Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2619 Brugere
23 Fora
7463 Tråde
119489 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#110377 - 27/04/2010 15:07 hvorfor er gud så uretfærdig
Anonym
Anonym

kort fortalt
snart 60 ønsket en mand i 10 år bedt dag og nat opvokset med hvis du beder....ikke fået en givet op nu gider ingen ting mere, kæmper med at gå til gudstjeneste da der hele tiden er nye par der finder sammen
DRÅBEN
en alkoholiker frelst kort tid efter får han en hustru, jeg er så vred fortvivlet over den uretfærdige Gud jeg har tilhørt i 30 år.
hilsen frk gnavpot

Ændret af Bloch (28/04/2010 23:25)

Til toppen 
#110381 - 28/04/2010 23:24 Re: hvorfor er gud så uretfærdig [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære frk. gnavpot!
Det er godt, at du sætter ord på din frustration.

Jeg ved ikke, om jeg helt forstår alt, hvad du spørger om, men jeg vil gerne prøve, at give dig et svar.

Det er muligt, at du er vokset op med en undervisning om, at vi får alt, hvad vi beder om. Det er rigtigt, at Gud giver store løfter til bønnen. Men det er bønnen, hvor vi beder os ind i Jesu hjerte. Det er ikke et løfte om, at vi skal få alt, hvad vi peger på, og siger: Det vil jeg have.

Vi bor i et samfund, hvor det meget handler om, hvad der er vores ret. Vi har ret til pension, vi har ret til et sted at bo. Det er altså ikke så mærkeligt, at vi har vænnet os til, at vi må kræve vores ret. Men der står faktisk ingen steder, at det er vores ret, at have en ægtefælle.

Jeg ved godt, at når man er enlig, kan savnet efter tosomheden være næsten uudholdeligt. Det er ikke let, at være alene. Men det er heller ikke vores ret, at livet skal være let.

Jeg vil opfordre dig til, at fine en kristen kvinde, du kan tale sammen med og bede sammen med. Bed også om, at Gud må give dig tålmodighed, og at han må åbne dine øjne for alle de rige gaver han har givet dig gennem livet, og dem han giver dig nu.

Du kan måske også have glæde af, at læse artiklen Hvorfor skal det være så frustrerende at være single i en menighed? Den er ganske viste skrevet på baggrund af en 20 årigs spørgsmål, men der er ting i den, som jeg tror, at du også kan have glæde af.

De bedste hilsner
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær