2 registrerede (Maijannes, 1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg |
|
#110333 - 24/04/2010 09:14
Kristen igen.....
|
Bruger
Reg.: 22/12/2008
Sted: Kontor
|
Jeg er en pige på 34 år som føler jeg har svigtet Jesus og har fået utrolig dårlig samvittighed.
Har længe været religions forvirret, og har undersøgt forskellige religioner.
For nogle år siden konventerede jeg til Islam hos Imam, men efter ca. 2 år forlod jeg det da jeg fik det meget dårligt psykisk.
Så har jeg under søgt Buddhismen, Hare krishna, hinduisme, jødedommen m.m.
Men på grund af dårlig samvittighed og overbevisning over at det er det rigtige vil jeg nu tilbage til Jesus, men hvordan gør man det??
Har fået at vide at man automatisk er kristen når hjertet er det rigtige sted, men hvad hvis det ikke er nok for mig og for ham??
Jeg ville have spurgt en præst, men har også svært ved hvilken vej jeg skal tage og har besøgt flere kirker på det sidste, både den katolske kirke, folkekirken, pinsekirken, mormon kirken, og skal nu til at besøge Randers Husmenighed.
Hjælp
Susanne Haggren Nielsen
|
|
Til toppen
|
|
|
#110334 - 24/04/2010 10:01
Re: Kristen igen.....
[Re: Ruslana]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Kære Ruslana - Kristen igen ..  - hvor er det dejligt at læse! Til lykke og velsignelse! Jeg har stor lyst til at skrive en hel masse til dig lige på stedet, men desværre er jeg på vej ud af døren, og i morgen når jeg det heller ikke. Kunne du ikke kontakte: http://jesusnet.dk/index.php?special_id=59 - - der tror jeg bestemt du får en personlig rådgivning, som kan hjælpe dig videre ind i en god samvittigheds pagt med Gud og hans kirke (som der står om i 1. Petersbrev 3,21) kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#110336 - 24/04/2010 13:13
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej Ruslana  Tillykke med at du har vendt dig til Jesus Kristus påny. Må Han bevare dig i denne tro. Udover det gode forslag, som kristina nævnte, er der også den mulighed at du kan henvende dig med dine spørgsmål i vores Ondt i Troen Brevkasse her på JesusNet.dk Der sidder to medarbejdere som også gerne vil læse dine spørgsmål og overvejelser, og så prøve at guide dig lidt videre: Brevkassen Ondt I Troen Ønsker dig alt det bedste, og håber at du finder nogle kristne at have fællesskab med. Mvh. tau 
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#110581 - 18/05/2010 12:27
|
Bruger
Reg.: 29/11/2007
|
Hvordan kan det være at du føler du svigter Jesus? Reelt set er det vel kun dig selv du kan svigte. Jesus tilbyder en "gave" så det er ikke Jesus du svigter men dig selv, hvis du da er troende? Som du skriver det, så mangler du indre ro, og personligt vil jeg mene at du skal finde indre ro igennem andre mennesker i stedet for en religion. Det er trods alt dem, der er dig fysisk nær hver dag. Hvis du skulle prøve nærmest alle grene af Abraham's religionerne, så har du lidt travlt, for der er mange  Kunne det tænkes at kristendommen ikke var den rette tro? Eller i det hele taget; måske er der ikke en tro som virkelig er sand. Måske et liv uden Jesus og Gud er hvad, der er foregentligt med dit liv. I hvert fald; min umiddelbare tanke er at du ikke skal stresse rundt og jagte din tro. Det er et stress element i sig selv. Så jeg mener du hellere bør fokusere på de håndgribelige ting inden du eventuelt kaster dig igen ud i hvilken gud, der er sand.
|
|
Til toppen
|
|
|
#110582 - 18/05/2010 14:01
[Re: Lafiit]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Lafiit, du skrev til Ruslana: Hvordan kan det være at du føler du svigter Jesus? Reelt set er det vel kun dig selv du kan svigte. Jesus tilbyder en "gave" så det er ikke Jesus du svigter men dig selv, hvis du da er troende? Det kan vi umuligt blive enige om! For os kristne er troen på Jesus en relation, og den gave, Jesus har givet os alle, er sig selv. Han har givet os sit liv for at genforene Skaberen med skabningen - og ingen har større kærlighed end den, der giver sit liv for at redde andre. Den er elsker kan umuligt være ligeglad af sin elskede. Nej, Jesus sørger inderligt over dem, som ikke vil have fællesskab med ham. For dem har han givet sit liv forgæves. Men om dem, der vender om til ham, siger han, at der bliver større glæde i himlen over én synder, som der omvender sig, end over nioghalvfems retfærdige, som ikke har brug for omvendelse. Det kan vi læse om i hans lignelse om den fortabte søn (som egentlig heller burde hedde "den barmhjertige fader") . Du skriver også: Måske et liv uden Jesus og Gud er hvad, der er foregentligt med dit liv. Hvis det forholdt sig sådan, ville det være en tragedie, der rækker langt ud over dette liv. Vores evige liv afhænger nemlig af, om vi her i livet - om det så end er ved sidste åndedrag - har fået fællesskab med ham, som selv er Vejen (den eneste vej)! Han har givet os de herlige løfter, at den er kommer til ham, vil han aldrig vise bort, og at enhver, som påkalder Herrens navn skal frelses. Og enhver betyder enhver! - uanset hvem vi er og hvordan vi er. Her er endnu et trøsteord fra ham: Frygt ikke, du lille hjord, for jeres fader har besluttet at give jer Riget.kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#110586 - 18/05/2010 15:56
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Hej Kristina  Det kan vi umuligt blive enige om! For os kristne er troen på Jesus en relation, og den gave, Jesus har givet os alle, er sig selv. Han har givet os sit liv for at genforene Skaberen med skabningen - og ingen har større kærlighed end den, der giver sit liv for at redde andre.
Den er elsker kan umuligt være ligeglad af sin elskede. Nej, Jesus sørger inderligt over dem, som ikke vil have fællesskab med ham. For dem har han givet sit liv forgæves.
Men om dem, der vender om til ham, siger han, at der bliver større glæde i himlen over én synder, som der omvender sig, end over nioghalvfems retfærdige, som ikke har brug for omvendelse. Det kan vi læse om i hans lignelse om den fortabte søn (som egentlig heller burde hedde "den barmhjertige fader") . Vi kan kun redde os selv igennem Jesus fordi han gav os muligheden, ja, men du ved ikke med sikkerhed om Jesus og Gud føler sig svigtet; du har ingen chance for at vide det med sikkerhed. Bare fordi man udviser kærlighed, betyder ikke at man føler sig svigtet fordi det ikke bliver modtaget. Hvad angår lignelsen mener jeg dog at navnet Den Fortabte Søn er mere passende. Det er sønnen, der tager til handling og indser problemet og angre over for gud og faderen. At du så mener at faderen har følt sig svigtet er en tolkning, en antagelse du ikke kan være sikker på, og som ikke er vigtig. Hvis det forholdt sig sådan, ville det være en tragedie, der rækker langt ud over dette liv. Vores evige liv afhænger nemlig af, om vi her i livet - om det så end er ved sidste åndedrag - har fået fællesskab med ham, som selv er Vejen (den eneste vej)!
Han har givet os de herlige løfter, at den er kommer til ham, vil han aldrig vise bort, og at enhver, som påkalder Herrens navn skal frelses. Og enhver betyder enhver! - uanset hvem vi er og hvordan vi er.
Her er endnu et trøsteord fra ham: Frygt ikke, du lille hjord, for jeres fader har besluttet at give jer Riget. Det er en tragedie hvis Gud findes og Gud da absolut mener at folk skal lide i al evighed for ikke at finde relationen til gud igennem Jesus. Ruslana er tydeligvis forvirret og når hun er så forvirret er det også farligt at følge i Jesus spor. Det er vigtigt at hun tager hånd om sit håndgribelige liv før hun forsøger at finde ro og frelse hos Jesus. Hvis gud findes så tvivler jeg stærkt på at gud ønsker af hos at leve af troen end at leve for troen, Ruslana kommer til at begå fejlen at leve af troen med denne hektiske søgen for at finde ro i sig selv.
|
|
Til toppen
|
|
|
#110591 - 18/05/2010 17:09
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Lafiit Det er en tragedie hvis Gud findes og Gud da absolut mener at folk skal lide i al evighed for ikke at finde relationen til gud igennem Jesus. Hvis Gud havde ønsket sine skabningers lidelse, ville han ikke have givet os sin elskede søn for at udfri os af den mørkets magt, som hersker i denne verden, og som vi ikke ved egen kraft kan overvinde. Og vi behøver ikke at lede efter Gud, han kom selv til os: Han lod sig føde som menneske og åbenbarede sit væsen og sin vilje for os i Kristus. Som sand Gud og sandt menneske. Begge dele fuldt og helt. Joh. 3,16-17: For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Ruslana er tydeligvis forvirret og når hun er så forvirret er det også farligt at følge i Jesus spor. Forvirret eller ej, det ved jeg ikke om hun er, men jeg véd, at uanset hvem og hvordan vi er, er det aldrig er farligt at knytte sig til Jesus, som vil give os det allerbedste og dele sin sejr over døden med os, som kommer til ham. Det er vigtigt at hun tager hånd om sit håndgribelige liv før hun forsøger at finde ro og frelse hos Jesus. Hvis gud findes så tvivler jeg stærkt på at gud ønsker af os at leve af troen end at leve for troen, Ruslana kommer til at begå fejlen at leve af troen med denne hektiske søgen for at finde ro i sig selv. Du har ret i, at vi ikke skal kigge indad på vores tro og forsøge at finde ro i os selv. Det er Jesus vi skal se hen til! Han siger (Matt. 11,28): Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile.kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#110598 - 19/05/2010 11:18
|
Bruger
|
Hvis Gud havde ønsket sine skabningers lidelse, ville han ikke have givet os sin elskede søn for at udfri os af den mørkets magt, som hersker i denne verden, og som vi ikke ved egen kraft kan overvinde. Du snakker forbi min pointe. Jeg refererede til helvede. Ikke om hvorvidt eller hvorfor Jesus er guds søn og blev ofret. Forvirret eller ej, det ved jeg ikke om hun er, men jeg véd, at uanset hvem og hvordan vi er, er det aldrig er farligt at knytte sig til Jesus, som vil give os det allerbedste og dele sin sejr over døden med os, som kommer til ham. Var det et seriøst svar? Hun skriver meget tydeligt at hun er forvirret. Hun virker forvirret. Hun flakker rundt mellem 117 grene af Abrahams religionerne. Hendes problemer har intet med Jesus genopstandelse. Hun har en uro hun ikke kan udligne med biblens ord (alene). Det er småborgerligt og måske også ynkeligt når mennesket ikke kan tage vare på sig selv, men bliver nød til at vende sig mod biblen hver gang det er i problemer. Jeg tror ikke at gud ønsker at vi skal være svage livet igennem. Du har ret i, at vi ikke skal kigge indad på vores tro og forsøge at finde ro i os selv. Det er Jesus vi skal se hen til! Det var ikke hvad jeg skrev. Du drejer, hvad jeg sagde, ind til at passe med din opfattelse. Lev ikke af troen, men for troen. Men her er det vigtigere at hun finder ro i sig selv uden troen før hun kan gå videre. Jesus må komme senere når sindet er klart. #Ruslana for at gentage mig selv lidt: find ro i dig selv før du forsøger at finder svaret på hvad du tror på. Jeg ved ikke hvad, der inderst inde trykker, men noget gør, og du kan først få gjort noget ved det, når du er bevidst om det. En masse selvindsigt ved selvreflektion evt. vil være mit bud på hvad du umiddelbart kan gøre. An på hvor slemt det er, så er professionel hjælp heller ikke en skidt ting at begive sig ud i.
|
|
Til toppen
|
|
|
#110599 - 19/05/2010 12:46
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Lafiit, du skrev (i dit forrige indlæg): Det er en tragedie hvis Gud findes og Gud da absolut mener at folk skal lide i al evighed for ikke at finde relationen til gud igennem Jesus. Dertil svarede jeg at Gud ikke mener, at folk skal lide i evighed, og at det kan vi se af, at han har beredt os frelsen i Kristus. Netop fordi han vil, at alle mennesker skal frelses. Så jeg kan ikke se, at jeg snakker forbi din pointe om Helvede. Gud har ikke bestemt Helvede for sine elskede skabninger, men for den Onde. Jesus siger i Matt. 25, som handler om verdensdommen, at den evige ild [Helvede] bestemt for Djævelen og hans engle. Så skriver du: Hun [Ruslanda] skriver meget tydeligt at hun er forvirret. Sig mig kender du hende? Hun skrev den 24. april at hun i længere tid havde været forvirret mht. sin tro. Det betyder ikke, at hun stadig er det. At have dårlig samvittighed og føle at man har svigtet Jesus er slet ikke et dårligt udgangspunkt for at få fred med Gud! Kast al jeres bekymring på ham, for han har omsorg for jer. (1. Pet. 5,7) Han vil dele sin styrke, sin retfærdighed, sin kærlighed og sejr over døden med alle, som vil følge ham. Men ingen bliver tvunget ind i Guds rige - det står enhver frit for at forsøge at tage vare på sig selv. kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#110601 - 19/05/2010 19:00
|
Bruger
|
og det onde er åbenbart når man ikke finder/anerkender gud igennem Jesus. Jeg er udemærket klar over, at Jesus har "ofret" sig for menneskeheden; men hvis man ikke finder gud igennem Jesus, så er det ikke så sjovt længere alligevel.
Nej, jeg kender hende ikke. Gør du? Som det fremgår her, så står det stadig frit hvordan hun har det. Personligt har jeg min tvivl på at hun kan få det godt igen, bare ved at finde Jesus (først), hvorfor jeg skriver som jeg gør. At Jesus er sød og en guttermand ændre ikke rigtig ved realiteterne. Hun har formegentligt været igennem den smøre. Tror du ikke?
Men for at korte af, for det her er ikke frugtbart; det var mit forslag til hvad du (Ruslana) bør fokusere på.
Ude af tråden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#110602 - 19/05/2010 19:54
|
Ordstyrer
Bruger
|
OK Lafiit, du har ret, denne meningsudveksling blev ikke særlig produktiv. Måske er du smuttet nu, men hvis ikke vil jeg afslutte med at sige, at Jesus er Gud! Det er essensen af kristendommen, og jeg kan se af dit sidste indlæg, at det er du ikke helt klar over. Vi kristne tror på én treenig Gud, som vi døbes til at tilhøre, og han har det lange smukkke navn: Faderen, Sønnen og Helligånden. Jeg ville gerne have skrevet mere om evangeliet, men kan jo ikke komme med en sammenhængende troslære i en debattråd. Hvis du på et senere tidspunkt skulle blive interesseret, er der - også her på JesusNet - gode muligheder for at høre mere, f.eks. her: http://jesusnet.dk/index.php?special_id=54God vind! kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#110603 - 19/05/2010 20:02
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej kristina, du skrev bl.a.:
At have dårlig samvittighed og føle at man har svigtet Jesus er slet ikke et dårligt udgangspunkt for at få fred med Gud!
Enig! Erkendelse af at vi er faret vild, er ikke et dårligt udgangspunkt for at få fred med Gud. Slet ikke. Det er da et rigtig godt sted at stå, fordi vi så ikke længere tror, at vi kan klare os selv, eller at Gud ikke findes. Du skrev et rigtig godt indlæg, og det er rigtigt at Gud sendte Sin Søn til os, for at Han kunne redde os fra os selv, og fra helvedet. Gud har himmelske boliger klar til alle der vil følge Hans Søn Jesus Kristus. Stærkt at du tør forkynde det der skal forkyndes! Tak! Mvh. tau
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#110604 - 19/05/2010 21:40
[Re: tau]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Mange tak, tau, for din opmuntring! Jeg labber dine ord i mig med glæde!  kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
|