Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 0 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7151 Tråde
116395 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#105322 - 29/07/2009 19:59 Jesu personlighed.
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej.

Jeg måtte simpelthen lige skrive dette, for jeg synes, det er godt skrevet (af Joni E. Tada):

Jesus gjorde ingen dramatiske mega-mirakler. I stedet lagde han hænderne på hver enkelt, der kom til ham. Hans blide berøring helbredte de døve, og han talte venlige ord til hver enkelt af de blinde, der famlende rakte ud efter ham. Han tog sig af dem alle - personligt og én ad gangen. Jesus stillede sig i et kærligt og personligt forhold til de mennesker, han helbredte guddommeligt.

Det er for mig noget af det mest fantastiske ved Jesus. Selv om han ejede hele guddomsfylden, så gjorde han ikke meget væsen af det. Han herliggjorde Faderen, men ikke på nogen dramatisk måde. I det Gamle Testamente åbenbarer Gud sig i ild og røg på Sinaj bjerg, men i Det Nye Testamente gør Jesus sig tilgængelig for mennesker, ikke mindst gennem kærligheden og tårerne på Golgata.

Kære læser - jeg har lige nu læst om en anonymén, som har det meget dårligt. Vil I ikke nok være med til at bede for vedkommende? Det gør mig meget ondt at læse om mennesker, der lider enten psykisk eller fysisk, og jeg vil gerne minde om, at vi bliver nødt til "evigt" at bede for vore medmennesker og vores eget liv. Det er livsnødvendigt, at vi står til rådighed i bønnens verden. Jeg er overbevist om, at Jesus på en eller anden måde vil hjælpe vedkommende, som har det dårligt!

M.v.h. MDA

Til toppen 
#108220 - 30/11/2009 21:48 Re: Jesu personlighed. [Re: MDA]
JONAS_PALVIG
Bruger

Reg.: 10/07/2009
Sted: Hillerød
Oprindeligt skrevet af: MDA
Han herliggjorde Faderen, men ikke på nogen dramatisk måde.

Hvad med da han gik berzek i templet og væltede borderne?

Til toppen 
#109602 - 16/02/2010 01:52 Re: Jesu personlighed. [Re: MDA]
Nygaard
Bruger

Reg.: 08/04/2008
Sted: Herning
Hej MDA

Selvfølgelig vil vi gerne bede for vedkommende!

Til stykket fra bogen; så syntes jeg også det er noget af det fedeste at Jesus blev nærværende med de mennesker som kom og bad ham om hjælp, for mig er det et vidnesbyrd om at Gud også vil mig. Det er fantastisk.

Da han går amok i templet kan de for mig at se ikke sammenlignes med Gud i det gamle testamente. Jesus bliver bare godt og grundigt gal oven i hovedet. For mig at se har det intet af gøre med hans Guddommelige profil at gøre.

Vinlig hilsen Michael Nygaard

At leve Gud nær er min lykke

Til toppen 
#109683 - 17/02/2010 23:03 Re: Jesu personlighed. [Re: Nygaard]
angela
Bruger

Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
Hej MDA.

Jeg er ikke helt enig med dig i at Jesus ikke gjorde væsen af sig, for det synes jeg han gjorde og det er jeg glad for at han gjorde.

Folk flokkedes omkring ham fordi han udførte det ene under efter det andet, forvandlede vand til vin, bragte døde tilbage til livet igen, helbredte syge og forvandlede et par fisk og brød, til et måltid der kunne mætte tusinder - sidst men ikke mindst stod han selv op fra de døde - noget der vagte så meget opsigt, at vi stadig i 2010 tilbeder Ham og tror på at Han er vejen, sandheden og livet.

I forhold til bønnens kraft er jeg enig. Jeg vil gerne bede for dem du kender der har det svært.

Hilsen Angela smil

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær