Kære Makri!
Det er dejligt, at møde vidnesbyrdet fra mennesker, som ikke er vokset op i kristne hjem om, at de har fundet Jesus. Det er altid et under, når Jesus leder os til sig, uanset om vi har mødt det fra barnsben eller ikke. Så tak for dette vidnesbyrd.
Det er også sådan, at uanset hvilken vej, vi er blevet ledt til Jesus ad, så får vi vore kampe. De er ikke ens, men djævelen frister os altid for, at tage glæden ved frelsen fra os. Kan han få os til at opgive livet med Jesus, eller bare lade hånt om, at leve i efterfølgelse af Jesus, har han vundet et skridt på vejen til, at rive os bort fra Jesus. Derfor glæder det, at du skriver, at du ønsker at dit liv skal være et liv i efterfølgelse af Jesus.
Jeg regner med, at du er med i en menighed, et kristent fællesskab. Derfor spekulerer jeg på, om der ikke skulle være en erfaren kristen (helst en kvinde) som du kunne tale med og bede sammen med. Er dette ikke tilfældet, kan du via siden
lokal kontakt eller
personlig rådgivning her på JeususNet finde hjælp til, at komme videre.
Jeg ved ikke, hvorfor du er førtidspensionist og dermed hvilke muligheder du har. Har du mulighed for det, vil det være rigtig godt for dig selv, at du kommer ud, og får frisk luft hver dag i en time eller to. Hvis du tager middagssøvn, så øv dig i, at du kun gør det kort, måske blot et kvarter. Når du går i seng om aftenen, så tag en bog med i seng. Med andre ord, prøv, om du kan få dig nogle vaner, der hjælper dig til naturlig træthed, og til, at du til, at du foretager dig noget, som både er konstruktivt, og hjælper dig med, at slappe af, indtil du falder i søvn.
Sidst har jeg også lyst til, at sige til dig. At hvis du en dag indleder et forhold igen, så accepter ikke en mand, der ikke respekterer dig. Gør han det ikke i dag, gør han det heller ikke senere. En mand, der ikke nu vil arbejde sammen med dig for, at leve i efterfølgelse af Jesus, vil det heller ikke senere.
Med bøn og, at Jesus må følge dig
Jørgen Bloch