Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 10 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115502 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#107658 - 03/11/2009 19:55 Drømme
kasperb
Bruger

Reg.: 18/10/2009
Sted: Gårslev
Er der en mening med vores drømme? Vil Gud fortælle os noget gennem vores drømme, eller er de bare "tilfældige"?

I Bibelen hører vi om, at Gud taler til mange mennesker gennem drømme. Gør han også det i dag?

Gud velsigne dig
---
Gud jeg vil skjule mig i dig / så det kan ses, du er i mig / og for din nåde takker jeg / Gud jeg vil skjule mig i dig

Til toppen 
#107660 - 03/11/2009 21:00 Re: Drømme [Re: kasperb]
ChristianF
Bruger

Reg.: 26/12/2008
Oprindeligt skrevet af: kasperb
Er der en mening med vores drømme? Vil Gud fortælle os noget gennem vores drømme, eller er de bare "tilfældige"?

I Bibelen hører vi om, at Gud taler til mange mennesker gennem drømme. Gør han også det i dag?

Hvis Gud i dag aktivt skulle sætte naturens måde at fungere på ud af kraft i alle mulige sammenhænge,... ja så gør han det vel måske også på det område fra tid til anden.

Hvad tror du?

mvh ChristianF

Ændret af ChristianF (03/11/2009 21:31)

Til toppen 
#107661 - 03/11/2009 21:34 Re: Drømme [Re: kasperb]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej kasper - og velkommen her! smil

Jeg fandt et drømme-svar her i vores svararkiv og sender det her som link http://jesusnet.dk/index.php?special_id=21&svar_id=339
til overvejelse.

Måske har du nogle kommentarer?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#107694 - 05/11/2009 16:11 Re: Drømme [Re: kristina]
kasperb
Bruger

Reg.: 18/10/2009
Sted: Gårslev
Jeg har læst svaret, flere gange, men det hjælper mig ikke så meget videre. Er alle drømme fra Gud? Vil Gud fortælle noget med dem?

Gud velsigne dig
---
Gud jeg vil skjule mig i dig / så det kan ses, du er i mig / og for din nåde takker jeg / Gud jeg vil skjule mig i dig

Til toppen 
#107696 - 05/11/2009 17:56 Re: Drømme [Re: kasperb]
ChristianF
Bruger

Reg.: 26/12/2008
Oprindeligt skrevet af: kasperb
Er alle drømme fra Gud? Vil Gud fortælle noget med dem?

Hej Kasper.

Jeg kender ikke til en eneste nulevende præst eller prædikant, der har en forestilling om at Gud i alle drømme skulle give budskaber. Faktisk tror jeg det er et uhyre begrænset antal præster og prædikanter, der forestiller sig at Gud skulle give budskaber til mennesker sådan jævnligt.

Drømme er, også ifølge praktisk talt alle præster og prædikanter, en naturlig og nødvendig proces i hjernen og har i udgangspunktet intet med religiøse budskaber fra Djævel eller Gud at gøre, men derimod kroppens, hjernens og psykens behov for at rekreere sig og lade op til næste dag.

Nogle præster og prædikanter, mener så at Gud en sjælden gang i mellem giver tilskyndelser igennem drømme, men at vi aldrig kan forlade os på drømme på en måde hvor vi slår vores almindelige sunde fornuft fra.

Mens andre præster og prædikanter ikke mener at Gud begiver sig ud i at sende budskaber igennem vores søvnprocesser.

mvh ChristianF

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær