Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 5 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#111676 - 03/09/2010 22:04 hvordan skal jeg få det sagt?
Anonym
Anonym

hej jeg er en pige på snart 18 år... jeg har aldrig rigtig været sammen med en dreng.. nu står jeg i den situation at jeg har fundet en rigtig sød fyr.. Da jeg var 10 blev jeg sexuelt misbrugt af min far.. Jeg føler mig stadig ikke klar til at være Rigtig sammen med fyren.. og jeg er bange for at hvis jeg ikke fortæller ham hvad der er sket så han forstår hvorfor jeg ikke er klar i nu.. selvom vi har hygget os meget sammen .. vil han kunne forstå mig eller vil han starte rygter om mig?? det er det jeg er bange for ? så vil i ikke godt hjælpe mig med hvordan jeg skal fortælle ham det uden han går fra mig eller misforstår mig? Den sorgløse pige

Ændret af Bloch (06/09/2010 13:58)

Til toppen 
#111692 - 06/09/2010 13:57 Re: hvordan skal jeg få det sagt? [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære Sorgløse pige!

Der er rigtig mange aspekter i dit spørgsmål. Også mange flere, end jag kan besvare.

Det, at du er blevet misbrugt som barn, er noget der stikker dybt i et menneske. Jeg håber for dig, at du har fået hjælp omkring dette, ellers er det meget vigtigt, at du får det.

Kender du hjemmeside "Adam & Eva" . Her kan du finde svar på spørgsmål, der også handler om dette, og du kan selv stille spørgsmål.

Men det, du spørger direkte om her, er forholdet til din kæreste. Måske tager jeg fejl, men jeg fornemmer, at du enten har oplevet, at han presser lidt på, eller at du forventer, at han vil gøre det. Her er det vigtigt, at du gør dig klart, at der kun er én, der kan tage ansvar for din krop og dit liv, og hvad du vil gøre ved begge dele. Samtidig er det vigtigt, at du er helt klar på, at det du vælger at gøre, kan have konsekvenser for noget der varer meget længere end de næste fem minutter.

Jeg kan godt forstå, at dine følelser for ham er meget stærke, og du er bange for, at miste ham. Det siger mig til gengæld også noget om, at din tillid til ham ikke er hel. At indlede et seksuelt forhold uden at turde stole helt på sin partner, er ikke noget godt udgangspunkt.

Som kristen, er jeg overbevist om, at denne trygge ramme, har Gud givet os i ægteskabet. Derfor opfordrer jeg også mennesker til at vente med seksuelt samliv til man er blevet gift. Til man har lovet, at det her vil jeg værne om, så længe vi lever.

Du spørger direkte om hjælp til, at fortælle ham om dine frustrationer, så det ikke bliver til, at han forkaster dig. Den eneste hjælp, jeg synes, at kunne give dig er, at du først skal fortælle ham noget, når du er så sikker på ham, at han ikke vil vende sig fra dig, selv når han ved det som du ikke ønsker andre skal vide. Hvis ikke han vil respektere, at det er dig, der afgør, hvornår du er klar, også selvom du ikke kan give ham en grund (det bør være grund nok, at du ikke føler dig klar), så tror jeg, at du vil blive såret. Respekten for den anden, er noget af det vigtigste i forholdet mellem to mennesker.

Jeg vil også opfordre dig til, at læse artiklen "Pas godt på dit sexliv"

Med ønsket om, at du må træffe de rette valg
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær