Anne til Napolion: - Og nej, det er jo ikke et bibelcitat. Men hvis alt skal være godt i det evige liv, skulle der heller ikke kunne være kedsomhed.
Et almindeligt menneskeliv giver kun mulighed for at opleve en uhyre lille del af Guds store skaberværk. I det, vi betegner som evigt liv, tror jeg, Gud vil vise os hele skaberværket i hele universet - også alt det ufatteligt meget, der allerede er sket alene her på jorden. Personligt kan jeg godt glæde mig til at udforske dyre- og plantelivet i kultidens skove og for eksempel alle livsformerne i fortidens have.
#109777 - 01/03/201013:17Re: Liv og død
[Re: hoeg]
Nygaard
Bruger
Reg.: 08/04/2008
Sted: Herning
Ja der er ingen tvivl om, at vi alle har masser af ting vi ville lære eller lave, hvis vi havde ubegrænset tid. Jeg har dog svært ved at forestille mig, at det ikke bliver kedeligt. Men i samme åndedrag skal det siges, at jeg heller ikke kan forestille mig en verden hvor alt er godt. Så derfor må jeg håbe og tro på at biblen har ret når den skriver, at himlen bliver perfekt og at jeg altid skal have det godt (ikke kede mig).
Jeg vil da gerne leve evigt. Men det er fordi jeg har en oplevelse af, at jeg med Jesus allerede har fået den fulde pakke. Jeg har ihvertfald fået nok til at have en evig kilde til liv indeni mig, og jeg synes at livet er spændende. Det mest kedelige ved livet er egentlig at det har en udløbsdato.
#109839 - 09/03/201019:31Re: Liv og død
[Re: P_sniksnak]
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej P_sniksnak
Citat:
Jeg vil da gerne leve evigt. Men det er fordi jeg har en oplevelse af, at jeg med Jesus allerede har fået den fulde pakke. Jeg har ihvertfald fået nok til at have en evig kilde til liv indeni mig, og jeg synes at livet er spændende. Det mest kedelige ved livet er egentlig at det har en udløbsdato.
Ved du hvad, jeg tror slet ikke, der ér nogen udløbsdato! Jeg tror, at vi som tror på Kristus og lever i ham, er blevet genfødt til et nyt liv med evighedsgaranti!
Joh. 11,25: Jesus sagde til hende [Martha]: »Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør. Og enhver, som lever og tror på mig, skal aldrig i evighed dø ...«
kristina
Kol. 1,13: *Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige*