07/02/2012 09:36 Re: Evolusjonsteorien [Re: LarsBj]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Skru ned for sarkasmen, LarsBj. Dit indlæg var altså heller ikke vildt oprivende at læse, så jeg vil spare andre gæster fra uforvarende at spilde dyrebar plyspindsspilletid.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær