På opfordring fra en af ordstyrerne her på forummet vil jeg hermed lægge en lille hilsen, og prøve at se om det her forum er noget for mig. Der findes ikke et subforum a la "new members/exit members", så derfor har jeg lagt mit indlæg her, som det mest oplagte valg.
Jeg vil lige skrive lidt om mig selv. Hvorvidt og hvor meget jeg kommer til at skrive i det her forum ved jeg ikke, det må tiden vise.
Jeg kan forstå, at det er et forum oprettet af Indre Mission, med en særlig netmissionær tilknyttet. Så vidt så godt. Jeg tror, at jeg i det store og hele deler folkekirkens opfattelser af mange ting. Hvad det så end er folkekirken står for? Ikke entydigt, men den er ihvertfald rummelig, og som sådan opfatter jeg også Guds Rige: Rummeligt ,,, for dem som ellers vil tilhøre Jesus. Halleluja !!!
Jeg har skrevet meget på
kritisk.dk, men det ser ud som om siden er ved at dø ud, så jeg vil da vove at bevæge mig herover, og se om det er noget for mig.
Jeg har selv kommet i en af de omtalte sekter på kritisk.dk, ja jeg nåede faktisk at blive gift inden jeg fik trukket snuden til mig. Jeg har levet under det der økonomiske og psykiske pres, som sådanne sekter anklages for. Jeg har i dag et barn, som lever i sekten, med undtagelse af det samvær som jeg har med ham.
Jeg har læst Bibelen meget, og føler mig ret godt inde i skriftsteder m.v. Jeg må dog sige, at jeg på det seneste har fået øjnene op for, at teologer kan noget mere, og fundet teologien nyttig som redskab til at kritisere nogle forhold i kirkesamfund. Der kan altså være ganske god fornuft i, at man udruster kommende præster med en teolog-eksamen.
Jeg har ikke selv tænkt mig at blive præst. Jeg deltager mest i forum for at få en sjælelig tilfredsstillelse, enten i kraft af en god kommentar fra en meddebattør, eller indsigt i et eller andet forhold i Bibelen. På den måde kan man sige, at et netforum kan udvikle sig til et fællesskab, og fællesskab det kan vi jo allesammen have glæde af. Netfællesskabet er også godt på den måde, at jeg kan begrænse mit fællesskab, og kan bevare mine grænser. Jeg tror dette er et typisk behov for folk, som er blevet hårdt såret i sekter, og jeg har det ihvertfald sådan, at mine grænser skal bevares.
Hvis nogen mener, at der er et IM (eller LM) fællesskab som jeg kunne have gavn af, er de velkommen til at smide en besked her i tråden. Jeg bor på Østerbro ved Ryparken station. Der skal dog være tale om et fællesskab, hvor jeg ikke bliver bundet op i en masse forpligtelse, for det har jeg ikke tid eller overskud til. Jeg kan ikke engang love, at jeg vil komme der fast.
Hermed hej fra mig.
p.s. admin skal være fri til at flytte tråden til et mere passende subforum, hvis et sådant findes :=)