Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 2 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7151 Tråde
116395 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#109754 - 27/02/2010 20:30 Hud rimer på Gud!
angela
Bruger

Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
Hud rimer på Gud og det er ikke helt tilfældigt, siger Poul Joachim Stender, forfatter og præst i Kirke Saaby Sogn ved Roskilde.
”Med Gud i sengen” hedder en ny bog som præsten netop har skrevet, en bog der skal opfordre kristne til at dyrke mere sex.
"Pik og patter og vellyst og safter nævnes ved navn, så det er en fryd. Dog næppe for konservative og fundamentalistiske kristne, må man formode". skriver JP i sin anmeldelse af bogen.
Og præsten ved da også godt at "Med Gud i sengen" vil give ham ballade.
»Ingen religion har brugt så meget energi på at gøre sex farligt, uåndeligt og kaotisk som kristendommen. Den er blevet sexfjendtlig, og det er en misforståelse. Det er på tide, at biblen kommer ind på sexmarkedet,« siger han endvidere.
I Poul Joachim Stenders optik skal mennesker, der er glade for hinanden og har lyst til det, dyrke sex. I den forbindelse bør ægteskabet ikke være en betingelse.»Derfor kan jeg heller ikke se nogen grund til at bekæmpe prostitution. Hvis en kvinde vælger at bruge sin seksualitet til det, er det hendes ret" Siger den 53 årige præst. Der slutter af med at opfordre til et samleje om dagen, hvilket han mener fremgår ret tydeligt af bibelen.

Jeg må indrømme at det for mig er aldeles uforståeligt, hvordan en præst som Poul Joachim Stender, kan være ansat til forkynde Guds ord i den danske folkekirke. Jeg kan ikke finde belæg for de påstande han fremsætter eet eneste sted i bibelen. Er jeg den eneste her på siden der er vildt forundret?

Hilsen Angela

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#109755 - 27/02/2010 21:49 Re: Hud rimer på Gud! [Re: angela]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Angela

Næh, forundret er jeg nu ikke.
Jeg har nemlig en gang hørt ham holde et foredrag om mad og drikke, som han også går stærkt ind for.

Det var et meget, meget sanseligt - og sine steder også meget morsomt! - foredrag. Men bestemt ikke særlig raffineret. Jeg var tæt på at miste min ellers aldrig svigtende madlyst.

Bortset fra det, vi må hellere finde et andet debatemne, for jeg tror ikke, at Stender læser med her, og ifølge Netiketten skal vi forsvare og vise respekt for personer som ikke er med i den aktuelle dialog ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#109756 - 27/02/2010 22:31 Trådlåsning inkl. begrundelse [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej

jeg er enig med kristina, så jeg låser tråden, da dette her går på Poul Joachim Stenders person, mere end det går på hans synspunkter.

En ny tråd må gerne startes ud fra bogens titel og indhold, men der skal ikke skrives om Poul Joachim Stenders person (f.eks. debat om rimeligheden i at han er ansat som kristen præst mens han har de holdninger der står om i bogen).

Mvh. tau
ordstyrer i Kirke og Tro.

Ændret af tau (27/02/2010 22:33)

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær