Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7151 Tråde
116395 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#108045 - 23/11/2009 20:41 Kristne og computerspil
Discipel
Bruger

Reg.: 15/01/2009
Hvad tænker i om kristne der spiller "uetiske" computerspil, f.eks. hvor man skyder andre, såsom det populære spil Counter Strike?

Selv mener jeg det er lidt op til en selv at sige hvor grænsen går. Så længe man kan skelne mellem spil og virkelighed, og altså se det forkerte i at f.eks. skyde andre, kan jeg umiddelbart ikke se problemet. Selvfølgelig kan man blive påvirket, men hvis man holder øje med at det ikke ændrer ens forhold til Gud eller mennesker, så vil jeg sige man selv må "bestemme".

Faktisk findes der et dansk, kristent gaming forum.

"Videnskab uden religion er lam; religion uden videnskab er blind" - Albert Einstein

Til toppen 
#108062 - 24/11/2009 15:52 Re: Kristne og computerspil [Re: Discipel]
angela
Bruger

Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
Jeg er enig og kristne er lige så forskellige som alle mulige andre mennesker. Jeg synes ikke at man kan stille regler op på den måde og sige at kristne børn ikke må spille den slags spil, for så må de jo heller ikke lege røver og soldater eller se Tom og Jerry.

Angela smil

Til toppen 
#108221 - 30/11/2009 21:50 Re: Kristne og computerspil [Re: angela]
JONAS_PALVIG
Bruger

Reg.: 10/07/2009
Sted: Hillerød
Oprindeligt skrevet af: angela
Jeg er enig og kristne er lige så forskellige som alle mulige andre mennesker. Jeg synes ikke at man kan stille regler op på den måde og sige at kristne børn ikke må spille den slags spil, for så må de jo heller ikke lege røver og soldater eller se Tom og Jerry.

Angela smil

Paul skriver til filipperne: Det gode og det rosværdige skal i læge jer på sinde. Så drop spillene hvie de ikke ærer Gud smil

Til toppen 
#108223 - 30/11/2009 22:08 Re: Kristne og computerspil [Re: Discipel]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
Hvis vi skal derud, synes jeg ikke der er et problem med Counter-Strike så længe man spiller Counter-Terrorists.
Thi myndighederne bærer som bekendt ikke sværd forgæves.

I det hele taget synes jeg dog diskussionen er ret...ja undskyld: Latterlig.

"Må kristne køre bil?"

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#108224 - 30/11/2009 22:21 Re: Kristne og computerspil [Re: JesusFreakDK]
JONAS_PALVIG
Bruger

Reg.: 10/07/2009
Sted: Hillerød
Oprindeligt skrevet af: JesusFreakDK

I det hele taget synes jeg dog diskussionen er ret...ja undskyld: Latterlig.

"Må kristne køre bil?"

Ja - hvis de har kørekort

Hvoror deltager du i en diskution som du finder latterlig?

Til toppen 
#108597 - 19/12/2009 19:17 Re: Kristne og computerspil [Re: JONAS_PALVIG]
Søren_24
Bruger

Reg.: 17/01/2008
hvis jeg har forstået det ret, så er det mere det faktum at man i det hele taget behøver at diskutere, hvorvidt det er okay eller ej.

Jeg tror ikke det var det faktum at der blev spurgt, men snarer at det skulle være nødvendigt.
Men jeg kunne tage fejl.

Back on track, jeg mener selv ikke at der er nogle problemer i at spille computerspil.
Man siger jo, alt godt med måde, selvom det ikke holder helt, så er det alligvel, heller ikke helt forkert.

Bare man ikke driver ind i, at erstatte sin hverdag med computerspil, eller alt muligt andet kunstigt.

Personligt spiller jeg Magic kort, som er et kortspil, med væsner, trolddomme, og magi.
Det er strategi og fantasi.

Der har været dem, som har klaget over, at der er dæmoner i spillet, vampyrer og lign.

Nu er det jo så bare vigtigt at huske på, at der er jo det lille faktum, at det er 100 % fiktion.

Desuden er der også Engle med i spillet, hvis vi skal se sådan på det.

Men for at nå en konklusion, så er det sund fornuft det handler om.
Om man spiller terrorist eller antiterror i counterstrike, kan jeg ikke se har nogen som helst betydning.
Det vigtige er, at du ved det er fiktion, og at du selvfølgelig forstår, at sådan bør man ikke gøre ude i real life.

Jeg elsker at spille magic, og synes at det er fantastisk spændende, både strategisiden, og de flotte tegninger og figurer.
Men samtidig er jeg 25 år, og et forholdsvis fornuftigt og velfungerende menneske tunge og jeg ved at jeg IKKE er en troldmand der kan kaste besværgelser.

mvh søren

Salmernes Bog kap 62
v6 Kun hos Gud finder min sjæl ro,
for mit håb kommer fra ham.
v7 Kun han er min klippe og min frelse,
min borg, så jeg ikke vakler.

Til toppen 
#108608 - 20/12/2009 01:40 Re: Kristne og computerspil [Re: JONAS_PALVIG]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
For at illustrere hvor tåbelig den er.

Må kristne spille fodbold på sabatten? Må de SE fodbold? Må kristne trykke på knapper på sabatten? Må kristne evt. få ANDRE til at trykke på knapper på sabatten?

....osv.

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#109050 - 12/01/2010 19:48 Re: Kristne og computerspil [Re: Discipel]
Discipel
Bruger

Reg.: 15/01/2009
Oprindeligt skrevet af: Discipel
Faktisk findes der et dansk, kristent gaming forum.

Kan så lige sige, hvis det har en interesse for nogle, at forummet kan findes her: http://www.kgu.proboards.com

"Videnskab uden religion er lam; religion uden videnskab er blind" - Albert Einstein

Til toppen 
#109644 - 16/02/2010 20:48 Re: Kristne og computerspil [Re: JesusFreakDK]
Nygaard
Bruger

Reg.: 08/04/2008
Sted: Herning
Jeg syntes slet ikke denne diskussion er latterlig. Tværtimod er det vigtigt for alle at finde ud af, hvad der er en synd for en selv, og hvad der ikke er. Det er ikke alt der ikke er en synd som gavner dig. Og noget kan godt være en synd for nogen uden, at der nødvendigvis behøver at være en synd for en anden. Her tænker jeg på det der står I rom. 14,14: Jeg ved og er i Herren Jesus vis på, at intet er urent i sig selv, men for den, der regner noget for urent, er det urent. (dette er sagt i forbindelse med at spise svinekød). Jeg mener ikke det er en synd at spille CS. Men hvis det er en synd for nogle af mine venner må jeg stoppe med at spille det foran ham, for jeg skal ikke friste andre i synd.

Venlig hilsen Michael Nygaard

At leve Gud nær er min lykke

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær