Menu
Hvem er online
2 registrerede (Kristenliv, 1 usynlig) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#113135 - 16/12/2010 15:33 Ægteskab og parforhold
Anonym
Anonym

Hej venner i Jesus
Jeg har svært ved at forelske mig i en mand. For der er ikke nogen der udviser interesse for mig! Jeg føler mig meget ensom.

Jeg har tidligere fået en kæreste og vi måtte ikke bo sammen da vi ikke var gift. Men nogle af andre havde kærester og de boede sammen og der var ikke nogen der kommentere til det. Jeg føler en vis misforståelse over for vores Menighed INO i Ilulissat. Men tak Jesus jeg gik fra min kæreste. Han må selv om sin situation. Nu har han fået sig en kone. Heldigvis. Det er hans tredje ægteskab.

Nu kan jeg se at jeg ikke tilhører fraskilte mænd. Jeg tilhører Gud! Må Gud den almægtige tilgive folk der lever sammen uden at være gift i Jesu Navn! Amen!

Siden jeg har jeg ikke haft nogen kæreste. Efter jeg gik fra min kæreste i 2008 var jeg sammen med en mand - en enkelt nat så ikke mere - og da har jeg ikke mødt en eneste mand. Jeg har brug for forbøn for styrke. Jeg vil blive stærk i min tro og vokse i ånden.

Tak for alt mine venner og Gud velsigne Jer rigt i Jesu dyrebare og hellige Navn, Amen!

Med kærlige hilsener
Amalie Zeeb fra Grønland - Qaqortoq

Til toppen 
#113159 - 18/12/2010 22:12 Re: Ægteskab og parforhold [Re: Anonym]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Kære Amalie fra Grønland!

Ja, hvor er det hårdt at være alene, når man nu så gerne vil være to!

Du skriver, at du har svært ved at forelske dig i en mand, og at det skyldes, at ingen viser interesse for dig.
Jeg er nu ikke så sikker på, at det er derfor, du ikke så let forelsker dig!

Da jeg læste dit indlæg, kom jeg nemlig til at tænke på, at ulykkelige forelskelser, som mange rammes af, kan være langt værre end at være alene.

De kan være så smertefulde, at de ikke er til at leve med.

Så måske er det en Guds gave til dig, at du ikke igen taber dit hjerte til en eller flere af de "forkerte" !

Tænk hvis Gud, som kender dig og elsker dig, ser at du er bedst tjent med tålmodigt at vente, til den mand, som du en gang skal giftes med og leve sammen med, krydser din vej!

Forelskelser kommer tit på de mest ubelejlige tidspunkter - også når den, man forelsker sig i, ikke er interesseret, eller er gift, eller af andre grunde er uden for rækkevidde.

Jeg glæder mig på dine vegne over, at du er nået frem til ikke at ville tilhøre fraskilte mænd og véd, at det er der ingen velsignelse ved.

Og jeg vil bede for, at du må kunne bruge din alene-tid til at fordybe dig i Guds ord og styrkes i troen, så du kan klare at være alene uden at føle dig ensom.
Egentlig er vi, som tilhører Jesus, aldrig alene - han har jo lovet at være hos os alle dage indtil verdens ende!

Må Gud velsigne dig og give dig styrke og gode glæder!

kristina

Ændret af kristina (20/12/2010 11:03)

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær