Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7151 Tråde
116395 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#109688 - 18/02/2010 11:22 selvmordstanker
Anonym
Anonym

jeg er en kvinde på 32 år der tit går med selv mord tanker og har lyst til at grave mig ned i et stort sort hul hjælp mig

Ændret af Bloch (19/02/2010 10:53)

Til toppen 
#109703 - 19/02/2010 10:56 Re: selvmordstanker [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære Kvinde!

Det er rigtig godt, at du har turdet henvende dig. Det første skridt på vejen for, at få hjælp i din situation er nemlig, at turde sætte ord på.

Der kan være rigtig mange årsager til, at du har det som du har det. Det kan også gøre det vanskeligt her, at give dig et entydigt råd. Det kan være, at du har gjort noget, som får dig til, at ledes så meget ved dig selv, at du ikke kan holde det ud. Eller det du har gjort, får dig til at tænke, at der ikke længere kan være noget håb for en som dig. Jeg ved godt, at det kan lyde meget let, at sige her, men Jesus har lovet, at ingen som kommer til ham, vil han vise bort (Joh. 6,37). Er dette årsagen til din situation, vil jeg anbefale dig at opsøge en erfaren kristen (en præst eller sjælesørger). Nogle gange, er det både nødvendigt og gavnligt for os, at erfare et menneske lægge hænderne på vores hoved, og på Jesu vegne tilsige os vore synders forladelse.

Men det er jo slet ikke sikkert, at det er det, der er årsagen. Livet kan have formet sig så vanskeligt for dig, at du ikke synes, at du kan bære mere. Dit sind kan være knækket. Derfor vil jeg opfordre dig til, at opsøge et andet menneske. Kontakt evt. en præst eller en anden moden sjælesørger. Muligvis kan samtaler med et andet menneske løse op for de mørke tanker. Det er også muligt, at de kan se, at du har brug for yderligere hjælp i en periode. F.eks. gennem medicin. I en af de apokryfe bøger (bøger som er fra bibelsk tid, men ikke taget med i bibelen) står der: Herren lader lægemidler komme fra jorden, og den kloge væmmes ikke ved dem. Sir 38,4

Du kan også læse, hvad Vibeke Sode Hjorth skriver i artiklen Hvad siger bibelen om selvmord

Med ønsket om fred fra Jesus
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær