Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#112239 - 26/10/2010 16:42 Har jeg været utro, hvad gør jeg nu
Anonym
Anonym

Hej
Jeg har læst meget omkring det, at være troende på jeres hjemmeside, og tusind tak for en god hjemmeside.

Jeg går lige til sagen, med mit spørgsmål.

Når jeg er sammen med mine venner, plejer jeg, som det nu engang er normalt i dette samfund, at drikke et par øl. Problemet opstår så i, at man til tider bliver fuld, og det er jo ikke så godt. Jeg har ikke et problem med alkohol, men når jeg er i byen, så får jeg som regel for meget at drikke. Jeg plejer dog aldrig at være uhøflig imod de andre, men et par gange har jeg prøvet, at danse "frækt" med en dame, uden at jeg har ment noget med det. Jeg har været meget ked af dette, og har jeg bedt om tilgivelse fra Gud, og sagt undskyld til min kone, for upassende opførsel.

Nu bliver spørgsmålet lidt langt, men er det nok at bede Gud om tilgivelse, ellers bør jeg også bede min kone om tilgivelse. Eventuelt også til damens kæreste?

Jeg er troende, og beder jeg hver aften. Hverdag forsøger jeg på, at blive et bedre kristent meneske. Jeg har forsøgt ikke at drikke, men det er lige som om, at man fristes hele tiden, så nu forsøger jeg at lære at ikke drikke for meget når jeg er i byen, og holde grænserne. Jeg har aldrig været i tvivl om, at min kone er det bedste som er sket mig.

Til toppen 
#112261 - 27/10/2010 17:21 Re: Har jeg været utro, hvad gør jeg nu [Re: Anonym]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Kære anonyme!

Tak for dit gode og vigtige spørgsmål!
Det er så godt, at du kommer frem med det - det er nemlig det første, og helt nødvendige, skridt på vejen til at få gjort noget effektivt for at få problemet løst.

Du skriver, at du ikke har et alkoholproblem.
Men ud fra hvad du ellers fortæller, så er det lige præcis det, du har!

At du deler det med mange andre i vores kultur, gør det ikke lettere.
Jeg vil snarere sige, at det tværtimod gør det sværere, for hvem kan holde til at sidde en hel aften med en cola, mens vennerne drikker sig mere mere og mere højrøstede (og måske af og til dumme at høre på!) ?

Det næste skridt på din vej ud af afhængigheden og ind i friheden er se i øjnene, at det er et problem, som ikke kan løses ved at du tager sig sammen og forsøger at klare det på egen hånd!

Alkoholproblemer starter i det små, netop som du beskriver det, og de vokser sig næsten sikkert større og større, uanset hvor meget man kæmper!

Heldigvis er der god hjælp at få:

Jeg vil foreslå dig nu at tage kontakt med AA, som et et landsdækkende fællesskab af mennesker, som har været i din situation - og nogle, som stadig er det, men som har besluttet at komme ud af afhængigheden.

Ring på tlf. 7010 1224 alle dage fra kl. 8.00 - 24.00. Du kan ringe anonymt, og du får garanteret et fornuftigt og forstående menneske i røret!

I AA kan du du få effektiv rådgivning og samvær og et netværk af nye gode venner, som lige nøjagtig véd hvordan du har det og med glæde vil dele deres erfaringer med dig!

Nu tænker du måske "ØV, det var jo slet ikke det jeg spurgte denneher brevkasse om" - og det har du ganske ret i!

Du spurgte om noget andet, nemlig om det er nok at bede Gud om tilgivelse for det, du har dårlig samvittighed over, eller om du også skal bede din kone og evt. damens kæreste om forladelse.

Jeg tror, at hvis du har åbent har lagt fadæsen frem for Gud i bøn, så skal du bare lade være med at falde i en anden gang!
Det er lettere sagt end gjort, det ved jeg godt!

Men tænk på, at Jesus på stedet tilgav den kvinde, som var blevet grebet i ægteskabsbrud! Han sagde "Heller ikke jeg fordømmer dig, men gå bort og synd ikke mere"

- og netop derfor ligger det mig på hjerte at give dig et godt redskab (AA!) så du kan undgå, at "det" sker igen!

Lad os sammen bede for, at Jesus vil være dig ganske særlig nær
og give dig mod til at tage beslutningen om at tage imod hjælp, inden dit problem vokser sig rigtig stort.

Du har verdens bedste grundlag: din tro på Jesus, og dit gode ægteskab!

kristina

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær