Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 12 gæster online.

Statistik
2535 Brugere
23 Fora
7151 Tråde
116395 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#106696 - 16/09/2009 21:00 JEG TROR, men hvordan får jeg det sagt?
lmp
Bruger

Reg.: 16/09/2009
Jeg tror på Jesus som min frelser, og har altid gjort det. Den tro kan der ikke rokkes ved! Gud er min far og jeg har altid kunne komme til ham.
På den anden side kan jeg også godt lide en tur i byen med vennerne og hygge - også med alkohol, selvom jeg aldrig drikker særlig meget. Jeg er lige startet på et nyt studie, og som intro er der jo de sædvanlige drukfester, hvilke jeg gerne deltager i.
Og for at gøre det hele lidt mere besværligt, så tilføjer vi lige en dreng, som jeg er begyndt at synes om, men som overhovedet ikke er kristen.
Føler at det hele slet ikke hænger sammen med min personlige tro. På den ene side vil jeg jo gerne feste og hygge med mine nye medstuderende, men på den anden side føler jeg at det er forkert.
Jeg vil også meget gerne fortælle mine klassekammerater, at jeg er kristen, og så alligevel ikke, for har det super godt i min klasse - bedre end mange klasser før.
Men synes ikke jeg kommer til udtryk som den person jeg i virkeligheden er, så konklusionen er jo nok, at jeg er nødt til at fortælle det, for at have det bedst med mig selv.
Men hvordan får jeg sagt, at jeg tror på Gud?
Har ikke givet udtryk for min tro og er ikke helt sikker på hvilke reaktioner, jeg vil få.

Til toppen 
#106716 - 18/09/2009 10:55 Re: JEG TROR, men hvordan får jeg det sagt? [Re: lmp]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære lmp!
Det er rigtig godt, at mærke, at du kæmper med din tro og dit liv. Det er nemlig ikke lige meget, hvem vi tror på, og hvad vi tror ham for. I bibelen møder vi flere eksempler på nogen, der var overbeviste om, at de troede på Gud, men det blev dem ikke til frelse. Ja, Jakob går så langt, at han siger, at selv de onde ånder tror, at Gud er en, men det giver dem ingen frelse, tværtimod (Jakobs brev kap. 2,14-25).

Du skriver, at du tror, at Jesus er din frelser. Du skal selvfølgelig ikke i en spørgsmålskasse, som her, give udtryk for hele din tro. Men til din egen overvejelse, hvad Har Jesus frelst dig fra? Hvad har Jesus frelst dig fra her i livet? Har hans frelse fået lov til, at røre dig så dybt i livet, at du ikke blot er en ordets høre, men også en ordets gøre (Matt. 7,24-26)?

Du tror, at Jesus er din frelser. Den tro indebærer også en overbevisning om, at nogen er frelst og andre ikke. Bibelen taler helt klart om at de, der ikke tror på Jesus, går fortabt (Joh. 3,16). Hvilken konsekvens har det for alle de mennesker, som vi kender, og som lever uden Jesus? Hvor meget, jeg end kunne have lyst til det, så ville jeg ikke nå langt, hvis jeg hver eneste time, stillede mig op på en stol og råbte til dem, at hvis ikke de kommer til tro på Jesus, så går de fortabt. Alligevel er jeg nødt til som kristen at overveje, hvordan jeg både med mine ord og mine handlinger, er med til at vidne om Jesus. Vidner jeg om, at troen på Jesus ingen konsekvenser har for mit liv? Vidner jeg om, at spørgsmålet om frelse og fortabelse reelt ingen betydning har for mig?

Det er aldrig let, at være den, der skille sig ud. I forholdet til, at det er svært, at bekende sit tilhørsforhold til Jesus, er der andre før dig, der har måttet kæmpe. Apostlen Peter er en af dem, der har prøvet det (Joh. 18,15-27). Han betalte også en høj pris for det, han blev nemlig en fornægter! Jesus forkastede dog ikke Peter, men mødte ham, tilgav ham og gjorde Peter til en bekender. Læser du i Apostlenes Gerninger, vil du dog se, at selv som bekender, havde Peter sine kampe med menneskefrygten.

Al erfaring siger, at det letteste er, hvis der bekendes kulør med det samme. Jo længere tid, der går, jo vanskeligere bliver det. Du skriver, at du tror, at du må bekende kulør, for at have det bedst med dig selv. Og det er rigtigt, man har det ikke godt med sig selv, hvis man lever et uærligt liv, selvom vi som mennesker kan vænne os til meget mærkeligt. Jeg vil så spørge dig: Hvordan med dit forhold til Jesus? Hvordan vil det forhold udvikle sig, hvis du skammer dig ved ham? Jesus har købt dig fra både syndens, dødens og Satans magt. Du behøver altså ikke længere at stille dit liv til rådighed for Djævelen. Du har fået frihed til, at leve som et helligt menneske, og en dag vil Jesus åbne dørene til en ny jord, hvor intet syndigt eller urent længere skal være. Hvordan vil dit forhold til Jesus være, hvis du ønsker, at holde det, som en hemmelighed?

Du skriver ikke noget om, om du kommer i et kristent fællesskab. Skal vi leve som kristne, er det af stor betydning, at vi har nogen at støtte os til. Hvis du ikke allerede kommer i et kristent fællesskab, vil vi fra JesusNet gerne hjælpe dig ind i et sådant. Ved, at klikke her. , finder du hjælp til, at komme videre.

Med bøn om, at Jesus må være både frelser og Herre i dit liv
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær