Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#112008 - 13/10/2010 17:32 Ensom med min tro.
Anonym
Anonym

Hej Brødre og Søstre,

Jeg er en ung mand som har fundet Gud - men som er ensom med troen på Gud og Jesus. Jeg snakker godt med dem fra kirken, men mangler en jordisk spirituel samhørighed (i dagligdagen) - altså udenfor kirken. Min familie er ikke-troende, hvilket er med til at skabe konflikter mellem min familie og jeg - også mit forhold til Gud. Derfor er det svært ikke at falde i fristelse og det gør mig rigtig ked af det, fordi jeg ved Gud elsker mig - men når man alene med troen sker der et eller andet trist.

Jeg vil blive glad hvis nogle havde overskud til at sende mig en besked. Derfra vil jeg oplyse hvilken landsdel jeg befinder mig i.

Mange tak.

Til toppen 
#112150 - 20/10/2010 20:24 Re: Ensom med min tro. [Re: Anonym]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Kære anonyme ven!

Allerførst hjertelig til lykke med, at du er blevet opsøgt og fundet af vor Herre og Frelser og har sagt ja til at blive et Guds barn!
Det er det største og glædeligste, der kan ske for et menneske: at gå ind i Guds rige.

Men jeg kan sagtens forstå, at det for dig som ny i kirke og tro er svært at måtte savne trossøskende i hverdagslivet og ikke at kunne dele det vigtigste i verden med din nærmeste familie.

Du har meget brug for efterhånden at få opbygget et nyt netværk af kristne, som du ikke kun er sammen med til kirke- og menighedssamlinger, men også udenfor.

Du har jo allerede taget initiativ og skrevet til brevkassen, og jeg vil foreslå dig også at benytte dig af JesusNets mulighed for personlig kontakt her.

Når du har fået flere kristne hverdagsvenner, tror jeg din glæde og taknemmelighed over Guds indgriben i dit liv vil vokse sig større, og så får du færre konflikter, også med dem der ikke deler din tro.

Jeg ønsker dig Guds rige velsignelse over dit nye liv i Kristus
og vil bede for, at du må blive bevaret i troen og styrket i glæden!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær