Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#11731 - 01/05/2003 23:39 *Knips* - og mængden faldt omkuld.
Anonym
Anonym

Hej Café - måske særligt til de karismatiske, som måske ved mest om dette:

hvorfor kan nogen prædikanter få mennesker til at falde om (pladask), blot ved at gå hen mod dem, eller ved at knipse hen i den retning hvor de står ?

Tror i, at nogen kristne kan se Helligånden bevæge sig rundt i et lokale ?

Guds fred,
søster B

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#11732 - 02/05/2003 03:11 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld.
serner
Bruger

Reg.: 07/08/2002
Sted: Kolding
tja hvor Gud virker kan man jo aldrig vide hvad der sker.... bibelen bereter om Peters skygges helbredende kraft, om Johannes døber der genkendte Jesus omend han var i Elisabeths mave og som du ved om mange andre mærkelige ting

jeg har ikke svært ved at forestille mig at sådanne ting kan forekomme hvor Gud salver et menneske...... jeg gider ikke persondiskutioner lige nu, for der findes sikkert nogle kættere ibandt de her berømte mirakel/knipse prædikanter, men det undrer mig ikke at man kan opleve det fysisk når Guds nærvær bliver stærkt.

jo jeg tror at der er mennesker hvor Gud åbenbarer hvad Ånden gør i et lokale......

Guds fred,
-serner

at kende Ham og gøre Ham kendt......

Til toppen 
#11733 - 02/05/2003 09:26 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: serner]
kristina52
Bruger

Reg.: 14/03/2003
Hej Jonas, sig lige om du kun ser to muligheder her:

1) Gud griber ind
2) det er bare alm. menneskelig svindel og manipulation.

(Jeg selv ser, foruden de to muligheder, også en tredje:
3) djævelen griber ind..
og så tror jeg at det kan være svært at skelne ...).

kristina

*.. falske kristus'er og falske profeter .. skal gøre store tegn og undere .. * Matt 24,24

Til toppen 
#11734 - 02/05/2003 11:30 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld.
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Søs B

Du skriver: "hvorfor kan nogen prædikanter få mennesker til at falde om (pladask), blot ved at gå hen mod dem, eller ved at knipse hen i den retning hvor de står ?

Tror i, at nogen kristne kan se Helligånden bevæge sig rundt i et lokale ? "

Jeg må indrømme at jeg læste indlægget flere gange. Jeg har bevæget mig meget i karismatiske kredse, og haft kontakt med mange meget ekstreme karismatikere....men har ALDRIG hørt om disse ting. Er du sikker på at det er sandt?

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#11735 - 02/05/2003 13:57 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: kristina52]
serner
Bruger

Hej Kristina

hvor Gud udgyder Ånden gør Han det altid over kød!! hvor der er kød er der som regel også synd

jo, vil ikke udelukke at satan kan efterligne, men vil bare ikke forkaste noget bare fordi det lyder ekstremt eller vildt!! nogen gange er vi i fare for at putte Gud ned i vore pæne kasser hvor vi tror Han passer. Det gør jeg også...... men jeg opdager ofte at min kasse er for lille, og så putter jeg Ham over i en større..... efter hånden er jeg nået op på nogle koloenormt store kasser.........
med andre ord....... vi bliver nødt til at passe på med at sige at Gud ikke kan gøre sådan og sådan......

jo der er også en ond magt i verden, men det er alvorligt at beskylde andre kristne for at tjene ham.........

men spørgsmålet fra Søster B gik på om det kunne være muligt at Gud gjorde sådan, detgik ikke på om det er muligt at satan kan gøre sådan!!

kig på frugterne.....

-serner

Til toppen 
#11736 - 02/05/2003 15:02 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld.
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hej Søster,

det har jeg heller ikke lige set, men jeg har set nogle stykker falde omkuld under forbøn. Er det sådan du mener, for det må være den samme kraft som gør det, de får også bare slået benene væk under sig, og det mærkeligeste er at de aldrig slår sig.. hihi

Jeg kan ikke se at det på nogen måde skulle være satan, for hans job er jo at få os væk fra Gud, men den her oplevelse med Helligånden bringer vel kun folk tættere på Gud.

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#11737 - 02/05/2003 16:45 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: serner]
kristina52
Bruger

Hej Jonas,

med andre ord....... vi bliver nødt til at passe på med at sige at Gud ikke kan gøre sådan og sådan......

Helt enig, Gud kan ALT (undtagen at fornægte sig selv, dvs. holde op med at elske)

jo der er også en ond magt i verden, men det er alvorligt at beskylde andre kristne for at tjene ham.........

Ja, det er meget alvorligt. Men jeg har aldrig nogen sinde hørt eller læst nogen beskylde andre kristne for at gøre tjene djævelen.

Derimod har nogen følt at de selv blev beskyldt for det, og det er ikke det samme.

Jeg synes vi har pligt til at tale sammen om, hvor de forskellige manifestationer kommer fra, og være meget omhyggelige med at prøve at finde ud af det, for det er voldsomt vigtigt ikke at tage fejl.

Jeg spurgte dig, om du var enig med mig i, at det kan være svært at skelne. Du svarede "kig på frugterne". Joh, der er bare det ved det, at frugterne også kan være svære at vurdere. Tænk på det smukke æble som Eva bed i, og det andet smukke æble, som Snehvide bed i. De havde nok ikke gjort det, hvis de fuldt ud havde kendt konsekvenserne.

Jeg må overlade til Gud at vurdere frugter, og må selv må "nøjes med " at kigge i Bibelen, endda med risiko for at kigge forkert ..

"... Gud Fader i det høje,
lær mig at skelne nøje
det sande fra dets skin ! "

kristina

*.. falske kristus'er og falske profeter .. skal gøre store tegn og undere .. * Matt 24,24

Til toppen 
#11738 - 02/05/2003 17:12 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: kristina52]
serner
Bruger

så vidt jeg husker var det ellers Herren selv der opfordrer os til at kigge på frugterne

men du har ret, vi har i kirken vældig brug for at se den nådegave i funktion der hedder "bedømmelse af ånder". Alt er ikke fra Gud og vi har brug for saglig bedømmelse!!

Men kan ikke se problemmet i at Gud kan bruge mennesker på spektakulære måder som at folk falder pga Guds nærvær over en person.

Guds fred,
-serner

Til toppen 
#11739 - 02/05/2003 19:06 Re: åndens frugter ? [Re: serner]
kristina52
Bruger

Hej igen Jonas,

så vidt jeg husker var det ellers Herren selv der opfordrer os til at kigge på frugterne

Jeg har ledt og ledt, men altså ikke fundet nogen bibelcitater om at vi skabninger skulle kigge på frugterne og tage bestik efter dem. Er det ikke Gud der dømmer herom

Det nærmeste jeg kom var dette:

"Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed "

OK, så lad os kigge efter disse dejlige begreber. Hvis du ikke kan give mig et bibelvink i anden retning

kristina

Til toppen 
#11740 - 02/05/2003 19:16 Re: åndens frugter ? [Re: kristina52]
serner
Bruger

Hej

Matthæus kapitel 7:

v15 Tag jer i agt for de falske profeter, der kommer til jer i fåreklæder, men indeni er glubske ulve. v16 På deres frugter kan I kende dem. Plukker man druer af tjørn eller figner af tidsler? v17 Sådan bærer ethvert godt træ gode frugter, og det dårlige træ dårlige frugter. v18 Et godt træ kan ikke bære dårlige frugter, og et dårligt træ kan ikke bære gode frugter. v19 Ethvert træ, som ikke bærer god frugt, hugges om og kastes i ilden. v20 I kan altså kende dem på deres frugter.

Guds fred
-serner

Til toppen 
#11741 - 02/05/2003 19:58 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: malli]
Anonym
Anonym

Hej Malli

ja jeg er helt sikker. Jeg har selv oplevet det. Derfor spørger jeg også, fordi jeg blev ret bange. (Ligesom protestanter bliver bange mht. Medjugorje = jeg er klar over, at det ikke beviser noget, jeg siger det også bare, for at forklare hvorfor jeg skriver dette indlæg)

Jeg er ikke ude på at køre personangreb eller kirkeangreb!

Jeg vil blot høre, om andre ved noget om emnet, evt. har oplevet noget tilsvarende.

kh søster B

Til toppen 
#11742 - 02/05/2003 20:01 Re: åndens frugter ? [Re: serner]
Anonym
Anonym

Mange tak for Jeres indlæg allesammen.

Det har beroliget mig, at ingen skrev med store typer og var lige så bange som jeg var da de ting skete.
Tak.

Kærligst
søster B

Til toppen 
#11743 - 02/05/2003 20:40 Re: åndens frugter ? [Re: serner]
kristina52
Bruger

Du har ret Jonas, det står der faktisk. Øv

Og hvad skal jeg så gøre ved det . Omskoling i gartnerbranchen måske - ellers ved jeg ikke hvordan man lærer sikker identifikation af markedets frugtsortiment, og nødvendig frasortering -

Udvalget er jo desværre helt kolossalt, og de giftige efterligninger ligner den ægte vare mere og mere, forekommer det mig ...

kristina

Til toppen 
#11744 - 02/05/2003 20:55 aaaaaaaaaaaaaah :) [Re: kristina52]
serner
Bruger

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

det er rart at have ret

Gud velsigne dig kære ven!!
-serner

Til toppen 
#11745 - 03/05/2003 22:30 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: serner]
Anonym
Anonym

Hej Serner

jo jeg tror at der er mennesker hvor Gud åbenbarer hvad Ånden gør i et lokale......

Det var ikke det jeg spurgte om.
Jeg spurgte, om nogen mennesker kan se Helligånden. Ikke se Hans gerninger, men se Ham selv.

Kh søster B

Til toppen 
#11746 - 04/05/2003 02:10 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld.
serner
Bruger

ja......................

nogen gange kan det være svært at definere........ men vil ikke udelukke at Gud åbenbarer Åndens bevægelse i et rum.... at Gud på den måde viser sig.

der er jo også mennesker der har set Jesus, eller Gud Far selv...... og du kender selv til beretningerne fra Jugoslavien så hvorfor ikke også HelligÅnden?

i Bibelen er eksemplerne at folk har set Ånden som en due og som ild på apostenes hoveder.....

Gud velsigne dig helt vildt kære Søster!!!

-serner

Til toppen 
#11747 - 04/05/2003 13:35 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: serner]
Anonym
Anonym

Hej Serner

Jeg vidste ikke, at mennesker havde set Helligånden i Bibelens beretninger. Nåda.
Nåh jo....der hvor duen daler ned over Jesus, da Han er blevet døbt ?
Hov..

Ok. Så vi kan se Ham (Helligånden) i skikkelse af en due osv.
Men jeg tror ikke, at vi kan se Ham som den mand/kriger Han beskrives som i Bibelen nogen steder.

Kh søster B
Guds fred med dig.

Til toppen 
#11748 - 05/05/2003 03:15 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld.
serner
Bruger

tja..... hvorfor ikke? Hvis Gud synes det....... jeg vil i hvert tilfælde passe på med at sætte Gud i bås og sætte begrænsninger for hvordan Han vil åbenbare sig og hvad Han vil lade os se og hvordan.......

Guds fred,
-serner

Til toppen 
#11749 - 06/05/2003 09:50 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: serner]
Anonym
Anonym

Du som er protestant, tror ikke på Sola Scriptura?
Hvor i Bibelen står der, at vi kan se Helligånden som en mand/kriger ?
Det tror jeg ikke der står. (lad nu være med at sige, at knapper heller ikke er nævnt..)

kh søster B

Til toppen 
#11750 - 06/05/2003 13:41 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld.
serner
Bruger

ser ikke hvorfor vi skal have et bibelsk eksempel før at Gud vil gøre det. tværtom ser vi i bibelen at Gud åbenbarer sig på rigtig mange forskellige måder, selv i en tornebusk, eller blot som en finger. Det vidner for mig om at Gud ikke er bange for at bruge anderledes måder. Som sagt er HelligÅnden set som ildtunger og en due, men hvem er jeg til at udelukke at Gud vil åbenbare Ham på en anden måde???

det lyder som om du har mødt en person der ser HelligÅnden som en mand.... den konkrete situation kan jeg ikke vurdere her, det behøver ikke nødvendigvis være sandt, men jeg kan ikke udelukke det. -det ville gøre mit Gudsbillede mindre, og det er allerede for lille

Guds fred,
-serner

Til toppen 
#11751 - 06/05/2003 18:32 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: serner]
Anonym
Anonym

Hej igen

ser ikke hvorfor vi skal have et bibelsk eksempel før at Gud vil gøre det.

Det gør jeg egentlig heller ikke. Det troede jeg bare du som protestant gjorde.
Men det gør du ikke, så nu er det afklaret.
Jeg tror som dig, at Gud kan hvad Han vil..og ikke kun hvad vi tror Han vil.

kh søster B

Til toppen 
#11752 - 06/05/2003 18:54 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld.
kristina52
Bruger

- vil gerne meldes ind i klubben: Gud gør hvad han vil, når han vil, hvordan han vil, med hvem han vil.

Men .. øh ... jeg er stadigvæk protestant

kristina

Til toppen 
#11753 - 06/05/2003 21:13 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: MariaMaria]
Pente Costal
Bruger

Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
Nogen præster er så stærkt salvet, at andre mennesker bliver slået omkuld eller andet bare de er i nærhenden af dem...
Disse salvelser manifesters tit under bøn og lovsang...

Helligånden rammer folk, nogen begynder at prise Gud i tunger, eller falder om, andre begynder at profetere, ikke kristne blever omvendt........osv.
Tak Gud for det...

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#11754 - 06/05/2003 23:10 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: Pente Costal]
Anonym
Anonym

Hej PC

Du skrev:

Nogen præster er så stærkt salvet, at andre mennesker bliver slået omkuld eller andet bare de er i nærhenden af dem...

Det lyder ligesom i en sekt, hvor lederen er "gud". (ja..nu er det MIG der er bekymret..hihi)

Hvor i Bibelen ser man, at din påstand underbygges ?

kh søster B

Til toppen 
#11755 - 07/05/2003 02:44 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: kristina52]
serner
Bruger

hæhæhæhæhæhæhæhæhæ velkommen i klubben kære Kristina

-serner

Til toppen 
#11756 - 07/05/2003 10:58 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: serner]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Jeg skal gerne melde mig ind i klubben, men har dog en enkelt forudsætning. Denne er i sin enkelthed at hvad end man møder, bliver dette holdt op mod Bibelens ord, og er der den mindste uoverensstemmelse, ja da er det ikke Gud der taler. Årsagen til at jeg har denne forudsætning for et klubmedlemskab er at undgå det man kalder Sovekammerhistorier, hvor personer hævder det ene og det andet på baggrund af syn ved nattetide eller i den stil, lad mig give et eksempel. En person i min kirke rejste sig for en måneds tid siden op i kirken og sagde at en bekendt af ham havde fået det syn, at hvis en million ville bede for fred i Irak, ville det komme. Den slags syn er ikke bibelske, og dermed ikke sande, og at udelukke disse syn som værende beskeder fra Gud, er ikke at hæmme Gud, tværtimod er det ikke at lægge ord i Guds mund som han ikke selv har talt.
Når alt dette er sagt vil jeg sige at Gud er aktiv, griber ind, handler, dette har jeg og de fleste kristne selv erfaret i vort liv, og vi har også der erfaret at Gud ikke kan sættes i bås, men gør hvad han finder bedst, men samtidigt kan vi sige at han aldrig vil handle i modstrid med sit eget ord.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#11757 - 07/05/2003 12:59 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: Grev Lindgren]
kristina52
Bruger

Hej Lindgren !

Jeg skal gerne melde mig ind i klubben, men har dog en enkelt forudsætning. Denne er i sin enkelthed at hvad end man møder, bliver dette holdt op mod Bibelens ord, og er der den mindste uoverensstemmelse, ja da er det ikke Gud der taler

Et trefoldigt AMEN til det, også fra mig. Når jeg forsømte selv at sige det, var det nok fordi det for mig er en så stor selvfølge, at det forekommer mig helt overflødigt at nævne. Men, du har ret, der er jo nogle, som ikke er helt enige ..

Jo, Bibelen og kun den, skal være vores eneste fælles klippefaste grundlag.
Ikke alt står i den, men intet, som strider imod kan være Guds ord, det er jeg enig i.

Men jeg er til enhver tid åben for debat med hensyn til tolkningen.

kristina

Til toppen 
#11758 - 07/05/2003 13:10 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: Grev Lindgren]
serner
Bruger

hej!

jo selvfølgelig må det ikke stride imod Bibelen, det behøver bare heller ikke være udførligt beskrevet deri.
den der med millionen der ber for Irak har jeg også hørt om, har nok fået en 17 mails der fortæller om det jeg tillader mig også at stille mig tvivlende over for netop denne historie. MEN jeg kan ikke se at bibelen udelukker at Gud kan tale på denne måde. Der findes mange bibelske historier hvor Gud taler gennem, syn. Kommer også til at tænke på historien om Gud og Abraham der forhandler om Sodomas frelse, hvor Gud ender med at sige at hvis der bare er 5 retfærdige!...... det minder da lidt om dette, ikke? (omend jeg dog ikke tror den konkrete historie er sand).

Guds fred,
-serner

Til toppen 
#11759 - 07/05/2003 14:13 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: serner]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
hej!

det behøver bare heller ikke være udførligt beskrevet deri.
Bibelen siger ikke noget om alting, og man kan sagtens forestille sig at Gud ind i en bestemt situation kan sige noget bestemt, men enhver profeti må prøves på ordet, og i nogen tilfælde vil den klart holde vand, jeg afviser absolut ikke muligheden af syn, men værger mig mod syn af den slags som ikke er bibelske, som eksempelvis den jeg beskrev, af andre grelle eksempler er Mennesker der tror de skal være statsminister i Danmark fordi de mener at have fået et syn herom.

MEN jeg kan ikke se at bibelen udelukker at Gud kan tale på denne måde.
Som ovenstående beskriver afviser jeg heller ikke muligheden, men vil blot påpege at Bibelen altid må være vores hovedkilde, profetier og syn kun et supplement. Bibelen må og skal være autoriteten.

Jeg tror hele problematikken ved budskaber fra Gud som ikke er skrevet i bogstav er, at vi i mange kirkelige kredse mangler mennesker med nådegaven til at bedømme ånder, hvorfor vi må bede Gud om at mennesker i vore fællesskaber udrustes med denne tunge opgave. Indtil Gud velsigner os med dette har vi hver især pligt til altid at bede om klarhed og vejledning, og bede vore bibelske teologer vurderer ethvert udsagn i forhold til Bibelen.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#11760 - 07/05/2003 14:38 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: Pente Costal]
MariaMaria
Bruger

Hej PC

jeg tror altså ikke at det har noget at gøre med præster som er stærkt salvede, jeg tror mere at det bare er helligåndens stærke nærvær som slå benene væk under nogle.. Jeg har selv prøvet det, og der var det bare mine to bede venner der bad for mig.. det mærkeligeste er at jeg ikke kan huske at jeg faldt, jeg oplevede det ikke, det var jo nærmest som om jeg besvimede.. men jeg var ikke svimmel..

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#11761 - 07/05/2003 17:41 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: Grev Lindgren]
serner
Bruger

ja, vi har i sandhed brug for den gave!!

-serner

Til toppen 
#11762 - 07/05/2003 18:59 Re:Hvordan skal jeg stille mig....
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej allesammen

Jeg havde en oplevelse, lige før jeg blev omvendt... det skedte som et led i det..
Jeg var meget ked af det en aften og jeg havde bedt at få blive befriet og få løst tingene.. så føler jeg først, at Ånden er tilstede, fint nok, meget stærkt. Men i den samme forbindelse fik jeg for mig, at jeg så Jesus! Ikke helt og ikke præcist, men som en mand.. en gang så jeg på discovery hvordan Jesus kunne set ud fra analyser og andet, og jeg havde også et billede på bordet, der skulle forestille Ham. Det var lig det. Jeg har funderet meget over det her og jeg kan ikke blive klog på det. Hvad siger I? For jeg oplevede jo Helligånden samtidig! Og den løste op for nogle ting og jeg var befriet, dog skulle det mere til og lige da fattede jeg heller ikke at det var den, omvendelsen kom som et led af det senere. Hvad siger I ?
KH. Josefin

Til toppen 
#11763 - 07/05/2003 19:03 Re:Hvordan skal jeg stille mig.... [Re: Josefin]
Anonym
Anonym

Kære Josefin

umiddelbart mener jeg, at det kan være Gud som har vist sig for dig. Oplevelsen har bragt dig tættere på Ham ? Hvis ja, så kan det være Gud.
Jeg tror godt at Gud kan åbenbare sig fx. i skikkelse af en mand, hvis det er dét der skal til i en bestemt situation for et bestemt menneske.

Kærlig hilsen
søster B

Til toppen 
#11764 - 08/05/2003 00:44 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: MariaMaria]
Carsten
Bruger

Reg.: 05/11/2001
Hej MariaMaria,
Ja det kan altid ske, og når det sker, så er man ikke i tvivl om at en stor kraft kom over én. Det kan også forekomme i stærk lovsang og tilbedelse...

Der er altså nogle prædikanter hvor denne salvelse er stærk. Til Kathryn Kúhlmanns Gudstjenester var det ganske normalt, at dem hun bad for blev "slagne i ånden". Det er ligeledes ret normalt til Benny Hinns Gudstjenester...

Jeg ser ikke noget "farligt" i det. Jeg ser det som et udtryk for at Guds nærvær og kraft er meget stærk, og i denne atmosfære sker der også de umuligste helbredelser..

Mvh. Carsten

Til toppen 
#11765 - 12/05/2003 12:40 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld.
Pente Costal
Bruger

Præsterne var et eks.

Folk blev helbredte eller kom i åndelige henrykkelse ved Guds kraft, bare ved at Peter gik forbi dem..
Flere steder hvor apostle var til stede begyndte folk at profetere eller at tale i ånden/ tunger

skal fluks finde nogel biblevers,,,
sender dem i næste indlæg.

mch- PC

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#11766 - 12/05/2003 12:44 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: MariaMaria]
Pente Costal
Bruger

Kære Maria..
Det var et eks.

Somregel til de møder jeg er med til hvor folk falder i ånden eller lign. Er det prædikanten eller præsten der beder.
Nogen præster er stærkt salvet til deres tjeneste...de er salvet med Helligånden....troede du jeg mente at det var dem selv?
Ja! Jeg har også oplevet at de sker bare ved venner, helligånden er den samme..
men! Det er typisk ved præsterne....

Til toppen 
#11767 - 12/05/2003 13:28 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: Pente Costal]
MariaMaria
Bruger

Hej PC

oki jeg forstår godt hvad du mener nu, at det var der det oftest skete.. Nej jeg troede ikke at du sagde det var dem som gjorde det, jeg ved jo godt hvad du tror på.

MariaMaria

Til toppen 
#11768 - 12/05/2003 22:20 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: Pente Costal]
Anonym
Anonym

Hej PC

det er særligt præsterne som er specielt salvede ? Jeg troede nu at enhver var præst, hos Jer?

Kh søster B

Til toppen 
#11769 - 12/05/2003 22:25 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: Pente Costal]
Anonym
Anonym

Hej PC

her er faktisk et par stykker om profetisk henrykkelse :

4.Mos 11,24-30
1.Sam 10,5-10 + 19,19-24 + 18,10 (her er den en ond ånd fra Gud)
1.Kong 18,29.

Sådan

Jeg fik dem af en klog ven fra MF. (tak Isak)

Kh søster B

Til toppen 
#11770 - 14/05/2003 09:01 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld.
Pente Costal
Bruger

Det afhænger af den tjeneste Gud har valgt dem til..
Nogen kan modtage en kortvarig eller længere varende salvelse..altså at Helligånden kommer over dem i længere eller kort tid, og det smitter af på andre.

Alle præster er salvede for Gud (hvis de er kaldet af Gud) men salvelsen kan have forskellige karektere...

mvh. lars

Til toppen 
#11771 - 14/05/2003 21:33 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld. [Re: Pente Costal]
Anonym
Anonym

Hej Lars

nå. Jeg har bare hørt, at i nogen kirker er alle præster.
Ok.

søster B

Til toppen 
#11772 - 14/05/2003 23:36 Re: *Knips* - og mængden faldt omkuld.
kristina52
Bruger

Du har ret, Søs, i "min" kirke udgør vi alle et helligt præsteskab. Præsten hører selv med til menigheden, men han er jo derudover også gejstlig, idet han er kaldet af Gud og mennesker til forkyndelses- og lærerembedet med hvad dertil hører af opgaver.

kristina

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær