Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#11227 - 19/04/2003 02:18 Stigmata...................hvad sker der ?
Anonym
Anonym

Kære Café

Måske kender I begrebet stigmata, som dækker over at et menneske får nogen af Kristi sår ?

Har I hørt hvem der i tidens løb har haft dem ?
Hvad tror I det betyder ?
Hvad kan det betyde for den enkelte ?

Jeg kom i tanker om det, fordi jeg i aften så filmen af samme navn "Stigmata".
Nu er det her ikke et oplæg til at diskutere filmen, men den berører nogle vigtige emner, synes jeg.

Især: De som er tættest på Gud, er også mest modtagelige og udsatte for satan og sine egne dæmoner. Hvad mener I ?
Hvordan hænger det sammen med Bibelen, og med satan som Guds lænkehund..?

Det er mange spørgsmål på én gang, men I er velkomne til bare at kommentere på noget af det..

Glædelig Påske (fortsat)

søster B

Til toppen 
#11228 - 19/04/2003 10:43 Re: Stigmata...................hvad sker der ?
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Jeg syntes det er et godt spørgsmål, jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene, men, Pater Pio skulle have haft stigmationer.

Paulus kan måske godt siges at have haft det, der står at han bar på Jesu sår mærker, (jeg kan ikke lige huske hvor det står), jeg vil ikke sige at det er det det betyder, men det kan være en mulighed

Ole

Til toppen 
#11229 - 19/04/2003 10:54 Re: Stigmata...................hvad sker der ?
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Søster B

Sandt at sige ved jeg ikke hvad jeg skal mene om stigmatiseringerne. Biblen nævner dem ikke (hos andre end Jesus). Jeg synes at det er lidt underligt at disse fænomener kun opstår i katolske kredse, men det har du måske en forklaring på ?

Jeg så ikke omtalte film, men vil gerne kommentere "De som er tættest på Gud, er også mest modtagelige og udsatte for satan og sine egne dæmoner. Hvad mener I ?
Hvordan hænger det sammen med Bibelen, og med satan som Guds lænkehund..?"

Jeg tror at det er sådan at Satan og Co. i mindre grad forfølger ikke-kristne, simpelthen fordi de ALLEREDE er under hans domæne! Men når et menneske tager imod frelsen, vil dette menneske skifte lejr og Satan raser :

”Vær årvågne og på vagt! Jeres modstander, Djævelen, går omkring som en brølende løve og leder efter nogen at sluge; v9 stå ham imod, faste i troen, I ved jo, at de samme lidelser rammer jeres brødre her i verden” (1.Peter 5,8)

Det interessante i denne sammenhæng er bla.at der står "de samme lidelser rammer JERES BRØDRE her i verden"!!!!! Der står ikke alle mennesker.

Jeg tror at det hænger sådan sammen at Satan primært sætter ind overfor de mennesker der kan true ham. Bønne-kæmpere og mennesker der vidner meget om Jesus er set med mine øjne mere udsatte end halv-lunkne småberusede og sovende kristne. Hvorfor nu det? Fordi kampen handler om sjæle !

”I øvrigt, vær stærke i Herren og i hans mægtige styrke. v11 Ifør jer Guds fulde rustning, så I kan holde stand mod Djævelens snigløb. v12 Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet. v13 Tag derfor Guds fulde rustning på, for at I kan stå imod på den onde dag, overvinde alt og bestå. v14 Så stå da fast, spænd sandhed som bælte om lænden, og ifør jer retfærdighed som brynje, v15 og tag som sko på fødderne villighed til at gå med fredens evangelium. v16 Overalt skal I løfte troens skjold, hvormed I kan slukke alle den ondes brændende pile. v17 Grib frelsens hjelm og Åndens sværd, som er Guds ord. v18 Under stadig bøn og anråbelse skal I altid bede i Ånden og holde jer vågne til det og altid være udholdende i forbøn for alle de hellige ”(Ef. 6,10-18)

Hvorfor lader Gud disse ting ske? (jvf. Satan som Guds lænkehund). Jeg tror at det er for at ruste alle de hellige, der står jo "vær stærke i Herren og i hans mægtige styrke". Selvom kampen ER vundet, Jesus HAR besejret Satan, vil der være kamp til stregen................

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#11230 - 19/04/2003 11:04 Stigmata hos padre Pio i over 50 år. [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

Nemlig. Padre Pio bar Kristi sårmærker (på hænder og fødder) i 50 år.

mkh søster B

Til toppen 
#11231 - 19/04/2003 11:25 Stigmata - kun hos katolikker..men.. [Re: malli]
Anonym
Anonym

Hej Malli

tak for ordene om hvorfor de stærkest troende, også er mest udsatte. Jeg kan meget godt følge dine tanker.

Stigmata er tilsyneladende ikke nævnt i Bibelen, ikke ordret i hvert fald. Men jeg synes det er helt bibelsk, at identificere sig med Kristi lidelse. Det er jo dét vi gør hver Langfredag, i hvert fald i de store kirker. Jeg ved ikke om I "fejrer" den dag hos Jer ?

Hvis stigmata bringer den troende endnu tættere på Kristus, og endda også er et tegn til opbyggelse for andre troende, så kan man kun være glad ?

Der står heller ikke om Lysmiraklet i Bibelen - men jeg tror bestemt det er et ægte Guds mirakel. (jeg ved godt, at det tjener til vore ortodokse brødres og søstres identitetsopfattelse af at være den sande katolske Kirke) Dette mirakel tjener også til andres opbyggelse, vil jeg mene.
Tænk at Gud taler til os igennem sådanne tegn som lysfænomenet i Fødselskirken.
Der har man direkte nærkontakt til Ham, på en helt håndgribelig måde. Han ved godt, at vi har brug for sådanne tegn. Fantastisk!!!

Jeg tror faktisk at stigmata kun forekommer i katolsk sammenhæng.
På samme måde som lysunderet kun forekommer i ortodoks sammenhæng. Der er måske også mirakler som kun forekommer i 3. sammenhæng ?

Jeg kender naturligvis ikke grunden, men tror på at Gud suverænt ved hvorfor. Han har en mening med det, og det er ikke noget med at den ene kirke er mere elsket af Ham end en anden.
Mennesker er bare forskellige. Der kan også være en visdom i, at man kan identificere sig med sin Kirke og dens mirakler. Således, at Gud måske taler til romerske katolikker gennem én type mirakler, og til ortodokse katolikker gennem en anden slags, og til andre gennem en tredje slags.

Det kan godt være svært for os, at skulle identificere os med hele Guds familie, så nogen gange er det rart, bare at kunne tænke: Katolik, katolsk, det er mig. Og dernæst, de andre kristne og kirker, det er også Guds familie, og også min, bare ikke helt så nære slægtninge som dem jeg har tættest på. Men helt klart familie.

At stigmata nok kun forekommer i katolsk sammenhæng, ødelægger heldigvis ikke billedet for mig, omend jeg ville ønske, at vi alle måtte kunne opbygges og glædes over hvert ægte mirakel som Gud sender, uanset om det er til ens egen Kirke eller en anden.
Gud gør det ikke for at favorisere nogen, men for at vise Hvem Han Er. Sin storhed.

Guds fred
søster B

Til toppen 
#11232 - 19/04/2003 11:56 Re: Stigmata - kun hos katolikker..men..
malli
Bruger

Hej Søster B

Jeg er begyndt at slå mine folder i Metodist-kirken, og her var der passionsgudstjeneste Langfredag, hvor vi netop focuserede på (mediterede over) Jesu lidelse....de smerter han frivilligt pådrog sig for vores frelses skyld. Det var faktisk meget stærkt !

"Hvis stigmata bringer den troende endnu tættere på Kristus, og endda også er et tegn til opbyggelse for andre troende, så kan man kun være glad ? " Ja da ! Lidelsen må bare ikke blive en dyrkelse i et ekstrem, der står jo skrevet "vær altid glade"

Men lys-mirakler har jeg da endnu ikke hørt om ???
.....det kan være jeg lige skal se på Fødselskirken, hvis de da har en hjemmeside.

Med venlig hilsen

Malli

ps. Skal til midnatsmesse i Den Katolske Kirke i aften. Er spændt!...påskemessen skulle jo være helt speciel.

Til toppen 
#11233 - 19/04/2003 13:22 Lysunderet i Fødselskirken. [Re: malli]
Anonym
Anonym

Kære Malli

Metodistkirken kender jeg slet ikke. Kun af navn. Jeg vil gå ind og kigge lidt på den på nettet. Det lyder som en fantastisk meditation I har haft, det er bare en super måde at komme tæt ind i Kristi Lidelseshistorie, så man mere fatter hvad Han gik igennem. Dejligt for dig med den kirke!

Lysunderet/lysmiraklet i Fødselskirken i Bethlehem er utrolig berømt, - i Østkirken, den Orthodokse katolske Kirke. Det er noget de og deres partriarker har helt styr på.
Vi andre, kender det bare fra medierne..
Men du kan søge på google og finde masser om dette mirakel. Brug fx. søgeord "lysunderet".

HURRA og HALLELUJA til dit p.s.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Påskemessen (påskevigilie) Påskenat (i nat) er den store Opstandelsesmesse. Hele dagen i dag er "den stille dag", og i nat starter Kirkerne v. 22.00-24.00 tiden deres Opstandelsesmesser, som varer et par timer, pga. festligheder og udvidet liturgi bl.a. med oplæsning af 9 læsninger fra GT, indeholdende Guds frelsesplan.

mkh søster B

Til toppen 
#11234 - 19/04/2003 17:09 Re: Lysunderet i Fødselskirken.
malli
Bruger

Kære Søster B

Tak for henvisningen, Google er åbenbart det bedste sted at søge!!!

Jeg har læst lidt om lysunderet i Fødselskirken....der må være noget af en oplevelse at være vidne til ! ! !

Iøvrigt mht påske-messen (påskevigilie) skal min mor også afsted i aften (i Thisted) sammen med nogle veninder.

Mkh

Malli

Til toppen 
#11235 - 21/04/2003 16:32 Re: Stigmata...................hvad sker der ?
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
Jeg har også "Stigmata" på min videohylde... ganske god film...

Man kan lære meget om den katolske kirke ved at se den film Nogen der vil låne den?

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 
#11236 - 21/04/2003 17:15 Er Thomas-evangeliet Jesus´ værk ??? [Re: Lord Dean]
Anonym
Anonym

Hej Dean

Filmen giver det billede af den katolske Kirke, som ophavsmanden ønsker at vi skal få.

Mener du, at Thomas-evangeliet i virkeligheden er nedskrevet til os af Jesus selv ?

I øvrigt er det jo sandt, vi skal allesammen huske, at en Kirke ikke er en bygning (ikke KUN i hvert fald), men i sandhed er Guds hellige Familie ud over hele jorden.

Glædelig 2. Påskedag.

søster B

Til toppen 
#11237 - 21/04/2003 20:06 Re: Er Thomas-evangeliet Jesus´ værk ???
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
nej, jeg tror ikke at Jesus selv nedskrev Thomas-evangeliet til os. Jeg er så heldig selv at have et eksemplar af evangeliet, som indledes således:

"Dette er de hemmelige ord, som den levende Jesus talte, og som Didymos Judas Thomas skrev ned."

Nu tror jeg på at Jesus er/var en ærlig mand, så hvis han havde skrevet Thomas-evangeliet, så ville han sikkert også have erstattet "Didymos Judas Thomas" med 'Jesus'

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 
#11238 - 22/04/2003 17:00 Re: Stigmata hos padre Pio i over 50 år.
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hejsan alle kære brødre og søstre!

Det var godt at få at vide mere om det emne, da jeg altid har undret over det, og som x- jv. (jehovas vidne) så fik vi der lære at det var noget som dæmonerne påførdte andre. Det er det måske nogle der tror? Men jeg har aldrig sagt hveken det ene eller det andet, fordi det er ikke jeg der skal dømme. Så desværre ikke filmen. Men jeg har tit spurgt mig selv hvordan Gud kan påføre andre disse lidelser? Om end hellige? Hvordan kan det være? Og hvad med de andre lignende fænomemer? Hvordan skal man tolke dem? Jeg skriver ikke sådan for at sige at det er forkert eller andet, nej, jeg undrer bare hvordan og hvorledes.
For øvrigt, så jeg på fjernsyn igår, om en kvinde der bor i Rom, Vassula Ryde´n, gift med en svensk diplomat, som har modtaget mange budskaber direkte fra Gud, Den Hellige Ånd og englen Daniel. Hvad ved I om dette? Jeg vil helst ikke dømme der heller, men ved I noget? Hun går direkte beskeder via automatskrift, dvs. hun skriver af sig selv. Jeg blev både glad og bange da jeg så det fordi jeg har læst meget om dem der befinder sig "på den anden side af troen", satans slæng, som også udøver dette og lignende. Hvad skal man tro? Kender nogen til emnet? Mange kærlige hilsener Josefin

Til toppen 
#11239 - 22/04/2003 19:25 Re: Stigmata hos padre Pio i over 50 år. [Re: Josefin]
malli
Bruger

Hej Josefin

I mine ører lyder det umiddelbart underligt. Automatskrift er normalt noget man forbinder med spiritisme. Skulle Gud eller Gabriel SKRIVE til hende????

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#11240 - 22/04/2003 19:47 Re: Stigmata hos padre Pio i over 50 år. [Re: malli]
Josefin
Bruger

Hej kære søster Malli

Jeg så det temmelig sent igår aftes den 21/4 kl. 23.10. Det varede kun en halvtimme knapt, men det rystede mig også kan jeg sige dig. Jeg har altid været forsigtig med det der uanset jv eller ikke. Men jeg udelukker ikke for den sags skyld att det er dem der er oprigtige nok. Det der rungede i mit hoved under hele optagelsen var, hvis og hvorledes de havde gjrot som skriften siger, at man skal prøve de forskellige ånder, og kun dem, der bekender at Jesus er kommet i kødet, er de sande. Men det sagde de ikke noget om. Først var det en kort intervju med hende. Hun havde modtaget budskaber gennem mange år tror at det var til og med tyve år, og så skrev hun det ned. Det begyndte med en røst i hovedet, ikke en hun hørdte udad men indadtil. Hun satte sig at skrive og det kommer flydende. Hun sagde at hendes jetset-bekendtskab og mand kendte hende og vidste at hun ikke var gal. Fornuftig og så og det virkede hun også.
Så blev et fåtal teologer-katolske-romersk-katolske- teologer og præster intervjuet, bla. en vis Niels Christian Hvidt der er teolog i Rom og er dansker. han kendte hende sagde han. Og havde ikke noget at sige emod.
Hun har skrevet mange bøger og hendes første bog skal vist udkomme i Danmark snart. Jeg ved ikke hvorhvidt hun er blevet afprøvet så som biblen siger. Jeg ved ikke heller hvordan at stille sig. Jeg ved bare hvad biblen siger og de kriterier. Men det sagde de jo ikke noget om.
Hun siger sig få budskaber direkte fra Gud og fra Den Hellige Ånd, og enlen Daniel. Intervjueren spurgte, hvis hun kunne sige noget som var vigtigt, så sa hun, at Gud tagaer det som en "offence" og oprørskhed, hvis vi ikke takker Ham for de ting vi har, de mindste lille. Ikke tænker på det.
Som sagt, jegved ikke hvad, hvordan jeg skal stille mig så derfor spørger jeg. Hvad synes I? Hvad synes du nu Malli? Josefin

Til toppen 
#11241 - 22/04/2003 22:20 Re: Stigmata hos padre Pio i over 50 år. [Re: Josefin]
malli
Bruger

Hejsa igen

Jeg tager lige skriftstedet: "Derpå kan I kende Guds ånd: enhver ånd, som bekender, at Jesus er Kristus, kommet i kød, er af Gud; v3 men enhver ånd, som ikke bekender Jesus, er ikke af Gud, og det er Antikrists ånd, som I har hørt skal komme, og den er allerede nu i verden. " (Joh.1.4,2-3)

Jeg har ofte undret mig over denne måde at bedømme på. Lige indtil jeg fordybede mig lidt mere i dette "Jesus er Kristus". Kristus betyder Messias (heb. konge), (Herrens) salvede og så er vi ved at være der FRELSEREN! ! !

Som du sikkert ved indgår Jesus i mange religioner/trossammenhænge. Tænk på muslimernes "profeten Jesus" eller new-ages "mesteren Jesus"....ja man kan sandelig også tro på at Jesus er Guds søn uden dermed at mene at han er Frelseren ! Vi bliver virkelig bombarderet med det ene efter det andet. Men der er VIRKELIG ikke ret mange der bekender at Jesus er Frelseren.

En anden ting er at du skriver at vedkommende havde kontakt med Helligånden. Dette får mig til at tænke på Helligåndens opgave, nemlig at pege på Jesus Kristus
Hvis du læser i Joh. 16, 8-12 står der om helligåndens opgave at det er at overbevise verden om synd, retfærdighed og dom.
Synd = at de ikke tror på mig (Jesus altså)
Retfærdighed = at jeg går til Faderen
Dom = at denne verdens fyrste er dømt.

Hvis disse ting ikke blev nævnt, har den gode kone ikke været i kontakt med Helligånden, for Helligånden svigter ikke sin opgave !

Mkh

Malli

Til toppen 
#11242 - 23/04/2003 18:46 Re: Stigmata hos padre Pio i over 50 år. [Re: malli]
Josefin
Bruger

Hej kære søster

Jeg er helt enig! Hun sagde bare om synd detandet kom hun ikke ind på. Og hvis det var op til mig, så skulle jeg komme med et slæng af de værste præster og teologer og gå lige på pletten med, hvad ordet siger. Jeg ved jo, at mange har med sådant der som bedømme ånder og forskellige bedømmelser at gøre... forstå det endelig ret =), og det skriftsted at den der bekender Jesus som kommet i kødet er deteneste gangbare. Selvfølgelig du har ret jeg tog bare ikke lige det med fordi jeg havde kun det ene i min tanke. Ja jeg har i min tid været igennem/læst mener jeg om de forskellige teorier. Skrækkeligt. Bare skrækkeligt. Der kunne jeg nemnt have hamnet. Tak til Jesus! Men hvordan kan flere teologer gå ind for hende så? De stod og sagde, at det kunne være hun havde ret og at det var noget om det, og den der var dansker, sagde at han kendte hende og kunne gå i god for det! Josefin

Til toppen 
#11243 - 23/04/2003 23:01 Re: Stigmata hos padre Pio i over 50 år. [Re: Josefin]
malli
Bruger

Hej igen søster

Du skriver: "Men hvordan kan flere teologer gå ind for hende så? De stod og sagde, at det kunne være hun havde ret og at det var noget om det, og den der var dansker, sagde at han kendte hende og kunne gå i god for det! "

Dette er de sidste tiders tegn ! ....der er unægtelig mange af slagsen !!!

Hvis nogen da siger til jer: Se, her er Kristus! eller: Her er han! så tro det ikke; v24 for der skal fremstå falske kristus'er og falske profeter, og de skal gøre store tegn og undere for om muligt at føre selv de udvalgte vild. v25 Nu har jeg sagt jer det forud. v26 Siger de derfor til jer: Se, han er i ørkenen! så gå ikke derud. Eller: Se, han er i kamrene! så tro det ikke. v27 For som lynet kommer fra øst og lyser helt om i vest, sådan skal også Menneskesønnens komme være. (Mat. 24, 23-27)

Der står også i biblen at vi ikke skal sætte vor lid til mennesker, dette tror jeg vi skal tage temmelig alvorligt. Kun hvis vi sammenholder tingene med Guds Ord kan tingene afsløres "For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger".

Vi mennesker er ALT for lette at bedrage, hvis vi mener noget som helst andet, kan vi bare kaste et blik på Adam og Eva, og de kendte endda Gud temmelig godt....vores bedømmelseskraft er jo den rene ynk !.

Mkh

Malli

Til toppen 
#11244 - 23/04/2003 23:56 Re: Stigmata hos padre Pio i over 50 år. [Re: malli]
Anonym
Anonym

Hej Malli og Josefin

Maria opfordrer mennesker til at bede bestandig, og til at OMVENDE SIG.
Det er bibelsk, og jeg forstår ikke, hvorfor al den skepsis. Prøv at se på det en gang til, uden at være skeptisk på forhånd. (det er en appel bare, fordi jeg selv er skeptisk overfor karismatiske sammenhænge fx. og man dømmer før man undersøger...nogen gange..)

Der foregår en masse skrifte og bøn dernede, og jeg tænker bare på, om I ikke skader stedet, uden at vide hvad der faktisk foregår..jeg ved godt, at I protestanter som regel ikke kan fordrage Maria som andet end Jesu mor, PUNKTUM. Men faktum er, at hun har levet mere kristocentrisk end nogen anden, og derfor er hendes mission også naturligt at lede mennesker til Ham.

Hun peger ikke på sig selv. Virkelig. Hun siger fx. Hav altid Rosenkransen på Jer, så satan kan se at I tilhører mig.
Jamen vi tilhører da Gud!!!! JA det gør vi. Og det siger hun også 1000 gange. Ovenstående betyder blot, at vi i Rosenkransen med hende betragter Jesu livs mysterier, og dermed er nær Ham. Ja, hun er vores mor, og vi er Jesu brødre og søstre, på DEN måde tilhører vi hende. Vi hører til hos hende. Ikke andet. Hun tager ikke nogens plads. Vi hører også til hos Gud, og det er noget andet. Han er som vi og hun med i den himmelske familie, blot er Han den eneste af os som er Gud. Det er klart!

Det er fint at I ikke vil have med hende at gøre, men jeg synes nok det er ærgerligt hvis I skræmmer andre væk fra hende, for hun er faktisk den der fører mange mennesker til sin Søn. Lad ikke dette redskab blive ødelagt, og dermed ødelægge de muligheder hun giver. Og så alligevel...hvis I virkelig mener at hun er en falsk åbenbaring, så må I jo selvfølgelig advare mennesker imod det..det skal vi selvfølgelig.

mkh søster B

Til toppen 
#11245 - 24/04/2003 07:57 Re: Stigmata hos padre Pio i over 50 år.
malli
Bruger

Hej Søs B

Vi taler overhovedet ikke om Maria !

Det er reaktion på flg. indlæg: "For øvrigt, så jeg på fjernsyn igår, om en kvinde der bor i Rom, Vassula Ryde´n, gift med en svensk diplomat, som har modtaget mange budskaber direkte fra Gud, Den Hellige Ånd og englen Daniel."....det fremgår også at kvinden bruger automatskrift (hvilket er et almindeligt kommunikationsmiddel hos spiritisterne), og ikke peger på Jesus Kristus!!! .....måske skulle du læse de foregående indlæg.

Mkh

Malli

Til toppen 
#11246 - 24/04/2003 09:42 Englen Gabriel [Re: malli]
malli
Bruger

Hej igen

Jeg læser lige, at der er en artikel i Kristelig Dagblad om emnet

læs her

Mkh

Malli

Til toppen 
#11247 - 24/04/2003 14:57 Re: Stigmata hos padre Pio i over 50 år. [Re: malli]
Anonym
Anonym

Hej Malli

rolig nu
Jeg kom til at bytte rundt på indlæggene. Det var dumt gjort, men var ikke med vilje. Og jeg sagde jo ikke noget usandt..vel

Men stadig, hvordan ved du at den nævnte kvinde ikke er Guds budbringer ?
Det ved du ikke. Du tror bare ikke hun er, og så kalder du hende en falsk profet.
Det kan man kalde enhver man er uenig med! Men jeg synes ikke man skal, medmindre man ved det. For så kan vi rigtig lave skyttegravskrig.
Bibelens skrifter misbruges til alt fra a - z, og jeg synes det er for meget at stemple andre som nærmest antikrist, bare fordi de står for åbenbaringer osv. udenfor ens eget teologiske felt.

At hun bruger en metode som også spiritister bruger, siger ikke noget om sandheden af hendes ord. Vi beder også , og det gør også muslimerne!!! Det betyder ikke at vi er ens, vel!
Vi holder også jul, det gjorde hedningerne også engang..er vi så hedninger ? Nej.
Jo vil JVer sige, men også kun dem.
På samme måde er guddommelig helbredelse ikke fra den onde åndelige side, selvom der findes mirakler også dér.
Det er ikke ting og metoder der er forkerte ,men tanken bag.

Du siger at vi ikke skal forlade os på mennesker. Du lader dig hverken inspirere af præster, pastorer, prædikanter eller andre ?
Der er da ikke nogen steder, mere end i frikirker, hvor enhver kan påstå at have et ord fra Gud, uden at der mindes om at Gud giver sine gaver til hvem Han vil!

Husk, at Bibelen er skrevet af mennesker, ikke af Gud! De var inspirerede af Ham, men det er den nævnte kvinde måske også. Lad os give det chancen, indtil andet er bevist ?

Guds fred
søster B

Til toppen 
#11248 - 24/04/2003 15:02 lav en ny tråd ved emneskift! [Re: malli]
Anonym
Anonym

En anden gang - lav en ny tråd, når I (Josefin) fuldstændig skifter emne. Det mindsker forvirringen en del. Eller sæt ny overskrift på...for at hjælpe de langsomme...(mig)

mkh søster B

Til toppen 
#11249 - 24/04/2003 17:43 Re: Stigmata hos padre Pio i over 50 år.
malli
Bruger

Også rolig til dig Søs B

Jeg lader mig naturligvis inspirere af præster osv. men hvis tingene ikke stemmer overens med skriften, kan jeg ikke forsvare det! Her ser jeg ikke på hvilken kirke læren stammer fra, men udelukkende Guds ord. Vi SKAL bedømme disse ting. Hvis du mener jeg har bedømt forkert, kunne jeg godt tænke mig at vide hvori fejlen består.

Tidligere har jeg skrevet om Helligåndens opgave, samme indlæg vil jeg referere til igen.

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#11250 - 24/04/2003 19:36 Re: Englen Gabriel [Re: malli]
Josefin
Bruger

Hej Søster B og Malli

Det jeg skrevet her er om det med hende, Vassula ryde´n, der får budskaber fra Gud, og det om Maria og meogorgje har jeg kommet ind på i det andet så nej, jeg blader det ikke sammen, men tak for hintet =). Jeg understreger også i de to indlæg, at jeg ikke fordømmer hverken det ene eller andet! Jeg siger også at jeg ikke udelukker noget. Og ikke i mit hjerte. jeg er bare forsigtig. Så man kan ikke sige at jeg forhindrer eller ødelægger angående dette. Jeg mener dog, at Jesus er første prioritet. Samt at vi skal vær forsigtige og vi skal jo også bedømme dog uden at fordømme. Men det gør jeg heller ikke. Det er snarere en vink at tage det andet med i betragtning. Det må jo også gælde lige som det andet =). Som "protestant" sætter vi dog nogle ting mere alene, det er rigtigt. Det kan nok ikke undgås og det er nok også defor det virker mere barskt end det var ment =). Så nu ved du mere hvordan og hvorledes, søster B =). Men jeg må indrømme at det er svært at forstå, og jeg forstår heller ikke, hvorfor det ikke siges mere om Jesus? Jo noget men hvorfor ikke helt og holdet?
Dette gælder de både fænomen. Eftersom du spørger om de både. Men mht V. Ryde´n, der synes jeg også at det er for lidt Jesus og lagt for meget vægt på buskaber, men det er vel farvet af "min protestantiske tankegang" =). Jeg vil igen understrege at jeg ikke heller her fordømmer. Men at jeg undrer mig bare. Kh. Josefin

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær