Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7050 Tråde
115474 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#108461 - 12/12/2009 10:23 Liv og død
napolion
Bruger

Reg.: 27/08/2009

Hej alle sammen

Citat: Johannes
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv

Citat:Prædikeren
 For de levende ved, at de skal dø, men de døde ved ingenting! De får ingen løn, for deres navn er gået i glemme.

Kan nogen af jer kære venner ønske sig at leve evigt ?? Mon ikke nogen kommer at kede sig ?? og vil hellere dø ??

Med venlig hilsen Napolipn

Til toppen 
#108467 - 12/12/2009 15:33 Re: Liv og død [Re: napolion]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Napolion.

Det ville nok være kedeligt i længden at leve evigt her på jorden, som den ser ud nu. Eller, det ved jeg ikke.

Men hvis det evige liv er fuldendt, så er der vel heller ingen kedsomhed. blinke

I salmen "Om Himmerigs rige vi tales ved" står der:
"Der ingen bliver på næsten vred,
der er og ikke kedsommelighed,
ej dårskab, frygt eller fare".

Og nej, det er jo ikke et bibelcitat. Men hvis alt skal være godt i det evige liv, skulle der heller ikke kunne være kedsomhed.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#108468 - 12/12/2009 16:00 Re: Liv og død [Re: AnnePande]
hoeg
Bruger

Reg.: 28/10/2002
Sted: Herlev
Anne til Napolion: - Og nej, det er jo ikke et bibelcitat. Men hvis alt skal være godt i det evige liv, skulle der heller ikke kunne være kedsomhed.

Et almindeligt menneskeliv giver kun mulighed for at opleve en uhyre lille del af Guds store skaberværk. I det, vi betegner som evigt liv, tror jeg, Gud vil vise os hele skaberværket i hele universet - også alt det ufatteligt meget, der allerede er sket alene her på jorden. Personligt kan jeg godt glæde mig til at udforske dyre- og plantelivet i kultidens skove og for eksempel alle livsformerne i fortidens have.

Med venlig hilsen
hoeg

Til toppen 
#109777 - 01/03/2010 13:17 Re: Liv og død [Re: hoeg]
Nygaard
Bruger

Reg.: 08/04/2008
Sted: Herning
Ja der er ingen tvivl om, at vi alle har masser af ting vi ville lære eller lave, hvis vi havde ubegrænset tid. Jeg har dog svært ved at forestille mig, at det ikke bliver kedeligt. Men i samme åndedrag skal det siges, at jeg heller ikke kan forestille mig en verden hvor alt er godt. Så derfor må jeg håbe og tro på at biblen har ret når den skriver, at himlen bliver perfekt og at jeg altid skal have det godt (ikke kede mig).

Michael Nygaard

At leve Gud nær er min lykke

Til toppen 
#109783 - 01/03/2010 20:58 Re: Liv og død [Re: Nygaard]
Peter-sniksnak
Bruger

Reg.: 26/10/2009
Jeg vil da gerne leve evigt. Men det er fordi jeg har en oplevelse af, at jeg med Jesus allerede har fået den fulde pakke. Jeg har ihvertfald fået nok til at have en evig kilde til liv indeni mig, og jeg synes at livet er spændende. Det mest kedelige ved livet er egentlig at det har en udløbsdato.

Til toppen 
#109839 - 09/03/2010 19:31 Re: Liv og død [Re: Peter-sniksnak]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej P_sniksnak

Citat:
Jeg vil da gerne leve evigt. Men det er fordi jeg har en oplevelse af, at jeg med Jesus allerede har fået den fulde pakke. Jeg har ihvertfald fået nok til at have en evig kilde til liv indeni mig, og jeg synes at livet er spændende. Det mest kedelige ved livet er egentlig at det har en udløbsdato.

Ved du hvad, jeg tror slet ikke, der ér nogen udløbsdato!
Jeg tror, at vi som tror på Kristus og lever i ham, er blevet genfødt til et nyt liv med evighedsgaranti!

Joh. 11,25: Jesus sagde til hende [Martha]: »Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør.
Og enhver, som lever og tror på mig, skal aldrig i evighed dø ...«

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær