0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg |
|
#110813 - 14/06/2010 07:25
Råbes ud fra tagene ....
|
Bruger
Reg.: 26/10/2009
|
En af de sætninger, som jeg altid har undret mig over, i Bibelen. "hvad I har hørt i mørket, skal I råbe ud fra tagene" (kan ikke lige finde passagen) Når man ikke har lovlige muligheder for at sige det man mener .... http://ekstrabladet.tv/nationentv/article1361504.ece
|
|
Til toppen
|
|
|
#110814 - 14/06/2010 09:55
Re: Råbes ud fra tagene ....
[Re: Peter-sniksnak]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
En af de sætninger, som jeg altid har undret mig over, i Bibelen. "hvad I har hørt i mørket, skal I råbe ud fra tagene" (kan ikke lige finde passagen) Når man ikke har lovlige muligheder for at sige det man mener .... http://ekstrabladet.tv/nationentv/article1361504.ece Hej Peter Dit link til Ekstrablader virker ikke, men jeg tror du har Jesu ord i Luk. 12,2-3 i tankerne: Der er intet hemmeligt, som ikke skal åbenbares, og intet skjult, som ikke skal blive kendt. Derfor: Hvad I har sagt i mørket, skal blive hørt i lyset, og hvad I inde i kamrene har hvisket folk i ørerne, skal prædikes ud fra tagene.- eller tilsvarende i Matt. 10,27: eller Matt. 10,27: Hvad jeg siger jer i mørket, skal I tale i lyset, og hvad der hviskes jer i øret, skal I prædike fra tagene. Frygt ikke dem, der slår legemet ihjel, men ikke kan slå sjælen ihjel, men frygt derimod ham, der kan lade både sjæl og legeme gå fortabt i Helvede."Skal" kan her læses som futurum eller som et påbud. Eller begge dele .. Og jeg tror da bestemt at enhver i vores priviligerede del af verden kan finde legale muligheder for at forkynde evangeliet? kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#110815 - 14/06/2010 13:18
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 26/12/2008
|
Linket til ekstrabladet virker ok for mig. På den side, som linket henviser til, er der en lille video på 3 minutter med råb i mørket, fra hustagene: "Allah er stor" og "Død over diktatoren". Underteksten til den lille video lyder: "Foretil dig, at du ikke længere kunne sige din mening. Hvis du gjorde det, kom du i fængsel, måske blev du henrettet. Det eneste sted, du kunne råbe var fra tagene.... Der er ikke mange steder tilbage at demonstre i Iran. Der slåes ned på demonstrationer, og er man først anholdt får man ikke fred. Et sidste sted at demonstrere anonymt er tagene i Teheran, hvorfra råbene 'Allah er stor' og 'Død over Diktatoren' nu lyder hver aften, ligesom sidste år efter valget. Dette er den tredie optagelse fra tagene, denne er fra YouTube fra Victor-pris vinderen Mehdi Saharkhiz. Det er filmet fredag aften." http://ekstrabladet.tv/nationentv/article1361504.ece#ixzz0qpBmchmQ Tak for linket Peter... - uha, hvilken skærende kontrast til de samfund vi selv normalt bevæger os rundt i. Mvh ChristianF
|
|
Til toppen
|
|
|
#110816 - 14/06/2010 14:29
[Re: ChristianF]
|
Anonym
Anonym
|
Ja kontrasten er enorm! (linket virkede for mig, men kun efter jeg havde prøvet det et par gange)
Jeg tror at vi skal prise os lykkelige over at vi bor et sted hvor der er religionsfrihed (mere eller mindre) i alle landede omkring os og i vores eget.
|
|
Til toppen
|
|
|
#110817 - 14/06/2010 15:25
[Re: ChristianF]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Tak, nu fik jeg også linksene til at du - jeg var vist ikke tålmodig nok. Det er ikke til at holde ud at tænke på, hvordan vores brødre og søstre i diktatur-staterne bliver behandlet. I de sidste hundrede år er flere kristne blevet forfulgt, mishandlet og dræbt som martyrer end i alle kristenhedens øvrige århundreder tilsammen. Tænk at netop i de lande, hvor forfølgelserne er værst, er der flest der kommer til kristen tro, og har mod til at bekende Kristus. Hvor har vi meget at være taknemmelige for, og at støtte med forbøn og hjælp. www.forfulgt.dkwww.daneu.dkOg de vildfarne bødler - ja det er jo dem, der har allermest brug for forbøn: at Gud må gribe ind og vise dem Vejen, Sandheden og livet - Matt. 10,28: Frygt ikke dem, der slår legemet ihjel, men ikke kan slå sjælen ihjel, men frygt derimod ham, der kan lade både sjæl og legeme gå fortabt i Helvede. kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
|