Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#101845 - 24/02/2009 21:19 Man kan da umulig gå ustraffet fra at korsfæsttet Jesus.
splashdown
Bruger

Reg.: 29/06/2004
Sted: Vordingborg
Jeg mener at har man korsfæsttet på denne dag dengang det skete , er man vel en person som levede efter de regler der var dengang mht. korsfæstelser osv. afstrafning.
Men for at fuldbyrde en sådan masakre overfor kristus. bør man da være ennorm kold og kynisk, trods de gældende regler fra denne tids periode.
ps. hvis Gud har det store overblik kunne han så ikke låse Kritus korsfæster i dvale hvile eller sagt på en anden måde forvist til de evige jagtmarker.
Navn på Kristus korsfæster er vel nok kendt, men er det gået i arv og eferfølgende slægter er navngivet i tidsperkspektivet siden da.

Eftersom det er så længe siden Jesus blev Korsfæstet
er der så egenligt noget bevis for at det nogensinde ér sket.

Man ser Jesus hænge på korset når man går i kirke, men det er ikke nødvendigvis ét bevis for at det er sket og er fuldbyrdet i virkeligheden.

Jeg kender både Gud Og Jesus.
Og det ville med tiden komme alle her på Jesusnet til gode
Da jeg ville svare på spørgsmål omkring disse udfra mit kendskab til netop disse personer, (væsner) inkl. mig selv.
Min erfaring går ud fra dagligdags ting og problematiker som godt kan ende lidt på et sidespor men omend man vil er sande og oprigtige efter de vinkler spørgsmålene kan komme fra.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#101849 - 24/02/2009 22:17 Re: Man kan da umulig gå ustraffet fra at korsfæsttet Jesus. [Re: splashdown]
ChristianF
Bruger

Reg.: 26/12/2008
 Oprindeligt skrevet af: splashdown
Jeg mener at har man korsfæsttet på denne dag dengang det skete, er man vel en person som levede efter de regler der var dengang mht. korsfæstelser osv. afstrafning.
Men for at fuldbyrde en sådan masakre overfor kristus. bør man da være ennorm kold og kynisk, trods de gældende regler fra denne tids periode.
ps. hvis Gud har det store overblik kunne han så ikke låse Kritus korsfæster i dvale hvile eller sagt på en anden måde forvist til de evige jagtmarker.
Navn på Kristus korsfæster er vel nok kendt, men er det gået i arv og eferfølgende slægter er navngivet i tidsperkspektivet siden da.

Hej Splashdown

Jesu korsfæster? Jam - det var jo ifølge Bibelen - Datidens domstol, der dømte Jesus til døden... så navnet på korsfæsteren er vel: "Romerriget" ... eller ville du tro at Gud har noget særligt imod den gruppe soldater, der på ordre, ifølge Bibelen, udførte ophængningen?

Mvh ChristianF

Ændret af ChristianF (24/02/2009 22:17)

Til toppen 
#101954 - 01/03/2009 03:55 Re: Man kan da umulig gå ustraffet fra at korsfæsttet Jesus. [Re: splashdown]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
"Eftersom det er så længe siden Jesus blev Korsfæstet
er der så egenligt noget bevis for at det nogensinde ér sket.

Man ser Jesus hænge på korset når man går i kirke, men det er ikke nødvendigvis ét bevis for at det er sket og er fuldbyrdet i virkeligheden."

Nej, det at Jesus i kunst, på krucifikser, osv, ses afbildet hængende på et kors er ikke et bevis for at det er sket i virkeligheden.
Det er det samlede historiske vidnesbyrd derimod (inklusive diverse ikke-kristne hedenske forfattere...).

At der har levet en mand som gik under navnet "Jesus af Nazareth" og at denne blev henrettet ved korsfæstelse engang omkring 30-35 e.Kr er ubestrideligt. Striden står så omkring spørgsmålet: "Hvem var denne mand så?"

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#110655 - 25/05/2010 23:15 Re: Man kan da umulig gå ustraffet fra at korsfæsttet Jesus. [Re: ChristianF]
splashdown
Bruger

Reg.: 29/06/2004
Sted: Vordingborg
griner
Ja Jeg Kender Ham Ikke ,,,,,,,,Men ved Hvem det er.

Til toppen 
#111969 - 09/10/2010 17:05 Re: Man kan da umulig gå ustraffet fra at korsfæsttet Jesus. [Re: splashdown]
Mentoren
Bruger

Reg.: 09/10/2004
Mærkeligt nok påstår nogle at Jesus aldrig har levet — at han er ’opfundet’ af nogle der levede i det første århundrede. Imod dette indvender den anerkendte historiker Will Durant: „At nogle ganske få og jævne mænd i løbet af en enkelt generation skulle have været i stand til at konstruere en så stærk og betagende personlighed, en så ophøjet etik og en så inspirerende vision af menneskeligt broderskab, ville have været et mirakel, der var endnu mere utroligt end noget af dem, der berettes om i evangelierne.“

Man kan spørge sig selv: Kunne en person der aldrig havde levet påvirke menneskehedens historie i den grad? Opslagsværket The Historians’ History of the World anfører: „De historiske følger af [Jesu] virke var, selv fra et ikke-religiøst synspunkt, mere gennemgribende end nogen anden historisk persons gerninger. Med hans fødsel begynder en ny tidsalder som anerkendes af alle verdens vigtigste kulturer.“

Den dag i dag benytter kalenderen det formodede tidspunkt for Jesu fødsel som udgangspunkt. Som The World Book Encyclopedia siger: „Årstal før dette år angives som f.Kr., eller før Kristus. Årstal efter dette år angives som A.D., eller Anno Domini (i det Herrens år).“

Kritikere peger på at vi ikke ved andet om Jesus end det der står i Bibelen. De mener at der ikke er andre samtidige optegnelser om ham. Selv H. G. Wells skriver: „De gamle romere har ikke taget mindste notits af Jesus; han har ikke sat sig noget spor i sin samtids historiske optegnelser.“ Men er det rigtigt?

Det er sandt at fortidens verdslige historikere ikke siger meget om Jesus, men han nævnes dog. Den anerkendte romerske historiker Cornelius Tacitus fra det første århundrede skrev: „Disse mennesker havde [betegnelsen kristne] efter Kristus, som under Tiberius’ regering blev henrettet ved prokuratoren Pontius Pilatus.“ Svetonius og Plinius den Yngre, romerske skribenter fra samme tid, hentydede også til Jesus. Og den jødiske historiker Flavius Josefus fra det første århundrede nævner „en mand ved navn Jakob, en broder til Jesus, der kaldtes Kristus“.

The New Encyclopædia Britannica konkluderer derfor: „Disse uafhængige oplysninger beviser at end ikke kristendommens modstandere i gammel tid betvivlede at Jesus virkelig havde levet..".

Til toppen 
#111971 - 09/10/2010 17:23 copypasting nejtak! [Re: Mentoren]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
... nu må du altså stoppe al din copypasting - du er ikke mentor her på dette site!

Du har tidligere fået en irettesættelse fra Netmissionæren med besked om at holde dig til vores Debatvejledning:

Citat:
Skriv kort, klart og præcist
Hold dig til hovedpunkter og skriv i et sprog, som alle kan forstå. Indlæg der bærer præg af at være akademiske afhandlinger hører ikke hjemme på Café Thomas
.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#112018 - 14/10/2010 17:15 Re: copypasting nejtak! [Re: kristina]
Mentoren
Bruger

Forstår ikke hvad du mener? Er det foregående svært at forstå for dig? Det er i hverttilfælde ikke en akademisk afhandling, men klart udtrykt. Du må da være enig i det jeg skriver?

Til toppen 
#112033 - 14/10/2010 23:16 Re: copypasting nejtak! [Re: Mentoren]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Oprindeligt skrevet af: Mentoren
Forstår ikke hvad du mener? Er det foregående svært at forstå for dig? Det er i hverttilfælde ikke en akademisk afhandling, men klart udtrykt. Du må da være enig i det jeg skriver?

Nej det er ikke svært at forstå, men det er jo ikke et debatindlæg, eller oplæg til debat.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#112034 - 14/10/2010 23:53 Re: copypasting nejtak! [Re: kristina]
Peter-sniksnak
Bruger

Reg.: 26/10/2009
Hej Mentor

Det var ihvertfald en copypaste herfra: Det :: Gamle :: Evangelium, og det er selvfølgelig ufedt at du sidder og kopierer diverse ting ind, fordi så bliver det ikke længere dig som taler, og så er der ikke længere tale om et ægte møde mellem mennesker.

Håber dog at du bliver hængende, hvis du ellers har lyst til det på forummets almindelige præmisser. Er det sandt, at du er JV ?

mvh Peter

Til toppen 
#112042 - 15/10/2010 11:38 Re: copypasting nejtak! [Re: Mentoren]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Lad venligst være med at copy-paste indlæg fra andre steder på nettet. Det er på ingen måder i orden. Næste gang mister du dine skriverettigheder.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#112053 - 16/10/2010 09:28 Re: copypasting nejtak! [Re: Peter-sniksnak]
Mentoren
Bruger

Det var da en frygtelig anklage, at jeg skulle have copypastet fra en hjemmeside fra pinsekirken. Det passer ikke! Jeg tager nogle uddrag fra litteratur og leksika´er hvilket I da også bruger! Skal jeg komme med nogle eksempler!!

Jo, jeg er et Jehovas Vidne og derved en kristen! På jeres hjemmeside står der, at det er et forum for kristne som vi i dialog med andre der tror på Gud og Kristus. Har jeg forstået det forkert?

Til toppen 
#112054 - 16/10/2010 09:29 Re: copypasting nejtak! [Re: Kefas]
Mentoren
Bruger

Det var da en frygtelig anklage, at jeg skulle have copypastet fra en hjemmeside fra pinsekirken. Det passer ikke! Jeg tager nogle uddrag fra litteratur og leksika´er hvilket I da også bruger! Skal jeg komme med nogle eksempler!!

Jo, jeg er et Jehovas Vidne og derved en kristen! På jeres hjemmeside står der, at det er et forum for kristne som vi i dialog med andre der tror på Gud og Kristus. Har jeg forstået det forkert?

Til toppen 
#112063 - 16/10/2010 20:15 Re: copypasting nejtak! [Re: Mentoren]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Mentor.

Der er jo ikke noget i vejen med at citere litteratur og leksika, men så skal man netop angive, at det er et citat, og ikke bare lade det stå uden at oplyse det.
Et citat skal heller ikke stå alene, men knyttes sammen med indlægsskribentens egne tanker om, hvor man vil hen med det.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#112096 - 18/10/2010 14:13 Re: copypasting nejtak! [Re: Mentoren]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Faktum er, at afsnit i det pågældende indlæg - fra ord til andet - er identisk med afsnit, der kan findes andre steder på nettet (Se fx denne Google-søgning).

Det er ikke forbudt at citere andre steder fra, men der skal altid vedlægges en kildehenvisning. I det ovenstående indlæg er det umuligt at vide, at det er et citat. For øvrigt: Vær venlig at angive, når du citerer bibelvers fra Ny Verdens-Oversættelsen og ikke den autoriserede danske oversættelse. Det andet er for forvirrende.

Du er helt velkommen til at debattere her sammen med os; du skal altså bare lige følge de samme regler.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 

Ordstyrer:  AnnePande, Kefas, asas, kristina, tau 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær