Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#107486 - 26/10/2009 15:58 Bibellæseplan?
Guffina
Bruger

Reg.: 17/02/2007
Hej

Jeg må nok til at konstatere at det ikke går uden Bibellæseplan. Jeg tænkte på, om I har nogle forslag til nogen? Da jeg holdte op med at bruge bibellæseplan, brugte jeg bibelnøglen, men jeg synes det mest var resume ellers kom de ikke med nye vinkler.

Mvh Maria

Til toppen 
#107521 - 27/10/2009 18:24 Re: Bibellæseplan? [Re: Guffina]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Hej Maria!

Tak for dit indlæg. Det glæder mig at læse, at du har indset, at der må være system i bibellæsningen.

Der kan være mange måder, at have det på, og jeg synes det er vanskeligt, at anbefale en bestemt måde. Nogen bruger et afkrydsningsskema og læser hele kapitler på skift mellem GT og NT. Andre bruger bibelselskabets læseplan (den finder du bl.a. i de fleste folkekirker). Andre igen bruger den, som du kender nemlig bibelnøglen. Du kan læse mere om dette på deres hjemmeside . I løbet af 2010 kommer der en onlinehjælp til bibellæsning på denne side, men det kan du jo ikke vente på.

Ønsker du en mere grundig vejledning til teksternedu læser, kan du vælge, at bruge en bibelforklaring. Her vil jeg kunne anbefale enten ”Bibelværk for menigheden” fra Lohse eller ”Credo kommentaren”. Sidstnævnte kræver dog nok, at man er ret hjemmevant bibellæser.

Endelig kan jeg også anbefale, at du laver en aftale med en god veninde om, at I mødes en gang om ugen, aftaler hvad i skal have læst inden i mødes næste gang, og så brug tid på, at drøfte, hvad I har læst, og lad det evt. også inspirere til, at bede sammen.

Må Gud velsigne din bibellæsning
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær