Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 9 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115517 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#109880 - 14/03/2010 09:02 Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten
Peter-sniksnak
Bruger

Reg.: 26/10/2009
AssyrianLion

Du har linket til http://www.kristendom.dk/artikel/266337
hvor der fortælles om hvad der sker i Irak.

Det er ganske enkelt uhyggeligt, og det gør Jesu ord meget meget relevante:
Markus 13,19: v19 For de dage skal være en trængselstid, som der ikke har været magen til fra skabelsens begyndelse, da Gud skabte verden, indtil nu og heller aldrig vil komme. v20 Og hvis Herren ikke afkortede de dage, blev intet menneske frelst; men for de udvalgtes skyld, dem som han har udvalgt sig, har han afkortet de dage.

AssyrianLion, hvordan mener du vi skal hjælpe? Som jeg ser det, er vores bedste hjælp at hjælpe disse kristne til lande, hvor de kan være i fred.

Jeg frygter virkelig for, hvad der vil ske i de mellemøstlige lande, fordi Satan er i gang med et vældigt raseri. Der er kun ganske kort tid til Jesus kommer igen, og det ved Satan. Derfor er han i gang med at rejse sine tilbedere til den sidste krig imod Guds folk, både de kristne og jøderne.

Hvad kan vi gøre for at hjælpe?

Til toppen 
#109886 - 14/03/2010 20:23 Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten [Re: Peter-sniksnak]
Assyrianlion
Bruger

Reg.: 06/12/2009
Sted: Århus
Man kan starte med at sætte mere fokus på det via demonstrationer i første omgang, så dernæst at medierne begyndte at interessere for det og at man gjorde medierne opmærksom på problemerne. Men historien er ikke med de kristne udryddelser i Mellemøsten hvad angår medierne, for jeg synes at medierne i høj er lommen og bliver styret af jøderne og Israel, og måske derfor ikke har den store opmærksomhed.

Men vi bør også kigge indad os kristne organisationer og kirker, da vi heller ikke selv har været gode nok til at gøre opmærksom på vore trængte kristne brødre og søskende i de mest anti-kristne lande Mellemøsten, og kommunistiske lande som Nordkorea og Kina, samt Laos og Bhutan osv osv. Jeg Har en formodning om at det skyldes kirkelige splittelser og pågrund at man måske tilhøre en anden kirke retning, så vil folk måske ikke hjælpe hinanden, da man ikke tilhøre evangelisk episcopal kirke eller pinsekirken eller noget helt tredje, men det er kun et gæt. Jeg tror at stridigheder er med til at gøre at man glemmer at hjælpe kristne brødre i nød.

Jeg er ikke sikker på at det er en god ide at hjælpe kristne til andre lande, men hellere give dem de midler og hjælpe dem noget mere til at beskytte dem i Mellemøsten. Ellers er det at Mellemøsten bliver afkristnet, og det er ikke godt synes jeg. Jeg vil give USA og iraks marionet regering skylden for at det er blevet lettere at dræbe og slagte kristne i Irak efter Saddams død, da de hverken har gjort nok eller lyst til at beskytte de kristne mindretal. Landet er totalt lovløst, og enhver terrorist kan uden varsel gå ind i et kristent hjem og likvidere vedkommende, uden at regering griber ind. På den front var det bedre hvis Saddam stadig var ved magten. Man må sige at Saddams ord har holdt stik, da han inden hans henrettelse forudså et Irak i blodbad og kaos efter hans afgang. Det er kun en type som Saddam som kan holde masserne i et jerngreb, og holde lov og orden, hvor alle folkeslag kan leve side om side.

IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.

Til toppen 
#109956 - 18/03/2010 14:18 Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten [Re: Assyrianlion]
Sammy
Bruger

Reg.: 24/09/2007
Sted: København

Hej Alion..

Du skriver:

Citat:
Men historien er ikke med de kristne udryddelser i Mellemøsten hvad angår medierne, for jeg synes at medierne i høj er lommen og bliver styret af jøderne og Israel, og måske derfor ikke har den store opmærksomhed.

Dette vækker jo nogle spørgsmål:

Hvilke medier tænker du her på?
Hvad bygger du din "formodning" på?
Hvad skulle Israel og "jøderne" få ud af, at kristnes vilkår i Mellemøsten bliver omtalt?

Og for lige at udfordre din "formodning", hvordan får du det så til at passe sammen med dette uddrag fra Jerusalem Post, som er en israelsk international avis, styret af jøder?:

http://www.jpost.com/Home/Article.aspx?id=142071

http://www.jpost.com/Home/Article.aspx?id=30368

http://www.jpost.com/Home/Article.aspx?id=14205

http://www.jpost.com/Home/Article.aspx?id=8095

http://www.jpost.com/Home/Article.aspx?id=169476

http://www.jpost.com/Home/Article.aspx?id=166848

http://www.jpost.com/Home/Article.aspx?id=67021

Dette bare nogle eksempler fra et reelt jødisk medie, ikke et påstået "jødisk" medie..

Ser frem til respons..

Mvh

Til toppen 
#109959 - 18/03/2010 16:00 Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten [Re: Sammy]
Assyrianlion
Bruger

Sammy

Jeg tænker på de danske medier generelt. Jeg har i de 25 år jeg har boet I Danmark, aldrig i mit liv set en eneste tv-station omtale udryddelsen af kristne i Mellemøsten, specielt i Irak. Ikke en eneste gang, så bliver man naturlisvis mistænksom når man kun hører om ISRAEL-Palæstina konflikt, og arabernes situation. Hvorfor er der ikke fokus omkring de kristnes skæbner i Irak efter Saddams fald, men kun kan læse om det på nettet?

Da jeg ikke har så meget kendskab til israelske medier, eller andre udenlandske medier for den sags skyld, kan jeg ikke udtale mig om at de også er ´´styret´´ af jøderne. Men Medierne prioterer hvad de vil priotere selvfølgelig, men jeg synes da at det er tankevækkende når man sjældent gennem tv hører om andre udryddelser.

Tag for eksempel debatten om det armenske folkemord 1915. Hvorfor satte man ikke spørgsmålstegn ved og erkendelsen af jødeudryddelsen i nazityskland dengang, og gudskelov man ikke gjorde det og fordømte det straks og kørte retssager mod de involverede osv. Netop fordi at udryddelser af jøder, muslimer, eller kristne er folkedrab, og uacceptabelt og en forbrydelse mod menneskeheden. Men når talen falder på det armenske folkedrab dengang, så er verdenssamfundet ikke ligeså tydelig i sin fordømmelse, og kalder det en overreaktion når det gælder kristne minoritet i Mellemøsten. Det er det mest benægtende folkedrab i nyere tid, og det første i 1900 tallet.

Så det er grundet de her fakta jeg primært bygger min formodning på. Hvad skulle Israel og "jøderne" få ud af, at kristnes vilkår i Mellemøsten bliver omtalt?

Måske at verdenssamfundet mere vil gå til værks i dette her spørgsmål, og måske endda klarlægge Israels rolle i det her. Det er bare min hypotese, ellers ved jeg det ikke, det kunne man måske spørge Israel.

MV. ASSYRIANLION. GUDS FRED MED DIG SAMMY

IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.

Til toppen 
#109962 - 18/03/2010 18:31 Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten [Re: Assyrianlion]
Sammy
Bruger

Hej A-Lion..

Citat:
Jeg tænker på de danske medier generelt. Jeg har i de 25 år jeg har boet I Danmark, aldrig i mit liv set en eneste tv-station omtale udryddelsen af kristne i Mellemøsten, specielt i Irak. Ikke en eneste gang, så bliver man naturlisvis mistænksom når man kun hører om ISRAEL-Palæstina konflikt, og arabernes situation. Hvorfor er der ikke fokus omkring de kristnes skæbner i Irak efter Saddams fald, men kun kan læse om det på nettet?

Jeg er enig i, at fraværet af dækningen af kristnes forhold i Mellemøsten, vækker forundring.. Personligt forstår jeg heller ikke, hvorfor eksempelvis kopternes situation i Egypten, er total ligegyldig for medierne her i landet, men det samme gør sig jo gældende med kurderne, både i Irak, Tyrkiet og Iran, ligesom man heller ikke hører en dyt om iranske araberes situation.. Ej heller hører man synderligt meget om nedslagtningerne af civile i Darfour.. Du hører heller ikke om fordrivelsen af jøder fra arabiske lande, hvor imod du hører en del om palæstinensiske flygtninge (dog ikke hvad palæstinensiske muslimer gør ved palæstinensiske kristne).. Du hører heller ikke meget om tyrkiske bosættelser på Cypern, eller marokkanske ditto i Vestsahara.. Alt andet lige, så er der altså en del du ikke hører om..

Men lad mig spørge dig: HVIS "jøder" havde styret medierne i Danmark, tror du så ikke at nyhedsdækningen af konflikten mellem Israel og palæstinenserne, havde været mere i Israels favør? Ligesom at man havde hørt en del mere om fordrevne jøder? Og hvorfor skriver du Israel med stort, men Palæstina med småt?

Citat:
Da jeg ikke har så meget kendskab til israelske medier, eller andre udenlandske medier for den sags skyld, kan jeg ikke udtale mig om at de også er ´´styret´´ af jøderne. Men Medierne prioterer hvad de vil priotere selvfølgelig, men jeg synes da at det er tankevækkende når man sjældent gennem tv hører om andre udryddelser.

Hvilke medier her i Danmark, har du kendskab til at de bliver styret af "jøder"? Bare et par eksempler..

Udover det, Israel ville have fordel af, at arabiske kristnes forhold blev omtalt, da det ville skabe en større modvilje mod de grupper, som umiddelbart bliver fremstillet som Israels fjender.. Tænk på hvad Israel ville få ud af det, hvis Hamas, Fatah og andre palæstinensiske grupper, blev fremstillet som grupper der undertrykte og forfulgte kristne palæstinensere.. Eller hvis man fremhævede at det Muslimske Broderskab, stod bag forfølgelser af kristne koptere.. Ikke noget der ville skade Israel..

Citat:
Tag for eksempel debatten om det armenske folkemord 1915. Hvorfor satte man ikke spørgsmålstegn ved og erkendelsen af jødeudryddelsen i nazityskland dengang, og gudskelov man ikke gjorde det og fordømte det straks og kørte retssager mod de involverede osv. Netop fordi at udryddelser af jøder, muslimer, eller kristne er folkedrab, og uacceptabelt og en forbrydelse mod menneskeheden. Men når talen falder på det armenske folkedrab dengang, så er verdenssamfundet ikke ligeså tydelig i sin fordømmelse, og kalder det en overreaktion når det gælder kristne minoritet i Mellemøsten. Det er det mest benægtende folkedrab i nyere tid, og det første i 1900 tallet.

Jeg ved ikke hvorfor du blander de to eksempler sammen, men jeg skal da gerne give mit bud på, hvorfor man ikke satte spørgsmålstegn ved Holocaust (som også omfattede andre grupper end kun jøder): Fordi det var umuligt.. Det kunne ikke benægtes og ingen gjorde det.. Heller ikke blandt nazisterne..

Hvad angår det armenske folkedrab, så er det sandt, at Israel har afstået fra at anerkende folkedrabet på armenerne, hvilket udelukkende skyldes realpolitiske forhold, hvor man ikke har villet "fornærme" tyrkerne.. Det er hyklerisk og trist, men Israel er altså ikke skyld i, at det har været så svært at få fokus på folkedrabet, der skal du nok hellere rette dine bebrejdelser mod Tyrkiet.. Hvad Israel skulle have ud af, at folkedrabet på armenerne bliver benægtet, kan jeg ikke se..

Citat:
Så det er grundet de her fakta jeg primært bygger min formodning på. Hvad skulle Israel og "jøderne" få ud af, at kristnes vilkår i Mellemøsten bliver omtalt?

Den har jeg svaret på, men lad mig spørge: Hvad får Israel og "jøder" ud af, at det IKKE bliver omtalt?

Citat:
Måske at verdenssamfundet mere vil gå til værks i dette her spørgsmål, og måske endda klarlægge Israels rolle i det her. Det er bare min hypotese, ellers ved jeg det ikke, det kunne man måske spørge Israel.

Hvilken "rolle"? Hvorfor skal Israel absolut have en "rolle" i de ting? Er det idéen om, at jøder bare ikke kan lade være med at konspirere og har fingrene i alle tænkelige (og utænkelige) forhold, som går dig på?

Har du overvejet, at Israel ville have en klart bedre sag, hvis der kom fokus på kristnes forhold i arabiske lande, i stedet for at man fokuserede på palæstinensernes situation? Især i lyset af den massive opbakning landet har blandt kristne i f.eks. USA?

Undskyld jeg siger det ligeud, men det virker mest af alt, som om at du bare ikke bryder dig om Israel og jøder, og derfor helst ser dem som "skurke".. Beklager, meget kan du anklage Israel for, men ikke de kristnes situation i Mellemøsten..

Mvh

Til toppen 
#109969 - 19/03/2010 11:44 Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten [Re: Sammy]
Assyrianlion
Bruger

Sammy

Netop det er ik kun de kristnes situation man ik hører om i medierne, men alle de andre forhold du omtalte. Jeg kan jo ik sige med 200 procent sikkerhed at medierne bliver styret af jøderne, da det er svært at finde beviser, og at det kun er en tese. Alt politik foregår bag tæppet, der er mange ting der ikke kommer frem i lyset.

TV2 feks. De har jo nogle jøder ansatte på deres redaktion Samuel Rachlin og flere. Men jo du har også ret i at palæstinenserne ofte bliver fremstillet som de positive, og alt i konflikten næsten er Israels skyld, det har jeg nemlig også bidt mærke i. Specielt den røde station dr1.

Jeg er også enig i de andre ting du skriver.

Tro mig jeg bebrejder ikke Israel for at der ikke er kommet fokus på folkedrabet på armenerne, men udelukkende bebrejder Tyrkiet selvfølgelig, og EU, samt Danmark.

Jeg ved ikke hvad Israel skulle få ud af at det ikke bliver omtalt. Jeg trækker i land, for jeg har nok formuleret mig sådan at det har givet anledning hos dig til at tro, at jeg bare bebrejder Israel alt, og er totalt mega fjende af Israel.

Jeg er glad for at du siger det ligeud, for jeg er også mest til ærlig snak ligeud. Jeg er frustreret over de kristnes forhold i Mellemøsten, og jeg har også mange andre gange også bebrejdet USA, EU, Storbritannien og Danmark. Så det er ikke kun Israel jeg harcelerer imod, men når jeg gøre det er det fordi at det er en magtfuldt stat og at den er en megakæmpe på verdensscenen sammen med USA og Storbritannien.

Men når alt kommer til alt, så er det land som er mest skyldige i assyrernes lidelser i Irak, nemlig England. Specielt i 1933 da vores befolkning blev slagtet i Semile i Irak af kurderne, mens England svigtede os og løb fra deres aftale med de assyriske leder om at de lovede os noget land, og de ville beskytte os.

Tro det eller ej, jeg anerkender staten Israel og dens ret til at forsvare sig, så er det også det bibelske i det, at gud altid vil være med Israel. Og tak for det. Men hvis du læser det gamle testamente så ved du også at Israel og assyrerne har haft dårlige minder med hinanden, specielt dengang jøderne var i eksil i Babylon.

Til toppen 
#109970 - 19/03/2010 13:26 Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten [Re: Assyrianlion]
Sammy
Bruger

Hej A-Lion

Citat:
Netop det er ik kun de kristnes situation man ik hører om i medierne, men alle de andre forhold du omtalte. Jeg kan jo ik sige med 200 procent sikkerhed at medierne bliver styret af jøderne, da det er svært at finde beviser, og at det kun er en tese. Alt politik foregår bag tæppet, der er mange ting der ikke kommer frem i lyset.

Hvis det ikke kan bevises, at jøder styrer medierne, så er der vel en ret god grund til at antage, at jøder ikke styrer medierne;o).. Man går vel ikke ud og dømmer folk, uden at have beviserne i orden? Tænk hvis jeg lavede samme antagelser om assyrerne, uden at have nogen beviser eller reelle grunde til at tro, at tingene forholder sig, som det er fremstillet her..

Og hvad angår det politiske, så er medierne ikke styret af politikere, omend de fleste medier nok har en politisk profil, som de tager udgangspunkt i, i deres nyhedsformidling..

Citat:
TV2 feks. De har jo nogle jøder ansatte på deres redaktion Samuel Rachlin og flere.

At medier (her TV2) har jøder ansat, gør dem vel ikke pr. automatik til jødiske medier, endnu mindre styret af jøder? TV2 har vel endnu flere ikke-jøder ansat end jøder, så hvad gør det TV2 til;o).. Og blandt ikke-jøderne er der både kristne og muslimer.. Måske er det en kristen sammensværgelse;o)..

Citat:
Jeg ved ikke hvad Israel skulle få ud af at det ikke bliver omtalt. Jeg trækker i land, for jeg har nok formuleret mig sådan at det har givet anledning hos dig til at tro, at jeg bare bebrejder Israel alt, og er totalt mega fjende af Israel.

Jeg fik da en lille tanke;o).. Det var såmænd ikke kun dit indlæg, men det at der var elementer, som man typisk hører hos folk, der har en eller anden forestilling om en verdensomspændende jødisk konspiration (eller i mere moderne kontekst: en zionistisk konspiration)..

Ikke at jeg mener, at alt kritik af Israel er antisemitisk (eller antizionistisk.. For uddybning vil jeg henvise hertil: http://qolyehudi.wordpress.com/mine-opgaver/antisemitisme-kontra-antizionisme/).. En del kritik er jo reel, som kritik af bosætter-politikken, politikken i forhold til Gaza og lignende.. Om kritikken så er fair eller berettiget, er en anden sag, det er en diskussion man kan tage, når situationen er til det, men man bør altid holde sig nuancerne for øje og forholde sig til det konkrete..

Så jeg er ikke imod kritik af Israel, så længe den bygger på noget konkret i stedet for spekulationer og den er nuanceret og tager højde for forholdene og situationen..

Citat:
Jeg er glad for at du siger det ligeud, for jeg er også mest til ærlig snak ligeud. Jeg er frustreret over de kristnes forhold i Mellemøsten, og jeg har også mange andre gange også bebrejdet USA, EU, Storbritannien og Danmark. Så det er ikke kun Israel jeg harcelerer imod, men når jeg gøre det er det fordi at det er en magtfuldt stat og at den er en megakæmpe på verdensscenen sammen med USA og Storbritannien.

Jeg ved egentlig ikke hvor magtfuld Israel er.. Forstå mig ret, jeg er med på, at Israel har en del indflydelse og militært er der ikke mange nationer der kan true landet.. Men tag f.eks. idéen om, at Israel styrer USA, som jeg egentlig personligt synes er en ret interessant tanke..

Der er ingen tvivl om, at USA og Israel er tætte allierede, så det er vel ikke overraskende, at de ofte følges ad i deres holdninger i forhold til hvem fjenden er og ikke er (ellers ville de sikkert ikke være allierede) og USA lytter til Israel, ligesom Israel også lytter til USA (nogle gange;o).. Det er ikke kun på det militære område, at de to lande er allierede (Israel er f.eks. også allieret med Tyrkiet og har et omfattende militært samarbejde, men det er vidst også mere eller mindre det, i hvert fald på nuværende tidspunkt), men også ideologisk i forhold til demokrati, type demokrati, og værdier.. Så det er jo ikke underligt, at USA og Israel ofte er meget enige om mange ting, som så bliver brugt - af folk der ser konspirationer her og dér - til at spekulere i at Israel styrer USA..
En ting de bruger til at underbygge dette, er den israelske lobby i USA (og den jødiske), som naturligvis taler for Israels interesser.. Hvad disse mennesker så ikke forstår er, at USAs politik er bygget op omkring lobby-grupper, der repræsenterer de forskellige interesser.. Der er f.eks. en våben-lobby, en tobaks-lobby, en dyrevelfærds-lobby og så videre.. Alle disse grupper forsøger at få deres interessers hensyn igennem, hvilket er noget ganske naturligt.. Interessant nok har araberne jo også en lobby, men den er der ikke mange der taler om;o)..
En anden ting som spekulanter spekulerer i, er antallet af jøder i USA, og ja, der er mange jøder i USA, men der er altså også mange muslimer og endnu flere kristne:o).. Og det er ikke alle jøder, som har ensidigt pro-israelske, f.eks. er en anden jødisk lobby-gruppe, J-Street, opfattet som ret kritisk over for Israels politik.. Så billedet er jo ikke så sort/hvidt, som nogle mennesker gerne vil gøre det til.. Israel har måske indflydelse på hvordan amerikansk politik udformer sig, men ikke synderlig mere indflydelse, end mange andre grupper har det..

En anden ting er, at det jo ikke kun er USA og EU der har en del at sige.. Også Rusland og Kina har deres interesser i alt det her, og de er ikke altid helt på linje med USA og EU (og endnu mindre Israel).. Ligesom Saudi Arabien også er en temmelig indflydelsesrig herre, som nok har USA lige så meget i lommen på dem, som de er i lommen på USA..

Citat:
Men når alt kommer til alt, så er det land som er mest skyldige i assyrernes lidelser i Irak, nemlig England. Specielt i 1933 da vores befolkning blev slagtet i Semile i Irak af kurderne, mens England svigtede os og løb fra deres aftale med de assyriske leder om at de lovede os noget land, og de ville beskytte os.

Jeg kan kun medgive dig, at briterne har efterladt et kraftigt aftryk i Mellemøsten.. Det samme gør sig jo gældende for Israel-Palæstina konflikten.. Og mange af de konflikter man ser i Afrika, for den sags skyld.. Og så er det vel ikke helt urigtigt, at nogle vestlige regeringer har haft det med at love ét, men gøre noget andet..

Citat:
Tro det eller ej, jeg anerkender staten Israel og dens ret til at forsvare sig, så er det også det bibelske i det, at gud altid vil være med Israel. Og tak for det. Men hvis du læser det gamle testamente så ved du også at Israel og assyrerne har haft dårlige minder med hinanden, specielt dengang jøderne var i eksil i Babylon.

Babylon var babylonerne;o).. I bortførte jo "bare" vores ti nordlige stammer;o).. Men ja, historisk har vi haft et anstrengt forhold, men det behøver jo ikke at fortsætte.. Samarierne var jo også en historisk fjende, men i dag bor de i Israel, uden problemer mellem jøderne dernede.. Og de er vel efterkommere af et "blandet ægteskab" mellem vores to folk, så det kan vel lade si gøre at lægge fortiden bag sig;o)..

Og lad mig bare være ærlig, jeg så heller en kristen Assyrisk nation som nabo til Israel, end en muslimsk Syrisk nation;o)..

Mvh

Til toppen 
#109972 - 19/03/2010 17:29 Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten [Re: Sammy]
Assyrianlion
Bruger

Det varmer faktisk at høre at du hellere så en kristen assyrisk nation, som nabo til Israel, end Syrien. Og det kunne være en stor drøm for mig, og ASSYRIEN og ISRAEL kunne have så gode relationer til hinanden, at det kunne stabilisere hele Mellemøsten og skabe fred og fordragelighed. Så tak for din ærlighed.

Jeg undskylder den uberettige fordømmelse af jøderne, jeg er ked det. Jeg er frustreret over vore folks skæbne og lidelser gennem historien, og det skyldes ikke Israel, men England det har historien selv bevidnet og historikerne.

Sammy.

Jeg er altså ikke anti-semit, så jeg hverken kan være i et rum med en jødisk borger, eller tale med vedkomende, ligesom man sommetider oplever med de fanatiske palæstinensere. Selvfølgelig er fortiden fortiden, men man skal ikke begå de samme fejltagelser som dengang og lære af fortiden. Men det har visse vestlige regeringer ikke gjort op gennem historien.

Tak fordi at du delte din viden om USA´s lobby-arbejde. Jeg ved godt at det forholder sig sådan, da jeg selv har familier i USA og tit har besøgt USA. Det skal lige nævnes at jeg holder utroligt meget af at besøge USA, og dens befolkning, og at det er et smukt land. Men dens politik til tider har jeg svært ved at forstå specielt det udenrigspolitiske.

Men jeg er blevet klogere af at debattere med dig, og ved nu endnu bedre, så jeg ikke bare uden beviser fordømmer jøderne.

MVH ASSYRIAN LION. Guds fred være med dig og ISRAEL.

Til toppen 
#110022 - 25/03/2010 23:28 Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten [Re: Assyrianlion]
Sammy
Bruger

Hej A-Lion:o)

Citat:
Men jeg er blevet klogere af at debattere med dig, og ved nu endnu bedre, så jeg ikke bare uden beviser fordømmer jøderne.

Og jeg takker også for debatten:o).. Jeg tror på dialog, men jeg har været frustreret over nogle "skænderier" jeg har haft med andre jøder, som ikke tror på at dialog "virker".. At alle bare pr. definition hader jøder.. Du er et bevis på det modsatte, så tak for det;o)..

Mvh

Til toppen 
#110023 - 26/03/2010 09:45 Ordstyrerbemærkning! [Re: Sammy]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hermed en stor buket roser til jer to, Sammy og Assyrianlion,
for en forbilledlig dialog, som også jeg har lært noget af! smil

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#110024 - 26/03/2010 10:10 Re: Ordstyrerbemærkning! [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Godt gået I to!

Mvh. tau smil

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#110031 - 26/03/2010 13:43 Re: Ordstyrerbemærkning! [Re: kristina]
Assyrianlion
Bruger

Sammy

Fornøjelsen er på min side smil du er ligeledes et bevis på hvor varme og sympatiske jødiske borgere kan vaere og at jeg inden mødet med dig har fået nedbrudt alle mine fordomme om jøder. Da jeg ikke har kendt eller snakket med en jøde, men jeg er blot et menneske, så nu har jeg ingen forudfattet meninger om jøder og vil betragte dem som mine venner og allierede smil

God weekend og må gud velsigne dig og Israel

AssyrianLion

P.S Kristina tak for de varme ord, jeg har bestemt også laert noget.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær