Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2620 Brugere
23 Fora
7469 Tråde
119518 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#109158 - 19/01/2010 20:44 Hvad siger Jesus om forfængelighed?
Anonym
Anonym

Jeg har den sidste tid tænkt utrolig meget omkring min egen forfængelighed i forhold til Jesus og Hans ord. Jeg synes det er rigtig svært at finde ud af hvordan Jesus egentlig så på os og vores forfængelighed. Fængeligheden kommer vel ud af en selvoptagethed vi har og om det faktum at vi gerne vil tage os godt ud i vores egne og især andres øjne. Derfor bruger vi penge på fedt tøj, hår produkter og siden jeg er pige make-up og andre ydre ting, der kan højne vores image.
MEN: Jesus siger flere gange at vi, hvis vi vil følge ham, ikke længere lever for os selv men gennem ham - at vores "jeg" egentlig skal dø.. Dermed burde vores tanker ikke gå så højt op i tøj og udseende generelt..
Dog ser jeg og fornemmer også på mange kristne at det er okay at gå op i hvordan man ser ud, tage tøj på man synes er flot og som klæder en.
- Gud har jo skabt vores kroppe i hans billede og derfor må vi vil også gerne pleje og fremstille den i så godt et lys så muligt - eller hvad? Gennem dette har vi jo fokus på os selv.. Som pige kan man jo også bare gennem et par stramt siddende bukser friste det andet køn, men igen har Gud jo skabt kroppen smuk - må man vise det eller ej ?

Ændret af Susanne_K (21/01/2010 11:51)

Til toppen 
#109248 - 28/01/2010 15:59 Re: Hvad siger Jesus om forfængelighed? [Re: Anonym]
Susanne_K
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 13/06/2007
Sted: Fyn
Kære Anonyme!

Jeg synes det er godt at læse at du gør dig nogle overvejelser omkring forfængelighed og det at gøre noget ud af vores udseende, som mennesker der er skabt i Guds billede. Læse at du ønsker at finde ud af hvad Jesus har at sige ind i det.
Han siger ikke direkte noget om forfængelighed, og det har du nok også fundet ud af. Derimod siger han noget om at vi ikke må/kan tjene to Herre. Hans udgangspunkt er penge eller mammon.
Men det gælder jo alt hvad vi kan komme til at dyrke, og sætte på første pladsen i vores liv.
Og dermed også os selv og vores udseende.

Jeg er sikker på, at Gud glæder sig over at vi klæder os på og gør noget ud af os selv, sådan som vi hver især har lyst til det og har det godt med, netop fordi vi er hans børn og han har skabt os.

Det er først i det øjeblik, at vi begynder at lade det styre vores liv og lader vores udseende og påklædning være det, som vi stoler på, og sætter før Gud selv og, hans vilje med os, at vi går imod Guds vilje og tanker på det område. For så er det blevet vores herre/en afgud for os.
Det kan f.eks. have indflydelse på hvordan vi forvalter de penge vi har, at det bliver vigtigere at se godt ud, frem for at overveje hvor og hvordan vores penge kan bruges i tjeneste for Gud.

Ikke at det er galt at investere i et par nye lækre bukser, og andre ting vi ønsker os. Men engang imellem skal vi måske standse op og tænke om vi ikke kunne nøjes med det vi allerede har i skabet bare lidt længere før vi køber nyt, og så bruge vores penge til at glæde andre, enten gennem fast givertjeneste eller, ved at give nogle tæt på os en opmuntring de trænger til. En god middag, en tur i biografen eller hvad vi nu kunne finde på for at glæde dem.

Når det gælder vores påklædning, så er det bare sådan at mænd tænder seksuelt på det de ser, og så derfor har vi som kristne piger et ansvar for at vi klæder os så vi ikke frister dem, bringer dem ”til fald”. Det er et ansvar kristne har over for hinanden på alle områder i livet, at vi tager hensyn til hinanden og ikke gøre det svært for hinanden at leve som Gud ønsker vi skal gøre.
Jeg mener ikke, at vi som piger altid skal gå i tøj, der altid skal dække hele vores krop, men vi skal tænke os om, så vi f.eks. søger for, den sommer top vi har på f.eks. sidder til i udskæringen og ikke er super nedringet, så der er frit udsyn, ned til vores bryster. Eller at vi ikke køber den allerkorteste nederdel osv.

Håber at dette kan hjælpe dig lidt videre.
Du er velkommen til at skrive til mig på susanne@jesusnet.dk hvis der er noget som er jeg ikke har fået skrevet helt klart, eller du har flere tanker/spørgsmål.

Kærlig hilsen med ønsket om Guds fred!!!

Susanne K

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær