Menu
Hvem er online
3 registrerede (Bluerover1, LarsBj, 1 usynlig) og 8 gæster online.

Statistik
2507 Brugere
23 Fora
7055 Tråde
115520 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#109837 - 08/03/2010 17:07 Hvordan blive holdt fast i troen?
Anonym
Anonym

Hej!
Hvordan holder man fast i troen, nå man ikke har været kristen i lang tid, og ens familie ikke er det?
Tak

Til toppen 
#109838 - 09/03/2010 11:21 Re: Hvordan blive holdt fast i troen? [Re: Anonym]
Susanne_K
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 13/06/2007
Sted: Fyn
Kære du!
Når du skriver, at du ikke har været kristen i lang tid og, du så spørger om, hvordan du holder fast i troen. Så læser jeg at du har fundet tilbage til troen igen og handler det så om at holde fast i den. Håber at jeg har forstået dig rigtigt. Det er fra den vinkel jeg vil forsøge at give dig et svar.
Måden at holde fast i troen på er, at lade give Gud mulighed for at holde os fast. Lukke ham ind i vores hverdag, gennem bøn og bibellæsning. Der vil være dage, hvor vi ikke får så meget ud af hvad vi læser og der vil være dage hvor vi gør. Nogen dage har vi lyst til at læse meget andre dage bliver det måske til et enkelt vers, og så er det det. Det vigtige er ikke mængden, men at vi gør det.
Det er også væsentligt at vi søger Gud, fortæller ham, hvad der rører sig inden i os, af glæder og af svære ting. For Gud bruger bibelens ord (hans eget ord) og bønnen til at bevare os i troen.
I Filipperbrevet kap. 4 v. 6-7 står der sådan her: (v.6) ”Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle forhold jeres ønsker frem for Gud i bøn og påkaldelse med tak. (v.7) Og Guds fred, som overgård al forstand, vil bevare jeres hjerter og tanker i Kristus Jesus.” Her handler det om bøn, at vi har lov til at sige alt til Gud. Vi bliver ikke lovet at vi pr. automatik får alt det vi beder om, men vi har lov til at fortælle ham og bede om alt det vi har på hjerte. v. 7 peger på noget vigtigt i forhold til at blive bevaret i troen. For det er det som sker, når vi lukker Gud ind i alle ting og bliver ved med det. Guds fred vil bevare os i troen på Jesus, det kan han gøre, fordi vi derigennem overgiver vores liv til ham, lader ham være vores herre.
Jeg tænker også at det er vigtigt for dig, at du bliver en del af et kristnet fællesskab, hvis du ikke allerede er det. Fordi det er godt at mødes og dele troen, sine tanker og sine oplevelser, med andre kristne. Godt at lytte til andre som forkynder Guds ord og på den måde og få hjælp til at forstå det som står i bibelen. Og når du ikke har nogen i din familie, du kan dele din tro med, og som måske endda gør det svært for dig, fordi de ikke kan forstå dig. Er det også vigtig at have kristne, som kan være med til at støtte dig i din beslutning om at tro på Jesus.
Jeg ved af gode grunde ikke hvor gammel du er, men måske kunne det være godt for dig at ha’ en erfaren kristen at mødes med, som er lidt ældre end dig, som kan være en slags medvandre i dit liv og derigennem være en støtte for dig.
Vi vil gerne hjælpe dig til at skabe kontakt til en person eller et fællesskab. Hvis du går til forsiden af Jesusnet.dk og klikker på emnet PERSONLIG KONTAKT i øverste menú bjælke, kan du bede os om at skabe kontakten.
Håber at dette har været til lidt hjælp for dig, ellers er du velkommen til at sende en e-mail til mig på susanne@jesusnet.dk
Kærlig hilsen med ønsket om Guds fred!

Susanne K

Ændret af Susanne_K (09/03/2010 11:22)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær