Menu
Hvem er online
1 registrerede (Sandheds-søger) og 6 gæster online.

Statistik
2620 Brugere
23 Fora
7468 Tråde
119516 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#108253 - 02/12/2009 20:24 Kan jeg blive gift igen
Anonym
Anonym

Hej.

Jeg er 29 år og har for nylig genfundet min tro på Jesus, hvilket jeg selvfølgelig er rigtig glad for. Jeg har på en måde altid haft Gud i mit liv, og har bedt ind i mellem, men har også haft lange perioder, hvor jeg har forsøgt at leve som ateist, hvilket på ingen måde fungerer for mig - jeg skal have den åndelige del med, ellers føler jeg mig halv.

Jeg har absolut ikke levet et kristent liv igennem min ungdom - jeg har festet, drukket mig fuld og haft mange kærester, som jeg har været i seng med. Jeg har et barn udenfor ægteskab, som jeg bor alene med.

Jeg fortryder dette liv meget, både fordi det har ført en masse følelsesmæssige problemer med sig, men også fordi jeg ikke har passet på mig selv - både mht. alkohol og sex. Jeg var ligeglad med mig selv og min krop - og det er desværre først gået op for mig i en sen alder, hvor dyrebart det er at kunne gemme sig selv til en helt særlig person...

Der er meget, der har været svært i mit liv, bl.a. har jeg været udsat for seksuelle overgreb som barn. Dette kan selvfølgelig ikke undskylde alle mine handlinger i årene efter, men det har taget mig mange år at forstå, at jeg virkelig er noget værd som person, værd at elske for den jeg er, og ikke kun på grund af sex. Seksuelt misbrug af børn er virkelig af det onde.

Jeg har bedt flere gange til Jesus om at tilgive mig, for den måde jeg har levet på, og har bedt om en ny chance. Jeg føler, jeg bliver hørt.

Jeg kan sagtens vente med sex, til jeg er blevet gift... Mit problem er bare, at jeg ikke rigtig ved, om jeg overhovedet kan/må blive gift???

Hilsen S

Til toppen 
#108256 - 02/12/2009 21:35 Re: Kan jeg blive gift igen [Re: Anonym]
Susanne_K
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 13/06/2007
Sted: Fyn
Kære S!

Allerførst vil jeg ønske dig tillykke med at du har genfundet din tro på Jesus! Det gør mig bare så glad at læse! Også når jeg læser, at du oplever at Jesus har tilgivet dig din måde at leve på. At du føler du er blevet hørt. Jeg har alligevel lyst til at pege på et vers i bibelen, som er god at læse, hvis du havner i en situation, hvor du begynder at tvivle på, om Jesus nu virkelig har tilgivet dig. For min erfaring er, at mine egne følelser og fornemmelser indeni, kan jeg ikke helt stole på. Nogen gange kan jeg mærke det, andre gange ikke. Så derfor er 1. Johannes brev. 1 v. 9 et godt vers at holde fast i: ”Hvis vi bekender vore synder, er han trofast og retfærdig, så han tilgiver os vore synder og renser os for al uretfærdighed.” Eller et andet godt vers fra Romer brevet 8 v.1 ”Så er der nu ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus” Det er det Jesus har gjort i dit liv. Du er vendt tilbage til ham helt og fuldt, bedt om tilgivelse og fået den. Du kan selv slå op i en bibel og se at det er rigtigt. Du møder ingen fordømmelse!

Hvilket så leder mig til det egentlige svar på det du spørger om.
Du kan og du må blive gift. Du er begyndt et nyt liv, et liv hvor du ønsker at leve efter Guds plan og ramme for forholdet mellem kvinde og mand. Og det nye liv skal du leve glad og frimodigt, i alle dets mange farver og facetter, og se rammerne som Gud sætter for dit liv, som et værn som han har sat om sit dyrebare og elskede barn, som er dig!

Må Jesus velsigne dig rigt og hjælpe dig med at hele de mange sår dit liv har givet dig!

Kærlig hilsen med ønsket om Guds Fred!!!
Susanne K

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær