Menu
Hvem er online
2 registrerede (Bloch, 1 usynlig) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#111356 - 18/08/2010 09:24 Regler for evangelisering?
Schmidt
Bruger

Reg.: 18/03/2009
Da jeg snart vil på gaden lidt, søger jeg regler for hvad jeg må og hvad jeg ikke må på offenlig vej/rum. Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde noget i loven om ytringfrihed og rettigheder?
Jeg regner både med at tale højt til en forsamling og tale med enkelte personer.
Jeg vil nemmelig gerne have et udskrift med på gaden, hvis der skulle komme noget politi, og spørge om man har tilladelse.

På forhånd tak.
Jakob

Til toppen 
#111359 - 18/08/2010 10:15 Re: Regler for evangelisering? [Re: Schmidt]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej Jakob,

Det er faktisk ikke lige til at finde en masse lovgivning på området. Desværre.

Vores erfaring (Cafébussen) er dog, at langt de fleste politikredse accepterer ophold på gaden med evangelisation for øje, såfremt du ikke opstiller et bord, en pavillion eller lignende. Det vil sige, at hvis du blot går rundt på gaden og evangelisere, burde der ikke være nogle problemer.

En god regel er dog enten at spørge det lokale politi eller kommunen, om der ligger specielle regler for det område, du færdes i. Her kan du også få på skrift, at du må.

Med venlig hilsen

Kristian Lindholm
www.cafebussen.dk

Til toppen 
#111360 - 18/08/2010 10:20 Re: Regler for evangelisering? [Re: Nardus]
Schmidt
Bruger

Tak for svaret

så man kan ikke rigtig finde noget om det?
Men det er nok som du siger en god idé lige at forhøre sig med det lokale politi.

Til toppen 
#111361 - 18/08/2010 10:39 Re: Regler for evangelisering? [Re: Schmidt]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Schmidt

jeg tilslutter mig Nardus´ svar, prøv at høre ad i kommunekontor og/eller hos politiet, i det sted du ønsker at gå på gaden og forkynde.

Jeg har siddet og googlet i ca. 10 minutter, med mange forskellige søgeord og sætninger vedr. religiøs forkyndelse i det offentlige rum, men jeg fandt faktisk slet ikke nogen love eller regelsæt om det.

Rigtig god vind med forkyndertjenesten! Spændende! Må Gud give dig mod og visdom til det.

Mvh. tau smil

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#111362 - 18/08/2010 10:41 Re: Regler for evangelisering? [Re: tau]
Schmidt
Bruger

Oprindeligt skrevet af: tau
Hej Schmidt

jeg tilslutter mig Nardus´ svar, prøv at høre ad i kommunekontor og/eller hos politiet, i det sted du ønsker at gå på gaden og forkynde.

Jeg har siddet og googlet i ca. 10 minutter, med mange forskellige søgeord og sætninger vedr. religiøs forkyndelse i det offentlige rum, men jeg fandt faktisk slet ikke nogen love eller regelsæt om det.

Rigtig god vind med forkyndertjenesten! Spændende! Må Gud give dig mod og visdom til det.

Mvh. tau smil

tusind tak

Til toppen 
#111364 - 18/08/2010 12:07 Re: Regler for evangelisering? [Re: Nardus]
Mathias_M
Bruger

Reg.: 24/10/2008
Sted: Sædding
Oprindeligt skrevet af: Nardus
Hej Jakob,

Det er faktisk ikke lige til at finde en masse lovgivning på området. Desværre.

Vores erfaring (Cafébussen) er dog, at langt de fleste politikredse accepterer ophold på gaden med evangelisation for øje, såfremt du ikke opstiller et bord, en pavillion eller lignende. Det vil sige, at hvis du blot går rundt på gaden og evangelisere, burde der ikke være nogle problemer.

En god regel er dog enten at spørge det lokale politi eller kommunen, om der ligger specielle regler for det område, du færdes i. Her kan du også få på skrift, at du må.

Jeg er med i noget gadeevangelisering hver 3. fredag nat i nattelivet.
Så vidt jeg ved har vi ikke snakket med politiet selvom at vi stiller nogle borde og stole.
Vi har haft den lokale avis med ude en nat, så det er blevet kendt i området.
Vi har tænkt på at invitere Simon Nielsen, så det kan godt være at vi skal have snakket med Politiet inden.

Vi har ingen problemer haft endnu, men vil lige tage det videre til de andre så vi kan undgå dem i fremtiden.

Tak for påmindelsen.

Mathias

"Kun døde fisk flyder med strømmen"
"Kristen lys kan ikke skujles"

Må helligåndens lys stråle gennem os alle så enhver kan se vi er kristne

Til toppen 
#111365 - 18/08/2010 12:18 Re: Regler for evangelisering? [Re: Schmidt]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej Schmidt

Dejligt at du vil ud på gaden og fortælle folk om Jesus, det er der virkelig også brug for!

Da jeg i sin tid var engageret i gadeevangelisering med brug af Tale-male-bræt søgte jeg altid om tilladelse fra teknisk forvaltning og fik som regel tilladelse til at stå et bestemt sted i byen, medmindre der skulle være andre aktiviteter som ikke gjorde det muligt.

En god idé er at søge enten hos politiet eller teknisk forvaltning i din by.

Må Gud rigt velsigne din tjeneste for at nå mennnesker på gaden!

Kh Maijannes

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#111366 - 18/08/2010 12:21 Re: Regler for evangelisering? [Re: Mathias_M]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Mathias

det er dejligt at du er med i gade-evangelisering i nattelivet. Der tror jeg nemlig også der er rigtig meget brug for det. Flot klaret at I er nogle stykker, der kan og vil gøre dette.

Mvh. tau smil

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær