Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#107561 - 30/10/2009 09:49 ligestilling
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
Ligestilling

Ingen var uden kvinden.Dobbelt så meget i skat + Vi opdrager dine børn det er hvad det har bragt os.

Eller tager jeg fejl ?? Mon det er godt for folket eller globalisterne.

Hvis i gad undersøge det ville i finde ud af at Rockefeller stod bag (Kvinde) kampen

Til toppen 
#107562 - 30/10/2009 11:32 Re: ligestilling [Re: Maxtor]
kongstad
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: København S
Oprindeligt skrevet af: Maxtor
Ligestilling

Ingen var uden kvinden.

Mener at der ikke ville være mulighed for ligestilling uden kvinden, eller at vi ikke ville eksistere uden kvinder. Begge dele lyder rimelige, men også rimeligt indlysende?
Citat:
Dobbelt så meget i skat + Vi opdrager dine børn det er hvad det har bragt os.

Hvem er vi? Min hustru og jeg opdrager skam vores eget barn, det er klart at vuggestuen også har en indflydelse, men den blegner jo ved siden af vores.

Mener du at ligestilling er skyld i skatten? Mig bekendt er de største udgifter sundhedsudgifter, de sociale udgifter, overførselsindkomster og renter på gæld

Er ligestilling skyld i efterlønnen? I sundhedsudgifterne? I gælden?

[quote}Eller tager jeg fejl ?? Mon det er godt for folket eller globalisterne.[/quote]

Om ligestilling er godt for folket? At kvinder har stemmeret? at der skal betales samme løn for samme indsats? at det ikke længere er lovligt at slå eller voldtage sin hustru? Det lyder som om det er godt for samfundet.

Citat:
Hvis i gad undersøge det ville i finde ud af at Rockefeller stod bag (Kvinde) kampen

Aha, og det betyder at?

Bill Gates står bag en fond der arbejder for at udrydde AIDS - så derfor... er det skadeligt at udrydde AIDS? Jeg forstår ikke hvad det er du prøver at insinuere?

Desuden vil jeg da gerne se dokumentation for at Rockefeller stod bag f.eks Line Luplau, eller Mathilde og Fredrik Bajer, nogle af de tidlige skikkelser inden for den danske ligestillingskamp.

/Søren

For men become civilized, not in proportion to their willingness to believe, but in their readiness to doubt

Til toppen 
#107565 - 30/10/2009 12:33 Re: ligestilling [Re: kongstad]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Søren

Jeg er enig med dig i dine betragtninger her, selv om jeg hellere vil bruge ordet ligeværd end ligestilling, som ført ud i det ekstreme kunne ende med et krav om kønskvotering i alle arbejdsgrene såvel ude som på hjemmefronten - lige fra militærtjeneste til jordmoderfaget.

Måske er kan denne artikel inddrages i debatten:
http://jesusnet.dk/index.php?special_id=14&artikel_id=926

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#107824 - 11/11/2009 01:37 Re: ligestilling [Re: Maxtor]
Maxtor
Bruger

Så du gad ikke undersøge om jeg havde ret.Hey jeg forstår hvor du kommer fra du gør dit bedste.

Men jeg har ret meget mere i skat og vi opdrager dine børn.Det samfund du lever i er rådent.

Der er et nyt ord i den danske ordbog og det er liguster-Fasister
Hmm jeg lukker have lågen og tænder grillen og så går det nok.

Kvinder skal være frie til at vælge mellem familie eller arbejde
deres valg skal ikke være om hvis de ikke gør det har jeg ikke råd til terminen.

OG set fra den hårde vinkel så er det som jeg siger.Modbevis det helst med lange kloge ord.

http://www.allbusiness.com/legal/health-care-law/13058753-1.html

Whats that is from freaking the other day.

Ændret af Maxtor (11/11/2009 02:04)

Til toppen 
#107827 - 11/11/2009 08:59 Re: ligestilling [Re: Maxtor]
kongstad
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: København S
Så du gad ikke undersøge om jeg havde ret.Hey jeg forstår hvor du kommer fra du gør dit bedste.

Om du havde ret? kan du ikke være mere specifik? Ligestillingen har en lang historie, jeg nævnte et par navne inden for ligestillingen i Danmark. Hvis du har ret i din påstand om at Rockefeller står bag dem, må du vel have beviser for dette. Mener du at det er mit ansvar at underbygge dine påstande?

Citat:
Men jeg har ret meget mere i skat og vi opdrager dine børn.Det samfund du lever i er rådent.

Du har ret meget mere i skat end hvad? Det er nyt for mig at du opdrager mit barn. Gad vide hvad det så er jeg bruger halvdelen af min dag på?

Citat:

Javel så. Følger der en pointe med?

Citat:
Kvinder skal være frie til at vælge mellem familie eller arbejde
deres valg skal ikke være om hvis de ikke gør det har jeg ikke råd til terminen.

Det er så din mening. Jeg mener at vi alle skal være frie til at vælge, inden for vore omstændigheder, og at det ikke skal være hvilket køn vi tilfældigvis er født med der skal bestemme vores liv.

Hvis man vælger at leve sådan at kun en af parterne i et parforhold har arbejde, så må man selvfølgelig tilpasse sin livsstil så det er muligt. Præcis som man gjorde i "gamle dage" hvor de bedre satte familier havde råd til at den ene part ikke havde et arbejde der blev økonomisk kompenseret.

Underklassen har selvfølgelig aldrig haft den luksus, der var der ikke tale om at mor gik hjemme mens far tjente til føden.

Citat:
OG set fra den hårde vinkel så er det som jeg siger.Modbevis det helst med lange kloge ord.

http://www.allbusiness.com/legal/health-care-law/13058753-1.html

Whats that is from freaking the other day.

Dit link henviser til en artikel om en senator ved navn Jay Rockefellers plan for sygesikring i USA.

Selvfølgelig er adgang til sygesikring også et ligestillingssørgsmål, specielt i lande hvor den sociale mobilitet er så elendig, og mulighederne for dem der er født i fattigdom er små. Det betyder at enlige forældre sjældent har råd til basal lægehjælp.

Men forslaget handler som sagt om sygesikring, så hvad det har at gøre med ligusterfascister, og Rockefeller som mastermind bag danske ligestillingsforkæmpere for over 100 år siden er jeg ikke helt med på.

Jeg vil anbefale at du prøver at koncentrere dig om et argument, eller en påstand.

For men become civilized, not in proportion to their willingness to believe, but in their readiness to doubt

Til toppen 
#107838 - 11/11/2009 21:34 Re: ligestilling [Re: Maxtor]
øhlenschlæger
Bruger

Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg

Hvilken ordbog? Jeg har svært ved at se, at et ord, der blev introduceret på dansk for 38 år siden kan kaldes nyt. Jeg tror de fleste holdt med at bruge det i løbet af 1980'erne, men det skal da selvfølgelig ikke hindre dig at genintroducere det.

Jakob Øhlenschlæger

Til toppen 
#107856 - 13/11/2009 09:12 Re: ligestilling [Re: øhlenschlæger]
Sandheds-søger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
Oprindeligt skrevet af: øhlenschlæger

Hvilken ordbog? Jeg har svært ved at se, at et ord, der blev introduceret på dansk for 38 år siden kan kaldes nyt. Jeg tror de fleste holdt med at bruge det i løbet af 1980'erne, men det skal da selvfølgelig ikke hindre dig at genintroducere det.

Jeg har lige slået op i mine ordbøger, og ordet "ligusterfascist" står i Nudansk ordbog i udgaven fra 1990, det står derimod ikke i udgaven fra 1996. Jeg har ingen nyere udgave, men hvis det nu er kommet med i en nyere udgave så virker det jo som om det er et nyt ord i forhold til 96-udgaven. Ordet står også i Politikens slangordbog (udgave fra 1995, nyt oplag af 93-udgaven). I slangordbogen står at ordet er fra 1971, hvilket jo passer nøjagtig med de 38 år du nævnte.

Mvh,
Lars Peter

Til toppen 
#108165 - 29/11/2009 04:14 Re: ligestilling [Re: Maxtor]
Maxtor
Bruger

Undskyld men jeg har være væk.Finder til min skræk at min post stadig er synlig..).

jeg holder også meget af hvordan der ledes væk fra det virkelige tema.

Kvinden er den røde tråd i en familie.

Kvinden kan og skal ikke stilles lige med manden det er to forskellige ting

Og i Guds og (mine) øjene er de to lige..

Jeg ville ikke sætte focus på nudansk men OLDdansk hvis jeg endelig skulle.

Bag ved enhver stor mand/på godt og ondt står en kvinde.

har jeg ret ? ...

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær