Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 13 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115517 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#109341 - 31/01/2010 22:57 Hvor Skal jeg ende henne?
Anonym
Anonym

Hej Brev kasse. Jeg har et hurtigt spørgsmål.

Kommer jeg i helvede og skal jeg straffes med en evighed af pinsler fordi jeg ikke tror på gud? Jeg er ateist, og elsker at stille spørgsmål ved alle religioner og til Regeringer verden over, jeg vil gerne lære mere og prøve at forstå?

Så kommer jeg i Helvede for at være Ateist og hvis svaret er "ja" Hvor er så den alt tilgivende Gud henne?

Ps. Dette er ikke et angreb på Kristendom eller jer, blot et lille Ateist der gerne vil lære smil

Ændret af Bloch (02/02/2010 13:23)

Til toppen 
#109358 - 02/02/2010 13:24 Re: Hvor Skal jeg ende henne? [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære Ateist!

Tak for din henvendelse. Det er godt, at du gerne vil undersøge og overveje. I hvert tilfælde så længe, du vil gøre det seriøst.

Til dit spørgsmål vil jeg blot henvise til Jesu egne ord, hvor han siger: For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn (Joh. 3,16-18)

Den alt tilgivende Gud har givet os et sted, hvor vi kan mødes af hans tilgivelse. Vælger vi, at stå udenfor dette sted, er valget vores og ikke hans. Ved at vælge Jesus fra, vælger vi, at vi ikke har brug for hans tilgivelse, og vi får så lov at være den foruden med alt, hvad det indebærer.

Leif Andersen har givet et længere svar på et spørgsmål, der minder om dit. Du finder det i artiklen Er alle ikke-kristne fortabte?

De bedste hilsner
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær