Jeg har været her et par uger, og det som springer i øjnene, er at det er en lille trofast skare, som holder liv i sitet. Nu er det selvfølgelig ikke mit site, og derfor kender jeg heller ikke hensigten med det, men jeg kan da sige for mit eget vedkommende, at jeg godt kan lide at komme på nogle debatsites, hvor der sker noget, sådan næsten hele tiden.
Så derfor tænkte jeg på, om man skulle overveje nogle strategier for at få mere trafik = mere opmærksomhed. En ting jeg da kunne tænke på, det er, at nu hvor jeg går på IT-universitetet, så ved jeg jo, at der findes en linie derude, som handler om "digital kommunikation og design", og hvor man måske ville kunne finde en studiegruppe, som har lyst til at bruge et semester på at arbejde med JesusNet.
Jeg har selv prøvet at arbejde i et lignende projekt for nogle små teatre, mens jeg gik på Roskilde Universitet, og jeg kan da sige så meget, at det er meget populært blandt de studerende at få sådanne "virkelige" opgaver.
Hvad det kræver for at få sådan en studiegruppe, er først og fremmest en tovholder, som kan instruere gruppen i situationen, og som kan give en vis mængde feedback på alle de tanker og spørgsmål, som gruppen måtte have i projektforløbet.
Resultatet vil som regel være semi-professionelt, men dog alligevel rimelig god kvalitet. Der er jo selvfølgelig tale om at studiegruppen skal have et læreforløb, samtidig med at de løser opgaven. Men til gengæld er det jo ofte en billig arbejdskraft.
Som sagt ved jeg jo ikke, hvad man ønsker at have som formål med JesusNet, men jeg tænker bare, at hvis det var mig, så ville jeg kigge på nogle muligheder for at få noget mere trafik. Hvad synes I andre?
tau
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej P
Ih jo da, det synes jeg lyder spændende. Jeg tror, det er vores netmissionær, som sidder med afgørelsen i et sådan tilfælde, at vi skulle forsøge det du beskriver.
Hvad er det man normalt "får ud af" (ikke misforstå det) sådanne gruppers arbejde med et site?
Kan du nævne et par eksempler på ændringer, de laver med et site, måske nogle du har hørt om fra andre sites?
Mere trafik siger du, og det ville også være rigtig dejligt, om der var flere der fik lyst til at deltage med at skrive indlæg. Det ville være meget velkomment! For det er jo rigtigt, at der er mange flere brugere, end aktive debattører.
Tak for dit forslag, rigtig fedt at du gi´r os denne her idé, det lyder rigtig interessant, synes jeg! Og jeg vil da gerne i dialog omkring det, selvom jeg som frivillig ingen beslutningsmagt har i sådanne sager her.
Jeg har ikke set dit indlæg før nu, derfor først svar her hen ved aftentide, selvom du skrev i eftermiddags. Det er ikke pga. manglende interesse.
Mvh. tau
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
P: - hvor man måske ville kunne finde en studiegruppe, som har lyst til at bruge et semester på at arbejde med JesusNet.
hej P..!
Hvordan mener du "arbejde med JesusNet"..? Jeg tror ikke på, at du eller andre sådan aktivt kan styre nogen af de faste debatdeltagere. Noget sådant ville formentlig komme til at ligne en spørgeundersøgelse.
En helt anden mulighed kunne være at analyse de mange vidt forskellige opfattelser, debatdeltagerne giver udtryk for, når det gælder, hvad den kristne tro kan gå ud på. Jeg tvivler på, at for eksempel muslimer har et tilsvarende broget billede af, hvad deres tro går ud på.
Det er vel blot et spørgsmål om at gå igang med at analyse det store antal indlæg, der er frit tilgængeligt for alle. God fornøjelse..!
Kefas
Administrator
Bruger
Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Hej P_sniksnak
Tak for kommentaren og dit forslag. Jeg tillod mig lige at flytte dit indlæg til et mere passende forum.
Vi er naturligvis ikke blinde for, at der ikke altid er så meget aktivitet på Café Thomas, som vi kunne ønske os - og som der tidligere har været, selv om vi gør vores bedste for at gøre opmærksom på os selv.
Jeg tror ikke en dybere analyse af JesusNet.dk kan bidrage med væsentligt nyt, vi ikke allerede er klar over. Fx er der en del konkurrence fra andre kristendomportaler, som har en del flere ressourcer, end vi har, men - mere væsentligt - udviklingen på internettet betyder, at mange mennesker fravælger at bruge tid på debatfora som vores, fordi der er så mange andre online-aktiviteter, der skal passes. Det, og andre forhold, gør, at det ikke er så enkelt at trække trafik til Café Thomas-delen af JesusNet.dk, hvilket i sig selv heller ikke er nok. Men du kan være forvisset om, at vi forsøger