Menu
Hvem er online
2 registrerede (Kristenliv, 1 usynlig) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#113719 - 21/01/2011 09:05 gør troen fri eller bundet
Anonym
Anonym

Giver tro frihed og lykke, eller er det bindene?

Ændret af Bloch (21/01/2011 19:12)

Til toppen 
#113724 - 21/01/2011 19:16 Re: gør troen fri eller bundet [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære dig!

Det er et meget kort spørgsmål du stiller, men alligevel er det ikke enkelt at svare på, for hvad mener du f.eks. med lykke? Mener du f.eks. velstand og godt helbred, eller mener du et problemfrit liv. I så fald må jeg sige, at der ikke er nogen lykke garantier i Jesu løfter.

Men han lover frihed. I Johannesevangeliet kap. 8,31 – 32 siger Jesus: »Hvis I bliver i mit ord, er I sandelig mine disciple, og I skal lære sandheden at kende, og sandheden skal gøre jer frie.«

Men igen er det oplagt at spørge, hvad du mener, når du siger frihed. Som jeg forstår det, er frihed ikke frihed til, at gøre alt, hvad jeg nu engang for lyst til. Frihed vil jeg hellere beskrive som det, at være kommet i sit rette element. Et skib er jo ikke frit, når det placeres på landjorden, men derimod når det er i vandet. En drage er kun fri, når den er bundet til sin snor. Knækker den, styrter den jo til jorden. Derfor kan Jesus også sige, at frihed, det vil vi erfare, hvis vi tror hans ord.

For mange år siden mødte jeg en, som gav udtryk for, at hun godt vidste hvad kristen dom var. Som hun sagde, det er stedet, hvor alting er forbudt. Da jeg mødte den sætning, kom jeg til at tænke på, at sådan havde jeg faktisk selv engang troet. Men i dag, hvor jeg tror på Jesus, oplever jeg, at Gud har givet mig lov til, at lade en mængde ting fare. Jeg oplever det f.eks. ikke som en byrde, at fejre hvile dag. Tværtimod er det en befrielse. Tænk jeg har fået lov til, at lade alt arbejde ligge, og lade både mit legeme og mit sind hvile. Det synes jeg er en dejlig frihed.

Mit svar er altså, at Ja, troen på Jesus giver frihed. En frihed som erfares, når vi bliver forbundet med Jesus, som skibet bliver frit, når det sænkes i vandet.

Må du, og andre der læser dette finde friheden i Jesus
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær