Hej.
Jeg måtte simpelthen lige skrive dette, for jeg synes, det er godt skrevet (af Joni E. Tada):
Jesus gjorde ingen dramatiske mega-mirakler. I stedet lagde han hænderne på hver enkelt, der kom til ham. Hans blide berøring helbredte de døve, og han talte venlige ord til hver enkelt af de blinde, der famlende rakte ud efter ham. Han tog sig af dem alle - personligt og én ad gangen. Jesus stillede sig i et kærligt og personligt forhold til de mennesker, han helbredte guddommeligt.
Det er for mig noget af det mest fantastiske ved Jesus. Selv om han ejede hele guddomsfylden, så gjorde han ikke meget væsen af det. Han herliggjorde Faderen, men ikke på nogen dramatisk måde. I det Gamle Testamente åbenbarer Gud sig i ild og røg på Sinaj bjerg, men i Det Nye Testamente gør Jesus sig tilgængelig for mennesker, ikke mindst gennem kærligheden og tårerne på Golgata.
Kære læser - jeg har lige nu læst om en anonymén, som har det meget dårligt. Vil I ikke nok være med til at bede for vedkommende? Det gør mig meget ondt at læse om mennesker, der lider enten psykisk eller fysisk, og jeg vil gerne minde om, at vi bliver nødt til "evigt" at bede for vore medmennesker og vores eget liv. Det er livsnødvendigt, at vi står til rådighed i bønnens verden. Jeg er overbevist om, at Jesus på en eller anden måde vil hjælpe vedkommende, som har det dårligt!
M.v.h. MDA