Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 10 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#111502 - 27/08/2010 08:04 Hvad er Jesus' tlf-nummer?
Lion
Bruger

Reg.: 27/08/2010
-Jeg kunne nemlig godt tænke mig en snak med ham. Der må være en direkte linje til det store J cool

Et så skørt spørgsmål kræver en forklaring. Jeg har længe gået og grublet over det her med Guds eksistens. Findes Gud, så er det meningsløst at leve et rent sekulært liv. Findes Gud ikke, så er det meningsløst at beskæftige sig med religion som andet end tradition og en bred rettesnor for moral. Og her står jeg så uden at ane hvordan jeg lige finder svar på det.

Ærligt talt, så synes jeg ikke jeg har behov for at der skulle findes en Gud. Hverken for at jeg skal have det godt, bruge det som en livsguide eller give mig fællesskab med andre mennesker. Det går fint uden. Men hvis der nu findes en Gud, så er jeg jo nødt til at forholde mig til det. Nu har brugt ca. 40% af et genenmsnitsliv, så det er vel også på tide at finde et svar på det spørgsmål.

Så hvad var Js nummer igen?

Ændret af Lion (27/08/2010 08:04)

Til toppen 
#111507 - 27/08/2010 09:19 Re: Hvad er Jesus' tlf-nummer? [Re: Lion]
Buzzemand
Bruger

Reg.: 28/10/2009
Hej Lion

Citat:
-Jeg kunne nemlig godt tænke mig en snak med ham. Der må være en direkte linje til det store J

Den direkte linje du efterlyser hedder bøn og bibellæsning.

Gud har åbenbaret sig selv på Bibelens sider. Her kan du læse alt hvad der er nødvendigt at vide om Gud, Jesus, Helligånden, tro og menneskeliv, og meget andet godt.

Gud taler til dig gennem sit ord (Bibelen).
Du taler til Gud gennem dit ord (bønnen).

Men bortset fra, at jeg på det varmeste kan anbefale dig førnævnte bøn og bibellæsning, så kan jeg også anbefale dig at tale med et menneske der tror på Gud. Han/hun kan give dig svar på mange af dine spørgsmål.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men mon ikke der findes et af Indre Missions missionshuse i nærheden. Der kan du ganske uforpligtende møde op med alle dine spørgsmål, og jeg kan garantere dig, at dem der kommer i huset vil svare dig efter bedste evne, og hjælpe dig med at læse i Bibelen.

Mvh

Buz

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær