Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 5 gæster online.

Statistik
2619 Brugere
23 Fora
7463 Tråde
119489 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#105433 - 01/08/2009 23:13 Jeg har aldrig kendt jer [...] I som begår lovbrud
SometOut
Bruger

Reg.: 16/07/2009
Sted: Århus
Er Matthæusevangeliet kapitel 7, vers 21-23 blot en påmindelse om at holde de 10 bud, eller ligger der mere i det?

Jesus svarede: "Hvad jeg gør, fatter du ikke nu, men senere skal du forstå det." (J.E. 13 13)

Til toppen 
#105437 - 02/08/2009 07:57 Re: Jeg har aldrig kendt jer [...] I som begår lovbrud [Re: SometOut]
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej SometOut.

Jeg tror, at Jesus minder om, at vi alene skal samles om evangeliet og tjene ham som vor frelser. Vi må huske, at lade ham være i centrum, hver gang vi samles.

Desværre har jeg læst og hørt om menigheder, der samles om helbredelse, godtgørende formål, tungetale osv., men de har glemt at invitere Jesus med. Han skal, hver gang vi samles, "inviteres" med.

Han ønsker den ægte vare fra os. For at overleve i denne verden har vi behov for Guds visdom, og den får vi, når vi søger hans svar gennem bøn og bibellæsning, og samles omkring hans værk.

Lad Jesus være centrum. Stanley Jones har et sted skrevet:

Ved korset blev alle tiders dybeste uretfærdighed begået, men Jesus forvandlede det til lægedom for uretfærdigheden - tilgivelse for synden.

Ved korset var menneskene værst. Gennem korset åbenbarede Jesus det bedste i Gud Herren.

Ved korset var hadet størst, men kærligheden besejrede korsets had ved at tá det ind i sit hjerte og forvandle det.

Historiens mørkeste time blev den lyseste. Korset bli´r en trone. Afslutningen bli´r en ny begyndelse.

Joni E. Tada har i bogen "Sølvskatten" skrevet det meget smukt:

Hvad er Guds vilje? Guds vilje er, at vi skal tro på Jesus og leve i denne tro. Det indebærer, at vi lader hans lys skinne gennem os på en tålmodig, kærlig og udholdende måde. Hvad du end gør, og hvem du end er, så gør du Guds vilje, når du tror på Jesus. Derfor: Lad dig ikke skræmme. Det er troen, der frelser.

Há det godt.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#105711 - 15/08/2009 15:10 Re: Jeg har aldrig kendt jer [...] I som begår lovbrud [Re: SometOut]
JONAS_PALVIG
Bruger

Reg.: 10/07/2009
Sted: Hillerød
Hej SometOut

Det har ikke umiddelbart noget med de 10 bud at gøre.

Det er en advarsel til dem der ikke lever Jesu' bud helt ud. Dem der blandet hummanisme og filosofi ind i troen og læren.

Der ligger 2 super godt prædiekener over stykket på netten.

http://calvarychapel.dk/ -> undervisning -> Download mp3 undervisning fra Bibelstudiet i Hillerød (på dansk - 1Mosebog, Filipperne og Matthæus) -> scroll ned og find det rigtige stykke.

Der er også en youtube video her: http://www.youtube.com/watch?v=cncEhCvrVgQ

Ham på videoen er super god. \:\)

Til toppen 
#108702 - 24/12/2009 12:08 Re: Jeg har aldrig kendt jer [...] I som begår lovbrud [Re: JONAS_PALVIG]
Assyrianlion
Bruger

Reg.: 06/12/2009
Eller blander designer religion ind i læren.

IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.

Til toppen 
#108713 - 25/12/2009 22:58 Re: Jeg har aldrig kendt jer [...] I som begår lovbrud [Re: Assyrianlion]
JONAS_PALVIG
Bruger

Reg.: 10/07/2009
Sted: Hillerød
Oprindeligt skrevet af: Assyrianlion
Eller blander designer religion ind i læren.

Er det noget du vil uddybe?

Til toppen 
#108718 - 26/12/2009 11:21 Re: Jeg har aldrig kendt jer [...] I som begår lovbrud [Re: SometOut]
Peter-sniksnak
Bruger

Reg.: 26/10/2009
Noget som jeg har lagt mærke til i den passage er, at disse mennesker henviser til deres egne gerninger. Der er ikke en af dem som siger: "Jesus, døde du ikke på korset for min skyld?". (Ergo vil de have en ydre måler på, hvor meget de er i Jesus Kristus. De var ikke personligt kendt med Jesus.)

Problemet med passagen er, at alle begår lovbrud.

Jeg tror, at svaret skal søges i passagen lige ovenfor (7,15-20), nemlig at vi ikke kommer udenom at skulle bære de gode frugter, altså kærlighedens frugter, og at det bliver det afgørende.

Til toppen 
#108721 - 26/12/2009 12:32 Re: Jeg har aldrig kendt jer [...] I som begår lovbrud [Re: Peter-sniksnak]
Assyrianlion
Bruger

Reg.: 06/12/2009
Jonas Palvig

Det vil sige for eksempel at blande buddhisme, hinduisme eller noget helt tredje ind i kristenlæren.

Det ser vi en del danskere gøre, at de lige tager noget fra buddhismen, og så lidt fra en anden religion hist og pist, og blander den med kristendommen.

K.H AssyrianLion smil Din bror

IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær