Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 2 gæster online.

Statistik
2359 Brugere
25 Fora
6658 Tråde
110121 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#110821 - 15/06/2010 19:46 Om at finde troen
Raz
Bruger

Reg.: 28/05/2010
Sted: Kastrup
Så blev det vist tid til at jeg lige fik præsenteret mig selv.

Jeg er en 'ung' mand på 28, med datter og kone. Jeg har igennem hele mit liv været religiøst søgende - en søgen som jeg nu beskriver på min hjemmeside http://www.fokustro.dk . Som barn var jeg uden tvivl kristen og havde en stor tro på at Jesus passede på mig, og jeg bad også ofte. Det er sjovt at jeg havde det sådan for ingen i min familie er kristne. Alt hvad jeg vidste om Jesus og Gud kom fra en børnebibel, tv, og en enkelt gudstjeneste i ny og næ. Da jeg blev teenager og livet blev svært vandrede jeg dog væk fra Kristendommen, og var vel nok nærmest ateist i mine tanker. Da jeg blev omkring de 19 begyndte jeg igen at mærke kaldet efter 'noget' men tænkte at kristendom var noget indoktrinerende pjat, og jeg undersøgte derfor en masse andre religioner. Lang historie kort, jeg endte som buddhist og praktiserede det hver dag i næsten 5 år. Det gav mig en masse overskud, men der var også ting der bare ikke passede ind i min verdensopfattelse. Derfor endte jeg med at stoppe min praksis. Jeg fik kone og barn, og pludseligt en dag blev jeg ramt af en lyst til at læse i Bibelen. Det gjorde jeg...og så er det gået derudaf lige siden.

Jeg føler en stærk inspiration til at lære mere om kristendommen, men da jeg jo har brugt en stor del af mit liv som søgende, har jeg allerede ret godt styr på kristendommen og dens filosofi. Jeg har nu taget den til mig og lever efter Jesus' ord, og føler en stor trang til at dele min begejstring med andre. Det er endnu en grund til at jeg har oprettet hjemmesiden ovenfor.

Jesusnet.dk er et ret spændende sted. Jeg er ikke altid enig i alt hvad jeg læser her inde, men det er jo derfor at man kan debattere tingene, og det synes jeg er dejligt.

Det var et lille 'hej' fra mig. Jeg håber at i vil tage godt imod mig blinke

Læs mere om min tro og min søgen på fokusTro.Dk

Til toppen 
#110825 - 15/06/2010 23:43 Re: Om at finde troen [Re: Raz]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Kære Raz smil

Velkommen til! smil

Mange tak for en fin præsentation af dig selv, din vandring, og din tro. Spændende læsning!

Det er rigtigt, det er pudsigt at tænke sig, at du har troet på Jesus i din barndom, og at du ligefrem har bedt til Ham så konkret, når ingen andre bad til Ham og ikke havde lært dig om Ham.

Som barn oplevede jeg det samme, men det var ikke Jesus jeg bad til, det var "bare" til Gud i det hele taget - jeg vidste slet ikke (op til konfirmationsalderen ca.) at Jesus er Gud.

Jeg forbandt ikke Jesus med Gud. Selvom jeg godt vidste at Han hed Jesus, så kunne Han i mit hoved lige så godt være en kendt kristen fra gamle dage, eller en helgen fra katolicismen som jeg godt havde set på film, men ikke var klar over var en del af den samme kristendom, som "vi andres". griner

Tak for det du skrev. Håber at du føler dig vel modtaget.

Du er velkommen til at sende en pm, hvis der er noget du vil spørge om herinde vedrørende debatten for eksempel.

Hvis du skulle få brug for mere personlig vejledning og svar på Bibelspørgsmål, har vi nogle muligheder herinde, som jeg gerne vil pege på:

Personlig Kontakt - forskellige idéer.

Linket fører dig til bl.a.:

- Lokal kontakt (med en kristen i dit område)

- Hvad siger Bibelen? (svarpanelet hvor der sidder teologer m.fl. og besvarer brugernes spørgsmål om kirke, tro og kristendom i det hele taget)

- Personlig rådgivning (via mail)

- Brevkassen ondt i troen (hvor man anonymt kan stille spørgsmål)

- Ris og ros.

Mvh. tau smil

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2010 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær