Evolution.dk er en anti-teleologisk side, der har til formål at argumentere for en naturalistisk forklaring på livsformernes oprindelse. Skabelse.dk, der også giver en glimrende redegørelse for biologisk evolution, argumenterer for skabelse og design i naturen (teleologisk betyder formål).
Skabelse.dk, der også giver en glimrende redegørelse for biologisk evolution, argumenterer for skabelse og design i naturen
Ja, læs skabelse.dk, hvis du er religiøs, og ikke vil rystes eller ændres. Læs evolution.dk, hvis du vil vide, hvordan universitetsforskere beskriver evolution.
mvh LarsBj
*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.* Isaac Newton
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej LarsBj
Citat:
Ja, læs skabelse.dk, hvis du er religiøs, og ikke vil rystes eller ændres. Læs evolution.dk, hvis du vil vide, hvordan universitetsforskere beskriver evolution.
Et lille nysgerrigt spørgsmål: Har du nogen sinde truffet, eller hørt om, skabelsestroende kristne, som er blevet rystet eller ændret af at studere universitetsforskeres beskrivelse af evolution?
Et lille nysgerrigt spørgsmål: Har du nogen sinde truffet, eller hørt om, skabelsestroende kristne, som er blevet rystet eller ændret af at studere universitetsforskeres beskrivelse af evolution?
Ja, men jeg har aldrig mødt en ikke-skabelsestroende, som kunne overbevises om, at det ikke er den samme gud, de monoteistiske religioner tilbeder!
mvh LarsBj
*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.* Isaac Newton
Foruden skabelse.dk kan du finde en lang række artikler og debatindlæg på kristendom.dk og religion.dk om evolution-skabelse-intelligent design. Artiklerne findes nemmest ved at søge på for eksempel Darwin, evolution, kreationisme som enkeltord. Redaktionen af kristendom.dk og religion.dk er meget professionel, idet redaktørernes private meninger og holdninger ikke kommer til udtryk.
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej LarsBj, du skriver, at du aldrig har mødt en ikke-skabelsestroende, som kunne overbevises om, at det ikke er den samme gud, de monoteistiske religioner tilbeder ..
Nej, selvfølgelig har du ikke det. Det ville da være dybt underligt, hvis du havde!
En ikke-skabelsestroende tror vel ikke på nogen gud overhovedet? -
- så i hans optik må den ene gud være lige så ikke-eksisterende som den anden, og han må derfor anse troen på Gud som skaber for én og samme absurditet, uanset hvilken af de tre meget forskellige religioner, det drejer sig om. Jeg selv tror i hvert fald ikke på, og tilbeder ikke (som jøder og muslimer) en gud, som taler med en ganske anden stemme end Jesus Kristus, som jeg kender fra Guds ord i Bibelen.
Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
Hej Ja nu har jeg laest alt om evolution, DVS alt det jeg oensker at laese og jeg blev slet ikke rystet eller aendret af det, slet ikke. Og ved du hvad Lars jeg vil ikke kalde det gaetteskab og det er fordi jeg gennem aarene har laert at respektere dig. Nej jeg vil hellere kalde det eventyr for der er jo en masse at laese og kun lidt som kan bevises. Min Gud og Frelser har skabt himlen og jorden og alt den indholder. Om samme Gud saa har lavet lidt om paa det Han har skabt, det kan godt vaere. Adam og Eva var skabt som voksne, det ved vi da for havde blevt skabt som spaedboern hvem ville vi saa have til at passe dem. Det er selvfoelgelig et dumt example men alligevel et som eventyrene snakker ikke om. Gud er stor og jeg tror nok det er det som folk ikke vil vaere ved saa de forsker evelution. MVH Bluerover1
"Ja, men jeg har aldrig mødt en ikke-skabelsestroende, som kunne overbevises om, at det ikke er den samme gud, de monoteistiske religioner tilbeder!"
hej LarsBj!
Forklaringen er nok, at den ikke-troende kan se sagen mere objektivt end de tre grupper af troende, jøder, kristne og muslimer. Hvis de tre grupper troende ikke deler troen på samme gud, så deler de utvivlsomt det fælles skrækscenario, at Gud kunne finde på at frelse de to øvrige konkurrerende grupper.