Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7053 Tråde
115491 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#108457 - 11/12/2009 18:22 Nazisme gør mig bange og ked af det
apostolos
Bruger

Reg.: 18/09/2009
Jeg har altid haft en vis afsky over for nazisme, ligesom de fleste mennesker har.

Men engang var jeg stærk. Jeg kunne lukke helt af for følelser, og være fuldstændig følelseskold som barn og ung. Men nu... nu kan jeg ikke længere se en film der omhandler nazisme, tvangssterilisation, tvangs-eutanasi, koncentrationslejre eller jødeforfølgelser, uden at jeg bliver deprimeret og direkte ked af det så jeg får tårer i øjnene... OG JEG ER EN MAND!!!!!!

Racisme giver mig kvalme. Nazisme gør mig bange og deprimeret.
Jeg ved godt det er et overstået kapitel, men der er så mange nazister og racister på internettet.

Til toppen 
#108464 - 12/12/2009 12:43 Re: Nazisme gør mig bange og ked af det [Re: apostolos]
angela
Bruger

Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
Hej Apostolos.

At ens følelser ændre sig med alderen, ligesom livets alvor går op for een, er helt naturligt. At være følsom, er ikke noget som er forbeholdt kvinden, det er sundt at være i kontakt med sig selv og sine følelser - husk det.

Det du skal være opmærksom på er, at det ikke kammer over. For en del år siden, havde jeg i en periode meget let til tåre. Jeg havde lige været igennem en fødsel - hvor min datter og jeg kun med nød og næppe, kom ud på den anden side med livet i behold.

En dag fandt jeg mig selv græde over en reklamefilm på tv, og blev klar over at noget måtte gøres.
I dag er jeg stadig et meget følsomt menneske, der græder både når jeg er ked af det, når jeg bliver rigtig glad og når jeg ser Lille hus på prærien, men det er en følsomhed jeg kan leve med og som ikke tynger mig.

Der er meget ondt i verden, der er nazisme, racisme, krig, sult, undertrykkelse, vold osv. osv. Der er nok at kæmpe for og imod til et helt liv, så brug det du føler konstruktivt. Du kan melde dig ind i et politisk parti, en organisation eller en forening. Der er rigtig meget som vi mennesker kan gøre, når vi har hjertet med - bed om styrke.

Kærlig hilsen og god jul. smil

Angela

Til toppen 
#108465 - 12/12/2009 14:18 Re: Nazisme gør mig bange og ked af det [Re: angela]
Assyrianlion
Bruger

Reg.: 06/12/2009
Sted: Århus
Apostolos

De jordiske ting som satan frister med og som mennesker vælger og ophøjer til guder, og al den ondskab på jorden den bliver kun tålt og går til en vis grænse og tilladt så længe gud har magt over den. Men hvis den går over sin grænse, da griber gud til og nedbryder den som feks, nazismen, kommunismen, og fascismen.

Vær ik bekymret for det onde her på jorden, for så længe gud er større end satan og døden, så vil ondskaben ikke få ordentlig rodfæste her på jorden for evigt.

Hvad skete der feks efter kommunismen? Østeuropæiske tidligere kommunistiske stater blev genkristnet både Rusland, og Armenien og Polen og Ukraine osv.

Kristendommen har vist os kristne vejen.

Der er en vej til venstre som er alverdens fristelser og den vildledne vej, som fører til fortabelsen, og så den rette vej til højre som er guds ord rodfæstet i ens hjerte og som er en skat, og som fører til evigt liv.

IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.

Til toppen 
#108470 - 12/12/2009 17:29 Re: Nazisme gør mig bange og ked af det [Re: Assyrianlion]
apostolos
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Assyrianlion
Men hvis den går over sin grænse, da griber gud til og nedbryder den som feks, nazismen, kommunismen, og fascismen.

Jeg beder næsten hver dag for at det nordkoreanske regime skal falde, det har det ikke gjort endnu.

Det er så forfærdeligt med de mange mennesker som er i de nordkoreanske koncentrationslejre og som bliver brugt som forsøgsdyr og hvor svagelige mennesker bliver gasset, præcis som under 2. verdenskrig.

Til toppen 
#108471 - 12/12/2009 18:32 Re: Nazisme gør mig bange og ked af det [Re: apostolos]
Assyrianlion
Bruger

Apostolos

Det er kun gud som ved tidspunktet for hvornår det Nordkoreanske regime vil bryde sammen, det er kun et spørgsmål om tid vil jeg mene. Det lakker mod enden, det er fuldstændigt isoleret.

Ligesom det skete med alle de tre modbydelige ideologier: Kommunismen, Nazismen og Fascismen sådan vil det også gå Nordkorea, som det gik med Saddam Husseins Irak. Som sagt så vil tidspunktet komme før eller siden, det er kun gud som ved hvornår. Og det vil ske husk mine ord.

Så længe gud er levende i verden, og er iblandt os og når vi tillader ham den almægtige i vores hjerter og dagligdagen så kan mørket ikke være og det vil altid bekæmpe det onde. Amen

IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.

Til toppen 
#108480 - 12/12/2009 20:45 Re: Nazisme gør mig bange og ked af det [Re: Assyrianlion]
apostolos
Bruger

Men hvorfor disse lidelser i så lang tid?

Hvis Gud er almægtig, hvorfor lader han det så tage så lang tid? Hvorfor lader han det overhovedet ske?

Det er disse spørgsmål der får mig til at tvivle på, om der er en gud.

Til toppen 
#108505 - 14/12/2009 11:18 Re: Nazisme gør mig bange og ked af det [Re: apostolos]
Assyrianlion
Bruger

Apostolos

Jeg håber og vil bede for at du vil komme af med din tvivl og betro gud, som ved bedst.

Guds arbejde er ikke givet os mennesker at forstå smil Han skabte os, og hele verdenen, og alt det som vi ser, så han har en plan med det hele.

For det første, så ser vi at Cuba siden Raul Castro overtog embedet, er blevet forbedret hvad angår frihed og økonomi og levevis for mange mennesker. Gud er virksom i Cuba, det kan man opleve med at kristendom i en vis grad blomstrer, og at der er kristne mennesker derned som har bygget menigheder rundt omkring specielt i Cuba´s anden største by Santiago.

Med hensyn Til Nordkorea, så har de fornyligt kommet tilbage til forhandlingsbordet, og de har indset at de er på en håbløst mission, som sagt det vil snart bryde sammen. Intet ondt regime overlever for evigt, tro på mig, ligesom det skete med Zimbabwe og Libyen, sådan vil lederne også komme til fornuft og ske ændringer. Hvem skulle tro at bødlen Mugabe, skulle dele magten med fjenden Morgan Tvaransigui? Og at Zimbabwe skulle blive forbedret?

GUD ER TIL uanset om vi vil det eller ej, for vi kan så meget fortrænge det og fornægte det, men kig blot på hvad der sker ude i verden med de modbydelige regimer, så det er ikke helt galt som vi tror det er med lidelser osv. Der er fremskridt og håb.

K.H din bror AssyrianLion smil

Til toppen 
#108580 - 17/12/2009 07:27 Re: Nazisme gør mig bange og ked af det [Re: apostolos]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
De fleste velfungerende mennesker reagerer med kvalme og afsky på den slags totalitarisme og menneskeforagt som nazismen og kommunismen står for.

Hvad nazismen angår er der dog ikke noget reelt at være bange for længere. Nazisternes rolle som reel politisk magtfaktor er udspillet - og Gud være lovet for dét. Det er straks værre med kommunisterne, men det er en anden historie..

Nettet passer lige så godt på Tacitus' beskrivelse af Rom som stedet "hvor alt afskyeligt og skammeligt strømmer sammen fra alle kanter og finder tilhængere" ("Annales"). Det være sig kommunisme, nazisme, buddhisme (JOKING!!), konspirationsteoretikere, osv. Og Nettets globale natur taget i betragtning, vil der altid synes at være langt flere kommunister/nazister, og konspirationsteoretikere end der reelt er i virkelighedens verden.

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær