Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#109141 - 16/01/2010 20:21 Re: tilføjelse [Re: hoeg]
hoeg
Bruger

Reg.: 28/10/2002
Sted: Herlev
k: - Ingen kan komme til frelsende kristen tro ved egen kraft og beslutning, det er umuligt.

hej kristina!

Det ser ud til, at nøgleordet er "omvendelse". Altså må omvendelsen, som Jesus opfordrer til, nødvendigvis være første trin i processen, der fører til tro. Omvendelse efter egen vilje og overbevisning må følges af troen. Og ja, i så fald kan jeg sagtens acceptere, at troen skabes af Gud (Helligånden).

Med venlig hilsen
hoeg

Til toppen 
#109142 - 16/01/2010 20:26 Re: verbalinspiration .. [Re: hoeg]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Oprindeligt skrevet af: hoeg
k: - Ingen kan komme til frelsende kristen tro ved egen kraft og beslutning, det er umuligt.

hej kristina!

Jeg kan ikke i evangelierne finde noget, der begrunder dit udsagn ovenstående.
Jesus siger: »Omvend jer, for Himmeriget er kommet nær!« og »Tiden er inde, Guds rige er kommet nær; omvend jer og tro på evangeliet!«
Altså må den omvendelse, der fører til troen, være et resultat af egen overvejelse og beslutning. Efter omvendelsen kan den troende selvfølgelig i bøn få troen underbygget og bekræftet.
Gud tvinger ingen, som du tidligere har skrevet.

Jeg søger på bibelen online (Bibelselskabet.dk) og kan ikke finde noget udsagn, der tyder på, at åbenbaring finder sted, før troen, tværtimod. Du nævner, at Jesus åbenbarede sig for Saulus (Paulus), ja, men derfra kan man efter min mening ikke ekstrapolere, at dette vil/skal ske for alle.

Du skriver: ”Hvis vi kommer til den overbevisning, at Skriften er Guds Hellige Ord, og at det er sandt hvad der står, så skyldes det Guds egen indgriben.”
Ja, enig, men det må forudsætte, at pågældende antager troen (omvendes). Uden tro er den slags uden mening.

Hej hoeg

Hvordan skal jeg dog forklare det, så det bliver forståeligt?

Måske skyldes vanskeligheden, at du opfatter åbenbaring/åbenbare som noget helt specielt - en akut, mystisk, overnaturlig sanseoplevelse, som efterlader den, der modtager den i en helt ny og anderledes tilstand?

Jeg véd, at det sker for nogle, men det sker nok sjældent.
For mit eget vedkommende var/er det en udramatisk proces, som ikke afsluttes i denne verden.
Det tog et års tid, før jeg var overbevist, hvad der naturligvis indebar en ny orientering/prioritering i mit liv.

Åbenbare betyder i min optik: gøre åben / overbevise / skabe ny erkendelse.

Du nævner ordene "omvend jer".
De findes fire steder i Skriften:
Matt 3,2 (Johannes Døberen)
Matt 4,17 og Mark. 1,15 (Jesus)
ApG 2,38 (Peter)

I alle fire tilfælde var det Guds ord, som tilhørerne blev udsat for her.

Hebr. 4: .. Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger.

Under alle omstændigheder: En omvendelse til Kristus forudsætter indgriben udefra - kommende fra Gud selv.

I ovennævnte skriftsteder blev de så i to af tilfældene formidlet af Jesus selv, i ét tilfælde af Johannes Døberen og i sidste tilfælde af apostlen Peter efter sin store prædiken i forbindelse med Pinse-underet:

Da de [disciplene] hørte det, stak det dem i hjertet, og de spurgte Peter og de andre apostle: »Hvad skal vi gøre, brødre?«
Peter svarede: »Omvend jer og lad jer alle døbe i Jesu Kristi navn til jeres synders forladelse, så skal I få Helligånden som gave.

Altså er "omvend jer" en et tilbud. En opfordring til at modtage Hans gave, hvad de ikke kunne have gjort, hvis Gud ikke forud havde beredt deres hjerter: gjort dem rede til at overgive sig selv til Ham.

Formentlig var der nogle, dengang som nu, der ikke modtog gaven, men afviste den.
Modtagelsen er under alle omstændigheder frivillig. Det er vi enige om, kan jeg se.

Men kunne du selv forestille dig at tro på (= have tillid til) en person, som ikke forud havde givet sig til kende for dig (= åbenbaret sig for dig) som værende troværdig/tillidsvækkende? Nej vel?

Vi taler her om den "u-trolige" tro på Jesus som Kristus.
Som sand Gud, fuldt og helt.
Som sandt menneske, fuldt og helt.
Som et under uden overensstemmelse med naturlovene.

Jfr. profeten Esajas 9,5:
For et barn er født os,
en søn er givet os,
og herredømmet skal ligge
på hans skuldre.
Man skal kalde ham
Underfuld Rådgiver,
Vældig Gud,
Evigheds Fader,
Freds Fyrste.

Forstår du mon nu, hvad jeg mener?

kristina

Ændret af kristina (17/01/2010 09:48)

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#109143 - 16/01/2010 21:41 Re: tilføjelse [Re: hoeg]
kristina
Ordstyrer
Bruger

hej kristina!

Det ser ud til, at nøgleordet er "omvendelse". Altså må omvendelsen, som Jesus opfordrer til, nødvendigvis være første trin i processen, der fører til tro. Omvendelse efter egen vilje og overbevisning må følges af troen. Og ja, i så fald kan jeg sagtens acceptere, at troen skabes af Gud (Helligånden).

Med venlig hilsen
hoeg

.. her kan jeg ikke rigtig følge dig.
Omvendelse til Kristus = omvendelse til tro på Kristus!

Levende tro er dynamisk: den modnes og vokser og uddybes.

Hvis troen på Kristus bliver statisk, tror jeg det må skyldes mangel på sund og sand åndelig føde, som kan føre til, at livet i Ham stivner, visner og dør .. at den gren på vintræet, som vi hver især repræsenterer, tørrer ud og knækker af. (Joh. 15,1ff)

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#109151 - 18/01/2010 21:18 Re: verbalinspiration .. [Re: kristina]
hoeg
Bruger

k: - Åbenbare betyder i min optik: gøre åben/overbevise/skabe ny erkendelse.
Helt enig i den definition.

Hej kristina!
Du skriver: - Under alle omstændigheder: En omvendelse til Kristus forudsætter indgriben udefra - kommende fra Gud selv.

Hvordan ”indgriben udefra”..? Den, der omvender sig, skal først informeres om, hvad troen på Kristus går ud på. Man kan selvfølgelig sige, at denne information (budskabet) kommer fra Gud selv. Men jeg kan ikke tro på, at Gud altid "downloader" et eller andet i et menneskes bevidsthed, før en omvendelse og før, troen antages. Hvis det var tilfældet ville mennesker ikke have en fri vilje. Uden en fri vilje ville Jesu korsdød og opstandelse være uden mening. Den frie vilje er Guds gode gave til menneskene.

Når vedkommende er informeret (har modtaget budskabet), kan vedkommende af egen overbevisning og vilje beslutte sig for at omvende sig, som Jesus opfordrer til, og derefter antage troen eller modtage troen, som du sædvanligvis siger det.

Rækkefølge må være 1) information (budskabet), 2) beslutning om 3) omvendelse og tro. Troen kan derefter bekræftes ved, at ”Gud åbenbarer alene sin vilje og væsen for den troende.”
Denne rækkefølge er i øvrigt helt i overensstemmelse med det, du selv skriver: "omvend jer" en et tilbud.

Med venlig hilsen
hoeg

Til toppen 
#109153 - 19/01/2010 00:43 Re: verbalinspiration .. [Re: hoeg]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej hoeg
Citat:
... jeg kan ikke tro på, at Gud altid "downloader" et eller andet i et menneskes bevidsthed, før en omvendelse og før, troen antages.

Det er der vel så ikke noget at gøre ved, men enige er vi ikke.
Du skriver også, at den frie vilje er Guds gode gave til menneskene, og det er vi også uenige om ..

Det var den ganske vist, dengang mennesket blev skabt i Guds billede, men det er den ikke mere.

Ved syndefaldet blev Gudbilledligheden skadet.
Skabningen mistede fællesskabet med Skaberen derved og blev som bekendt forvist fra Edens have.
Derfor har mennesket ikke en fri vilje i Gudsforholdet.
Synden, som skiller os fra Gud, kan vi ikke slippe af med.

Ingen søger Gud af sig selv, jfr. Rom. kap. 3,10f

– som der står skrevet:
Der er ingen retfærdig,
ikke en eneste.
Der er ingen forstandig,
ingen, der søger Gud.
De er alle kommet på afveje

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#109154 - 19/01/2010 13:47 Re: Kvindelige præster [Re: AnnePande]
henoch
Bruger

Reg.: 22/01/2008
Sted: Sabro
Hej Anne

Citat:
Han siger, at Euodia og Syntyke skal enes, fordi de tydeligvis var uenige. Det betyder ikke, at han har fundet det plagsomt at skulle arbejde sammen med dem generelt. Han blev jo også uenig med Barnabas (ApG. 16,37-39), uden at det vel så betød, at han fandt det samarbejde plagsomt generelt.

Jeg ser det nu stadig som en indikation på, at Paulus har svært ved at forstå kvinders måde at kommunikere på. I dag kan der være en tendens til, at mænd søger præcise praktiske løsninger, der løser konkrete problemer og tænker i resultater, og at vi hurtigt kommer frem til "løsningen" på et problem, mens kvinder tænker i processer og relationer og kan bruge lang tid på at diskutere problemer og således kan forekomme "ikke at ville enes". Noget lignende kan sagtens være gældende på Paulus´ tid. Jeg synes i hvert fald, at det er ret karakteristisk, at Paulus sætter en mand (går jeg ud fra) til at "hjælpe dem med at enes".

Citat:
Angående kvindelige diakoner er det jo netop Paulus selv, der omtaler dem i 1.Tim. 3,11. Jf. også diakonen Føbe i Rom. 16,1. Han opfordrer romermenigheden til at tage godt imod hende og hjælpe hende med alt, hvad hun måtte trænge til, og sætter pris på den bistand, han har fået af hende. Var der tale om et nødtvungent samarbejde, ville han næppe have givet dem denne formaning og hende denne anbefaling. Han kunne jo have ladet være med at nævne hende, hvis det var.

Jeg medgiver, at Paulus accepterer kvindelige diakoner og siger noget pænt om Føbe. Men i Timoteus 3 virker det, som om, at udgangspunktet for Paulus er, at diakoner er mænd jnf. "en kvindes mand" (vers 12). Men "drejer det sig om en kvinde", så kan hun også være diakon, hvis hun ellers kan lade være med at "sladre" (v. 11).

Citat:
Men i øvrigt skal man passe på ikke at slutte for meget af det, der ikke bliver nævnt. Man kan ikke slutte fra, at Paulus ikke nævner kvinderne ved graven, til at han så nedvurderer dem. Han nævner dem jo heller ikke negativt.
Man kan fx heller ikke slutte, at han ikke tror på jomfrufødslen, ud fra, at han ikke nævner den.
Han nævner ikke Maria, Jesu mor, ved navn, men siger, at Jesus er "født af en kvinde", Gal. 4,4.

For mig at se kan der være 3 grunde til at Paulus ikke nævner kvinderne i 1. Kor 15:
1. Han kender ikke til dem
2. Han mener ikke, at korinterne vil lægge vægt på nogle kvinders vidnesbyrd
3. Han ønsker ikke, at give kvinder den status det er, at være de første opstandelsesvidner
ad 1. er usandsynlig, da Paulus har fået en så detaljeret beskrivelse af de andre Kristus-vidner. Og selv om evangelierne formentlig ikke er skrevet ned, så bygger evangelierne på mundtlige beretninger, der har flureret i de kristne menigheder, og dem om opstandelsen har garanteret været fortalt ofte
ad 2. Korintherne er præget af hellenistisk tankegang og har tilsyneladende givet stor frihed til kvinderne, hvilket Paulus bebrejder dem (1. Kor 11,1-16; 14,34-36). Derfor vil de sandsynligvis lægge lige så stor vægt på vidnesbyrdet fra kvinder, som fra mænd.
ad 3. Jeg tror denne forklaring er mest sandsynlig. Se f.eks. 1. Kor 14,36: Er det fra jer, Guds ord er udgået . Så kan han jo ikke så godt nogle få sætninger senere begynde at forklare, at det er det jo rent faktisk!
I forhold til, hvor markant en rolle Maria Jesu mor spiller i f.eks. evangelierne og efter alt at dømme i den første kristne menighed (f.eks. den apostolske trosbekendelse), er det meget markant, at Paulus aldrig nævner hende ved navn.

Citat:
At Priskilla og Akvila oplærer Apollos på eget initiativ og ikke på Paulus', gør vel ikke noget? Han modsiger det heller ikke. Hvis han ikke ville have haft Priskilla med, kunne han have sagt det, som i tilfældet med striden med Barnabas om at tage Markus med på deres rejse. Paulus virker ikke som en, der lod sig tvinge til noget imod sin overbevisning.

Paulus virker faktisk nogle steder som en, der kan gå på kompromis, når han kan se, at det er nødvendigt. F.eks. Apg. 16,3, hvor han omskærer Timoteus "af hensyn til jøderne".

Citat:
Mht. det om frelse ved barnefødslen, ville det nok være rigtigere at oversætte med "gennem" og ikke "ved" (dia). Altså som en ledsagende omstændighed, ikke et middel: Kvinden skal frelses som kvinde.
Nogen har nævnt, at det evt. kunne være en hentydning til de vranglærere, der forbød ægteskab (1.Tim. 4,3). Jeg er ikke selv helt sikker.
Jeg er bare sikker på, hvad det ikke betyder: Det betyder ikke, at kvinden frelses ved at føde børn, og at barnløse kvinder går fortabt. Som før nævnt, så ville Paulus jo ikke have anbefalet den ugifte stand, hvis det var tilfældet.

Jeg er naturligvis enig i, at det ikke kan være kristen lære, at kvinder frelses ved at føde børn. Min pointe er bare, at når vi har så svært ved at følge Paulus´ argumentation i 1. Tim 2, hvorfor tror nogle så, at de har forstået selve læreforbuddet på den rette måde?

Med venlig hilsen
Henoch

Ændret af henoch (19/01/2010 13:50)

Til toppen 
#109156 - 19/01/2010 19:11 Re: verbalinspiration .. [Re: kristina]
hoeg
Bruger

h: - ... jeg kan ikke tro på, at Gud altid "downloader" et eller andet i et menneskes bevidsthed, før en omvendelse og før, troen antages.
k: - Det er der vel så ikke noget at gøre ved, men enige er vi ikke.

Hej kristina!

Ja, her er vi uenige, og det er ganske interessant at udforske denne uenighed.

k: - Du skriver også, at den frie vilje er Guds gode gave til menneskene, og det er vi også uenige om..

Uden en fri vilje (indenfor visse rammer) kan mennesker ikke optræde som moralsk ansvarlige individer. Uden en fri vilje ville menneskelig bevidsthed, intellekt og erkendelse være umulig. Vi ville være som dyr. Det kan jeg ikke tro, er Guds vilje med mennesker. Det er derfor min overbevisning, at menneskers frie vilje er Guds vilje.

k: - Skabningen mistede fællesskabet med Skaberen derved og blev som bekendt forvist fra Edens have. Derfor har mennesket ikke en fri vilje i Gudsforholdet. Synden, som skiller os fra Gud, kan vi ikke slippe af med.

Det er jeg enig i. Dermed understreges også, at mennesker er/kan være moralsk ansvarlige. Uden en fri vilje kan mennesker ikke forholde sig til, hvad synd er for noget.

k: - Ingen søger Gud af sig selv, jfr. Rom. kap. 3,10f - som der står skrevet: Der er ingen retfærdig, ikke en eneste. Der er ingen forstandig, ingen, der søger Gud. De er alle kommet på afveje.

For mig at se har disse udsagn ikke noget med sagen at gøre, altså sagen om at Gud ”downloader” en eller anden åbenbaring i menneskers bevisthed, før en omvendelse kan finde sted. Det kan jeg kun tro på, hvis det gælder alle mennesker og ikke kun nogle få udvalgte. Hvad så med kristne, der ikke har oplevet nogen ”åbenbaring”, før de blev omvendt..?

At alle er lige overfor Gud må være noget helt elementært i den kristne tro.

Med venlig hilsen
hoeg

Ændret af hoeg (19/01/2010 19:12)

Til toppen 
#109157 - 19/01/2010 20:27 Re: Kvindelige præster [Re: Peter-sniksnak]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Oprindeligt skrevet af: P_sniksnak
Ja, men det er en position, som er blevet kraftigt udfordret, både af de ugudeliges "tekstkritiske forskning", men også indefra af teologer, som søger dybere sammenhænge i skrifterne.

Hej Peter

Jeg gætter på, at du mener "historisk-kritiske forskning"? Der kan vist næppe være noget særlig ugudeligt i den ydmyge tekstkritiske disciplin, som blot forsøger at finde frem til den oprindelige ordlyd i Bibelen (eller et andet skrift), og uden hvilken vi ville være ganske ilde stedt, når vi skal læse og oversætte Bibelen i dag. Uden tekstkritik ville vi ikke have andet valg end at tage et helt tilfældigt håndskrift og så acceptere de afskrivningsfejl, som måtte findes deri.

Jeg mener i øvrigt heller ikke, at der i sig selv er noget ugudeligt i at underkaste Bibelen en kritisk historisk undersøgelse. Det mener jeg nemlig sagtens, den kan klare. Dog erkender jeg gerne, at metoden ofte er blevet misbrugt i tidens løb, fordi forskere ikke kan være objektive og forsøger at nå til de konklusioner, de selv ønsker. Men jeg tror ikke, det har så meget med metoden at gøre.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#109159 - 19/01/2010 21:43 Re: Kvindelige præster [Re: Nikolaj]
Peter-sniksnak
Bruger

Reg.: 26/10/2009
Hej Nikolaj
Oprindeligt skrevet af: Nikolaj
Dog erkender jeg gerne, at metoden ofte er blevet misbrugt i tidens løb, fordi forskere ikke kan være objektive og forsøger at nå til de konklusioner, de selv ønsker. Men jeg tror ikke, det har så meget med metoden at gøre.

Lige præcis. Det gjorde nu stort indtryk på mig, at min gymnasielærer i religion kunne have en så akademisk tilgang til teksterne i NT, som vi jo skulle læse. Det var noget med, at de var skrevet flere hundrede år efter at Jesus havde levet, og at man iøvrigt inddelte teksterne i lignelser, og konkrete mirakler (som måtte betvivles).
Det var en del år før jeg blev interesseret i kristendommen (sådan som troende), og jeg frygtede virkelig at komme op i kristendom til eksamen, fordi jeg ikke forstod det, og fordi jeg havde syntes det var så uinteressant, at jeg først fik læst de opgivne bibelpassager aftenen inden eksamen. Heldigvis kom jeg ikke op i bibelen dengang ....

Tænk at man kan gøre kristendommen så uinteressant .... det er det jeg mener ...

Og så skulle du prøve at læse ham den (kendte) svenske forfatter, som har gendigtet beretningerne om Jesus, hvor Jesus bliver en oprørsleder, som levede i et parforhold med Maria Magdalene. Nej nej nej ...

mvh Peter

Til toppen 
#109161 - 19/01/2010 23:23 Re: verbalinspiration .. [Re: hoeg]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej hoeg

Citat:
Uden en fri vilje (indenfor visse rammer) kan mennesker ikke optræde som moralsk ansvarlige individer. Uden en fri vilje ville menneskelig bevidsthed, intellekt og erkendelse være umulig. Vi ville være som dyr. Det kan jeg ikke tro, er Guds vilje med mennesker. Det er derfor min overbevisning, at menneskers frie vilje er Guds vilje.

Her er du ikke i overensstemmelse med Guds ord.
Og selv de, som ikke tror på Gud, indser som regel, at vores vilje er bundet af indre/medfødte og ydre omstændigheder.
Ikke desto mindre er vi ansvarlige for vores handlinger. Ukendskab til loven, hvad enten det drejer sig om færdselsloven, straffeloven eller Guds hellige lov - giver ikke straffrihed.

Citat:
Uden en fri vilje kan mennesker ikke forholde sig til, hvad synd er for noget.

Jeg tror nok de fleste af os kan huske situationer i vores liv, hvor vi har haft det som Paulus:
Jeg ved, at i mig, altså i mit kød, bor der intet godt. Viljen har jeg, men udføre det gode kan jeg ikke. For det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg. Men når jeg gør det, jeg ikke vil, er det ikke længere mig, der handler, men synden, som bor i mig.

("Kød" betyder her ikke kun det fysiske legeme, men hele mennesket - med krop og sjæl og alt hvad det rummer.. )

Citat:
Hvad så med kristne, der ikke har oplevet nogen ”åbenbaring”, før de blev omvendt..?

Sådanne findes ikke!
Som jeg skrev i tidligere indlæg skal Guds indgriben ved Helligånden (kaldet åbenbaring) ikke nødvendig opleves!.
Jeg selv har ikke oplevet nogen åbenbaring, men den har fundet sted.
Ellers kunne jeg umuligt være kommet til tro.
Troen på Kristus er et under, og jeg er ikke i stand til at udvirke undere.

Citat:
At alle er lige overfor Gud må være noget helt elementært i den kristne tro.

Ja, jfr. Gal 3,28: det kommer ikke an på at være jøde eller græker, på at være træl eller fri, på at være mand og kvinde
Alle er syndere - heri er der ingen forskel.
Over for Gud er der kun to grupper:
De frelste syndere og de fortabte syndere =
dem der tror på Kristus, og dem der ikke gør ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#109169 - 20/01/2010 18:40 Re: verbalinspiration .. [Re: kristina]
hoeg
Bruger

hej kristina!

I indlægget ovenfor skriver du: ”Som jeg skrev i tidligere indlæg skal Guds indgriben ved Helligånden (kaldet åbenbaring) ikke nødvendig opleves!”

Det kan jeg ikke få til at hænge sammen med det, du skrev i et tidligere indlæg, nemlig: ”Åbenbare betyder i min optik: gøre åben / overbevise / skabe ny erkendelse.”

I så fald kan der vel ikke være tale om nogen åbenbaring ifølge ovenstående definition, hvor der er tale om en bevidst erkendelse.

Med venlig hilsen
hoeg

Til toppen 
#109170 - 20/01/2010 19:50 Re: verbalinspiration .. [Re: hoeg]
kristina
Ordstyrer
Bruger

hej kristina!

I indlægget ovenfor skriver du: ”Som jeg skrev i tidligere indlæg skal Guds indgriben ved Helligånden (kaldet åbenbaring) ikke nødvendig opleves!”

Det kan jeg ikke få til at hænge sammen med det, du skrev i et tidligere indlæg, nemlig: ”Åbenbare betyder i min optik: gøre åben / overbevise / skabe ny erkendelse.”

I så fald kan der vel ikke være tale om nogen åbenbaring ifølge ovenstående definition, hvor der er tale om en bevidst erkendelse.

Hej hoeg - hvorfor ikke?

Vi kan da godt stille og roligt nå frem til bevidst indsigt/erkendelse i mangt og meget uden nogen særlig åndelig oplevelse og uden nødvendigvis at gøre os særlige forestillinger om, hvor den indsigt nu kommer fra?

Grundtvig skriver i sin salme "Klynke og klage" http://www.dendanskesalmebogonline.dk/salme/516 - vers 3:

Smilende døje
trængsel og møje,
juble ved korset i Frelserens spor,
det efterhånden
lærer os Ånden,
skænker os forsmag af Himlen på jord
.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#109172 - 22/01/2010 15:46 Re: verbalinspiration .. [Re: kristina]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej alle.

Nu er tråden blevet for lang, så jeg lukker og slukker... men fortsæt gerne debatten i andre tråde. hvis nogen har lyst.

Mvh. ordstyreren.

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær