Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#117444 - 19/01/2012 20:16 Jeg vil ønske at helvede brænder i al evighed
tvivleren
Bruger

Reg.: 16/11/2010
Som mit navn antyder, er jeg tvivler. Jeg ved nemlig ikke hvad der er "rigtige" eller "forkerte" antagelser.

Nogle præster siger, at der findes et helvede, andre at det bare er symbolsk, og andre igen at helvede er ensomhed.

Men jeg vil sådan ønske, at der til alle onde mennesker (læs: folk der gør ondt mod syge og handicappede) findes et helvede med uendelige pinsler til al evighed, med evig fortabelse og UDEN nogen somhelst mulighed for nogensinde at komme derfra igen.

Men som jeg kan forstå på det, eksisterer dette helvede desværre ikke.

Folk som Himmler, Hitler eller Mao burde være placeret sådanne steder. Det samme bør folk der chikanerer handicappede og kalder dem igler og giver dem skylden for finanskrisen.

Jeg håber inderligt, at Gud straffer dem hårdt og skånselsløst - og her tænker jeg ikke på at de skal være "ensomme" selvom det kan være nok så grum en straf, nej jeg vil hellere have at de bliver brændt op indefra og har en uendelig indre pinsel hvor de brænder op i al evighed.

Desværre kan jeg forstå på det, at også disse "mennesker" (som i min optik er dæmoner i menneskeskikkelse) desværre også kommer i paradis. Hvorfor?

Jeg vil ønske at der findes en streng, straffende og sadistisk Gud til at straffe alle syndere hårdt !!!!

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#117452 - 19/01/2012 23:43 Re: Jeg vil ønske at helvede brænder i al evighed [Re: tvivleren]
Bluerover1
Bruger

Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
Kaere Tvivleren
Jeg laeser dit indlaeg og dit bruger navn og det goer ondt at se at du, og mange andre, "tvivler" hvad troen angaar.
Der er mange vidt forskellige religioner i verden og naesten alle tror paa Liv efter Doed. Og naesten alle tror paa at der er helvede og Paradis. Jeg tror ikke vi kan komme udenom hvad Jesus sagde i Hans lignelser om begge steder. Mange Praester og diakoner har udtalt sig om deres existence. Nogle sier at Helvede som du sier, er kun et sted hvor du kommer i total ensomhed. Eller der er ild i evihed, jeg ved det heller ikke, men at sige at menneske som Hitler, Himmler eller Mao skal findes i helvede, det er noget som vi vil aldrig vide for Gud er Dommeren i alle tilfaelde. At chikanere andre, enten de er handicapped eller syge, er selvfoelgelig ikke rigtig, det goer ondt enten du er syg eller handicapped, men der er osse mange andre som bliver chikaneret. Alkoholiker, Indvandrer, Kristne, Joeder, Jehova's Vidner, ja du kan selv see mange andre, de er der, og vi er alle skyldige. Jeg ved ikke om du bliver chikaneret eller ej, hvis du goer det saa proev at gaa i samtale med den som chikanere dig og maaske han/hun vil see at du er et almindelig menneske og du er akkurat som Gud har skabt dig. Jeg tror du er Soeger i stedet for Tvivleren.
Kom til din Frelser, kom som du er. Staar der i en gammel salme.
MVH Bluerover1

Til toppen 
#117467 - 20/01/2012 17:09 Re: Jeg vil ønske at helvede brænder i al evighed [Re: tvivleren]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Tvivler.

Det er klart for mig at se, at Jesus taler om, at Helvede er evigt på samme måde, som Himlen er.

Men jeg vil heller ikke pege nogen navngivne personer ud til at være der. Kun Gud ved, hvem der har taget imod ham og modtaget tilgivelse for deres synder. Og det er alle slags synder, som Jesus har båret på korset. Også Hitlers ugerninger samt chikane af syge og handicappede.
Jeg er lidt nysgerrig på, hvorfor du netop trækker disse eksempler frem? Er det noget, du selv eller en af dine kære har oplevet?
Der findes jo mange andre synder. Ingen synd er så "lille", at den ikke kan føre os i fortabelsen - fordi Guds standard er fuldkommen renhed og hellighed - og ingen synd er så "stor", at Jesus ikke har sonet den på korset - fordi han har båret hele verdens synder.

Det er helt klart forkert at chikanere syge og handicappede, kalde dem igler (eller gøgeunger, for den sags skyld) og give dem skylden for finanskrisen. Men også denne synd har Jesus sonet.

Du skriver: "Jeg vil ønske at der findes en streng, straffende og sadistisk Gud til at straffe alle syndere hårdt !!!!"
Tja, men så ryger vi selv med i købet. For vi er alle syndere.

Det, at der ifølge Jesus findes et evigt Helvede, skal ikke få os til at ønske, at nogen kommer der, og være hævngerrige på den måde. Gud ønsker ikke selv, at nogen skal komme der, og er derfor ikke "sadistisk". Han vil, at alle mennesker skal frelses. (1.Tim. 2,4).
Den hævngerrighed er i sig selv en synd, der fortjener fortabelsen nøjagtig lige så meget som dem, du selv har listet op.

Hvis vi har sådan en hævngerrighed, er der derfor ikke andet at gøre end at angre den og bekende den ærligt for Jesus og bede om tilgivelse for den. Så gælder det: Hvis vi bekender vore synder, er Gud trofast og retfærdig, så han tilgiver os vore synder og renser os fra al uretfærdighed. 1.Joh. 1,9.

Og så er vi sat fri og forløst til at elske, selv vore fjender - gøre godt mod dem, velsigne dem og bede for dem. (Jf. Luk.6, 27-28). Når Jesus har båret alle synder på korset, har han også båret vore modstanderes synder - og den vished sætter os fri til at tilgive.

Det betyder ikke, at vi ikke stadig kan opleve det som en kamp. Men når vi fristes, har vi mulighed for at kalde på Jesus, bede ham om at hjælpe os med at elske i stedet for at være bitre, og prise ham, som er sejrherre over alle synder, og hvis blod har magt til at løse selv de tungeste syndelænker og de mest indgroede væsenstilbøjeligheder.
Og den, der tror på Jesus, har Helligånden boende i sit hjerte. Hans frugt er kærlighed.
Så vi kan bede ham: "Tak, Helligånd, fordi din frugt er kærlighed. I tro på, at det er dig, der virker dette, vil jeg nu med min nyskabte vilje sige nej til de bitre tanker og tænke kærlige tanker om dem, der har gjort dårligt imod mig."
Men denne frugt kan kun gro i forbindelse med Jesus, det sande vintræ. Skilt fra ham kan vi slet intet gøre. Joh. 15,5.

Derfor er det så afgørende, at vi ikke kæmper i egen kraft eller tænker, at nu skal jeg bare tage mig sammen og gøre sådan og sådan, punktum, men trækker på den forløsning, Jesus har lovet os, og holder hans bud på nådens grund alene.

Håber det giver nogenlunde mening, eller er det gået hen og blevet for indforstået?

Mvh. Anne.

Ændret af AnnePande (20/01/2012 17:11)

Til toppen 
#117468 - 20/01/2012 17:44 Re: Jeg vil ønske at helvede brænder i al evighed [Re: AnnePande]
Charlene
Bruger

Reg.: 31/05/2011
Sted: midtjylland
Hvor er jeg dog evigt enig med dig Anne, lige netop i dette spørgsmål smil

Til toppen 
#117495 - 24/01/2012 22:43 Re: Jeg vil ønske at helvede brænder i al evighed [Re: AnnePande]
tvivleren
Bruger

Min aftensbøn for i aften er denne:

Kære Gud. Jeg beder dig inderligt og af hele min sjæl, at du, mægtig som du er, piner og plager alle der tænker ondt om mennesker der pga. sociale, fysiske eller psykiske problemer er på overførselsindkomst indtil de selv inderst inde selv indser, at de var galt på den.

I tilfælde af at de aldrig ser det, så beder jeg dig - igen inderligt af hele min sjæl, at du straffer dem med helvedes pinsler i al evighed og skånselsløst, og at de fortæres op i Helvedes flammer.

Jeg beder til, at den kristne morallære bliver gjort til verdslig lov, og at den verdslige magt dømmer og straffer alle der overtræder den kristne morallære hårdt og skånselsløst ved at deres kroppe bliver kastet på Bålets flammer!

Jeg beder endvidere om, at der indføres kristen censur i hele den vestlige verden. Jeg vil ønske, at den kristne morallære gøres til evig lov, og at den som ikke følger den skal med sit hovede afhugges efter højre hånd, og derefter kastes på en stage til skræk og advarsel!

Jeg beder til, at den Kristne teokratiske feudalstat genindføres, om ikke i hele verden, så i Danmark og i Europa og at de Hellige Krigere skal kæmpe de svages sag og i Kristenhedens navn dræbe alle der forbryder sig imod de svage, med den verdslige magt som den dømmende og udøvende magt.

Skån indvandreren, den syge, den handicappede og mennesker med særlige behov, og straf skånselsløst de, som forbryder sig imod disse menneskers liv, legeme, velfærd og velvære.

Amen.

Til toppen 
#117498 - 24/01/2012 23:48 Re: Jeg vil ønske at helvede brænder i al evighed [Re: tvivleren]
tvivleren
Bruger

Citat:

Jeg beder til, at den Kristne teokratiske feudalstat genindføres, om ikke i hele verden, så i Danmark og i Europa og at de Hellige Krigere skal kæmpe de svages sag og i Kristenhedens navn dræbe alle der forbryder sig imod de svage, med den verdslige magt som den dømmende og udøvende magt.

Og læg venligst mærke til sidste linje.
Dette er IKKE en opfordring til selvtægt, men til at lovgivningen i den verdslige stat ændres, så der bliver dødsstraf for at forgribe sig mod de svage!

(Hvis ordstyrer lige vil lægge denne kommentar ind i mit indlæg, jeg er nemlig bange for at det ellers bliver misforstået. Jeg vil ikke opfordre til vold, men til lovændring).

Til toppen 
#117501 - 25/01/2012 09:30 Re: Jeg vil ønske at helvede brænder i al evighed [Re: tvivleren]
angela
Bruger

Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
Kære Tvivler.

Nogen må have såret dig virkelig, virkelig meget og det gør mig ondt.
Jeg kan ikke fortælle dig hvordan du skal bede, men et simpelt Fadervor, den bøn Jesus selv lærte os, er faktisk nok.
Jeg tror personligt ikke på dødsstraf. Den person der eksekverer en sådan dom, tager jo et liv, et liv Herren har skabt og elsket. Vi kan straffe/beskytte den der har lidt overlast, ved at fængsle og behandle bødlen og så kan vi bede.

Om der findes et helvede med bål og brand eller om fortabelsen består i ikke at møde Herren i Paradis, ved jeg ikke, hvem gør det? Jeg tror at Herren frelser enhver der tror og som vedkender sig sin tro overfor mennesker.

Jeg vil bede for dig.

Hilsen Angela smil

Til toppen 
#117505 - 25/01/2012 10:18 Ordstyrerkommentar [Re: tvivleren]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Oprindeligt skrevet af: tvivleren
(Hvis ordstyrer lige vil lægge denne kommentar ind i mit indlæg, jeg er nemlig bange for at det ellers bliver misforstået. Jeg vil ikke opfordre til vold, men til lovændring).

Nej, det vil ordstyrer ikke. Vi redigerer principielt ikke i gæsters publicerede indlæg.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#117506 - 25/01/2012 11:04 Re: Ordstyrerkommentar [Re: Kefas]
tvivleren
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Kefas
Oprindeligt skrevet af: tvivleren

Nej, det vil ordstyrer ikke. Vi redigerer principielt ikke i gæsters publicerede indlæg.

Så vil jeg gerne undskylde endnu en gang for at jeg formulerede mig dårligt:

I tilfælde af at nogen vil tolke mit indlæg som voldsprovokerende, så er det ikke meningen med indlægget. Jeg opfordrer til lovændring, og kun gennem lovlige midler skal syndere straffes.

Til toppen 
#117507 - 25/01/2012 21:13 Re: Ordstyrerkommentar [Re: tvivleren]
Lisbeth_m
Bruger

Reg.: 28/04/2011
Hej Tvivleren.

Jeg synes du skal prøve at læse bjergprædikenen. Matt kap 5-7.
Tror den vil kaste lidt lys over dine tanker.

Her er også en god tekst fra Joh:

Kvinden grebet i ægteskabsbrud

v1 Men Jesus gik ud til Oliebjerget. v2 Ved daggry var han atter på tempelpladsen; hele folket kom hen til ham, og han satte sig ned og underviste dem. v3 Men så kommer de skriftkloge og farisæerne med en kvinde, der var grebet i ægteskabsbrud; de stiller hende foran ham v4 og siger til ham: »Mester, denne kvinde er grebet på fersk gerning i ægteskabsbrud, v5 og i loven har Moses påbudt os at stene den slags kvinder; hvad siger du?« v6 Det sagde de for at sætte ham på prøve, så de kunne anklage ham. Men Jesus bøjede sig ned og gav sig til at skrive på jorden med fingeren. v7 Da de blev ved med at spørge ham, rettede han sig op og sagde til dem: »Den af jer, der er uden synd, skal kaste den første sten på hende.« v8 Og han bøjede sig igen ned og skrev på jorden. v9 Da de hørte det, gik de væk, én efter én, de ældste først, og Jesus blev alene tilbage med kvinden, som stod foran ham.

v10 Jesus rettede sig op og sagde til hende: »Kvinde, hvor blev de af? Var der ingen, der fordømte dig?« v11 Hun svarede: »Nej, Herre, ingen.« Så sagde Jesus: »Heller ikke jeg fordømmer dig. Gå, og synd fra nu af ikke mere.«

Ingen af dem der var til stede, var i stand til at dømme, for vi har alle begået synd. Kun Jesus har magt til at dømme, men han valgte at tilgive og give hende chancen for at omvende sig.

Til toppen 
#117546 - 28/01/2012 21:25 Re: Jeg vil ønske at helvede brænder i al evighed [Re: tvivleren]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Tvivler.

Jeg har i og for sig ikke andet at sige til det end det, jeg allerede har skrevet i mit indlæg før. Hvad mener du om det?

Blot vil jeg tilføje, at Jesus selv bad for dem, der korsfæstede ham: "Fader, tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør".

Og de nøjedes ikke bare med at tænke ondt om ham. De piskede ham og naglede ham til et kors og lod ham dø en langtrukken og pinefuld død.

Hvis du har lyst, må du gerne fortælle, hvordan det kan være, du særligt koncentrerer dig om "alle der tænker ondt om mennesker der pga. sociale, fysiske eller psykiske problemer er på overførselsindkomst"?
Jeg mener, der var jo mange andre ting, man kunne have nævnt, men det virker meget specifikt?
Jeg er bare nysgerrig. smil

Mvh. Anne.

Til toppen 
#117560 - 29/01/2012 22:07 Re: Jeg vil ønske at helvede brænder i al evighed [Re: AnnePande]
tvivleren
Bruger

AnnePande - jeg har sendt dig en PM om hvad jeg specifikt tænker på.

Til toppen 
#117566 - 31/01/2012 18:02 Re: Jeg vil ønske at helvede brænder i al evighed [Re: tvivleren]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Tak for det. smil

Til toppen 

Ordstyrer:  AnnePande, Kefas, asas, kristina, tau 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær