Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#111222 - 08/08/2010 19:31 Clairvoyanter.
Anonym
Anonym

Clairvoyanter, sten og tarotkort.. Jeg ved ikke helt er det forkert nogle af tingene. Jeg lægger ikke tarot og lader dem ikke bestemme over mig og sådan, har et sæt jeg købte for sjov.
Jeg gik en gang til en clairvoyant, jeg håber ikke det er forkert. Hun var sød og fortalte mig meget om mig selv. Bl.a at hun kunne se hvad der var sket, hvor jeg havde levet i mit tidligere liv, og mine problemer, der havde sat "ar" i sjælen.
Jeg har ikke nogle sten sådan som kan give en lidt ro og sådan, jeg vil bare høre om det er forkert med sådan nogle sten?
Jeg er ikke sådan en der går højt op i det, jeg vil bare høre om det er forkert?
Jeg er lidt bange for at gøre noget forkert, eller ikke sådan bange, men jeg vil bare gøre det godt.

Til toppen 
#111409 - 20/08/2010 13:46 Re: Clairvoyanter. [Re: Anonym]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Tak for henvendelsen.

Med hensyn til tarot-kortene, så har vi et svar i vores arkiv, der skriver lidt om, hvordan vi som kristne kan forholde os til dem:

Er tarotkort forbandede?

Krystaller og den form for clairvoyance, du taler om, hører til i det nyreligiøse verdensbillede, der indeholder elementer fra hinduisme, buddhisme og kinesisk naturreligion. Det i sig selv må være en advarsel om, at det ikke er i overensstemmelse med det kristne, bibelske verdenssyn.

Personligt tror jeg ikke, at der sker den store skade ved for en enkel gangs skyld at lægge tarot eller gå med en sten i lommen. Men det er bestemt heller ikke til gavn, og der er fare for, at du bliver ledt på afveje fra den kristne tro.

Bibelen skriver af gode grunde ikke noget konkret om krystaller og tarotkort - men i Det Gamle Testamente advares der helt klart imod at gøre brug af sandsigere, dødemanere og orakler, brug af magi og mennesker, der tager varsler (3 Mosebog 19,31). Jeg er ret overbevist om, at de moderne healere og clairvoyanter ville blive nævnt i samme åndedræt, hvis advarslen blev formuleret i dag.

Så: Nej, det er ikke rigtigt at have med disse ting at gøre. Når det er sagt, så skal du også vide, at det at være kristen ikke handler om at gøre det rigtige eller undlade at gøre det, der er forkert: Det handler helt om, hvad Jesus allerede har gjort for os.

Hvis du vil gøre det rigtig godt for dig selv - og ikke have grund til at være bange for, om du nu lever rigtigt - så skal du slå følge med Jesus. Du er velkommen til at skrive igen - gerne via personlig kontakt - hvis du gerne vil have hjælp til det.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær