Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 10 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#11110 - 15/04/2003 22:04 respektløs debat
Undren
Bruger

Reg.: 15/04/2003
Jeg har med stor undren, læst en del indlæg her på siderne i dag og undre mig vildt meget, over den manglende respekt brugerne har over for hinanden, hvad jeg mener, i mange af de tråde jeg har læst, ender de med at handle om neget helt andet end det, der fra starten blev spurgt om, det der virkelig overrasker mest er at de fleste hurtig ender med at blive personlige fejder og slet ikke have noget med det startede emne at gøre.

Noget andet er alle dem der slet ikke svarer på de ting, der faktisk bliver spurgt om, et godt eksempel er Maria 15 spørgsmål ” Hvad er det der gør du tror ” når man læser de svar der er kommet, er der ikke mange der fortæller om hvad der gør de tror og nogle tillader sig tillige at argumentere for at Maria ikke skal tro, hvad bilder de sig egentligt ind, for det er da ikke et svar på det spørgsmål der blev stillet, det er total mangel på respekt, men det kommer der vel ud af ikke at være troende, det store problem, er bare at de kristne på debatsiderne ikke er meget bedre.

En opfordring, spar da jeres indbyrdes slagsmål og svar på det der bliver spurgt om, har i andet kan i da oprette jeres egne emner.

KH.

Den Uforstående

Til toppen 
#11111 - 15/04/2003 23:58 Re: respektløs debat [Re: Undren]
Anonym
Anonym

Jeg kan godt se hvad du mener. Men jeg er uenig med dig. Jeg synes faktisk at folk generelt får svar på det de spørger om. At debatterne så hurtigt ryger over i andre emner, uden at der laves nye tråde, er sandt nok. Men gør det en hel masse ? Jeg tror det ikke. Der er da ikke nogen af de faste brugere som klager..?

Eller ?

Bedste hilsener
søster B

Til toppen 
#11112 - 16/04/2003 10:16 Re: respektløs debat [Re: Undren]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej du som undrer dig

Jeg kan godt følge dig i at man nok burde starte flere nye tråde - især når man bevæger sig over i andre emner end man har i den pågældende tråd.

Jeg synes også at det er en god ide - pga overskueligheden. Men det er meget svært fordi mange af emnerne hænger sammen på kryds og tværs - man kan ikke altid bare hive en lille del ud og debatere det for sig selv.

Det er en god ide at tænke over hvad der bliver spurgt om og så i det mindste få svaret på det - hvilket jeg synes mange er helt gode til. Men man kan jo altid blive bedre

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#11113 - 16/04/2003 23:05 Re: respektløs debat [Re: Undren]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Kære Undren!

Velkommen til! Jeg kan se af dette første indlæg fra dig, at du ikke har fået noget godt indtryk af os, som så ivrigt debatterer hvad vi har på hjerte her.

Vi er jo ikke fuldkomne, men jeg er da næsten sikker på, at vi gør det så godt vi kan.

Vi er ikke altid enige. Hvis vi var, var der jo ikke brug for noget debatforum!
Og som regel synes jeg da at vi taler pænt sammen i respekt for hinanden, nogenlunde som Netiketten foreskriver. Vi er her jo for at blive klogere på livet og for at udveksle tanker om vores liv med - eller for nogens vedkommende uden - Jesus.

Hvad kunne du selv tænke dig at bidrage med? Hvis du er kristen, har du måske nogen emner, du har lyst til at tage op i forbindelse med din tro?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær