Hej P - -
- jeg er rigtig meget ked af, hvis du har fået en fornemmelse af, at der ikke rigtig er nogen, der gider læse og kommentere dine indlæg, for Bibel-tolkning er i høj grad hvad Café Thomas er beregnet til!
Jeg har det ligesom du, jeg kan ikke få nok af at grunde over teksterne!
Som der står i Davids Salme 119:
Lær mig dine love,
giv mig indsigt i dine forordningers vej,
så jeg kan grunde over dine undere.
Min sjæl er plaget af bekymring,
rejs mig efter dit ord!
Hold falskheds vej borte fra mig,
og giv mig i nåde din lov! Vi har brug for at fordybe os og for at bede Gud om indsigt, og det kan være en stor hjælp af have IRL medvandrere med på vejen.
Så jeg håber du har en god præst og lærer, og er med i en eller flere Bibelkredse.
Ellers prøv denne mulighed:
http://jesusnet.dk/index.php?special_id=57 (altså ikke i stedet for Café Thomas, men foruden!

)
Jeg har forresten lige i LM's blad
Budskabet læst en artikel af Mads Hessellund om bogen "Medvandring" af Ole-Magnus Olafsrud m.fl., som måske kan give inspiration til flere gode kontakter, så vi ikke skal sidde alene med næsen i hver vores Bibel.
Bogen indeholder konkrete råd, og Mads Hessellund skrev i sin artikel, at man er velkommen til at kontakte ham på mads@imu.dk og høre nærmere.
Medvandring er at to eller evt. flere personer vælger at mødes regelmæssigt for at snakke om troen og livets store og små spørgsmål og for at dele liv, erfaringer, sorger og glæder med hinanden.
kristina