Menu
Hvem er online
2 registrerede (Kristenliv, 1 usynlig) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#11555 - 25/04/2003 10:59 Dæmoniske kræfter !
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej alle

Jeg har lige læst en artikel på Udfordringen http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=31. Artiklen handler om en kvinde, Marianne Agger, som har flirtet med spiritismen. Derved blev der åbnet op for en åndelig dimension....eller rettere ånderne overtog simpelthen styringen og var ved at ødelægge hendes liv!!!!! Et par folkekirkepræster satte hende fri - ja det var selvfølgelig Jesus .

Det er virkelig uhyggelig læsning, men det kan kun animere til at advare imod spiritisme i enhver afskygning ! ! !

Lad de døde hvile i fred og kontakt kun den altid levende tre-enige Gud.

Med venlig hilsen

Malli

Ændret af malli (25/04/2003 11:01)

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#11556 - 25/04/2003 16:38 Re: Dæmoniske kræfter ! [Re: malli]
Anonym
Anonym

Hej Malli

jeg tror ikke det var "de døde" hun var i kontakt med. Men dæmoner, som du også skriver, som udgiver sig for at være alt fra guider til ens elskede som er gået forud.

Men du har ret, vi skal ikke henvende os til noget åndeligt, som vi ikke ville gøre hvis Jesus stod hos os i kød og blod.

Med kærlig hilsen
søster B

Til toppen 
#11557 - 25/04/2003 17:04 Re: Dæmoniske kræfter !
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Søs B

"Men du har ret, vi skal ikke henvende os til noget åndeligt, som vi ikke ville gøre hvis Jesus stod hos os i kød og blod. "

Marianne Agger søgte kontakt til sin MOR! det burde jo ikke være dæmonisk, men når vi kontakter afdøde åbner vi døren for angreb.

" 10 Der må ingen findes hos dig, som lader sin søn eller dattergå igennem ilden, ingen, som driver spådomskunst, tager varsler, er sandsiger eller øver trolddom, 11 ingen som foretager besværgelse eller gør spørgsmål til genfærd og sandsigerånder og henvender sig til de døde; thi enhver, der øver sligt, er Herren vederstyggelig..".( 5. Mosebog 18, 10-11)

Mkh

Malli

Ps er ved at læse "Åndernes kamp" af Poul Hoffmann, kan absolut anbefales!!!

Ændret af malli (25/04/2003 17:09)

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#11558 - 25/04/2003 22:48 Re: Dæmoniske kræfter ! [Re: malli]
Anonym
Anonym

Hej Malli

jeg mente at jeg ikke tror på at man kontakte de afdøde på den måde som kvinden ville. Derfor, hvis nogen ser deres afdøde et eller andet, så tror jeg det er en dæmon i forklædning. Formålet for den er, at lede mennesker ind i denne forkerte åndelighed, og dermed væk fra Gud. Derfor er det farligt.

mkh søster B

Til toppen 
#11559 - 28/04/2003 20:42 Re: Dæmoniske kræfter !
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej med jer

Det tror jeg bestemt også, søster B! Dejligt at kunne være enige=)
Mange lange år før jeg kom til troen og herhen, så flirtede jeg også med de forskellige alternative metoder m.m. Heldigvis kom jeg ikke så langt, men jeg blev godt og grundigt skræmt alligevel. (måske derfor jeg er mere påpasselig=) )
jeg fik mit fjernsyn slået af af sig selv, og jeg så sager og skikkelser. Efter at jeg holdt op så slap jeg. Jeg advarer hver og en der holder på med sådant. I den forbindelse kendte jeg en kristen en gang der syntes at se sådane fjernsyns programmer m.m., hjalp ham at blive i troen. hvad synes I om det? Skader de mere end gør gavn? Hvad med skrækfilm? Josefin

Til toppen 
#11560 - 28/04/2003 20:56 Re: Dæmoniske kræfter ! [Re: Josefin]
Anonym
Anonym

Hej Josefin

ja det er dejligt når man er enige. Det er så hyggeligt.

Jeg tror det er ok at se skrækfilm. Det må den enkelte vurdere om man kan holde ud. - Personligt kan jeg ikke, jeg tror altid at bøhmanden fra filmen gemmer sig i min brusekabine eller i mit tøjskab...knap så sandsynligt, men jeg har en god fantasi

Jeg tror gerne, at programmer som fx. Åndernes magt kan styrke ens tro på Kristus. For er det ikke i sin magtesløshed, at man kommer til Ham ?
Når man bliver skræmt eller ikke selv kan vinde kampen, så vender man sig til Ham.

Det gode er jo, at ved at se den slags programmer, får man indblik i en verden som bestemt også er potentiel missionsmark.
Omvendt, skal man selvfølgelig heller ikke opsøge ting, hvis man ved at man får traumer af det.

Med venlig hilsen
søster B

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær