2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg |
|
#106710 - 17/09/2009 15:58
Hvad betyder Faderen Sønnen og Helligånd
|
Bruger
Reg.: 21/02/2008
|
Da vi får at vide af Jesus at han taler i lignelser, vil det være god ide at forstå det, når eller inden vi prøver at tolke Bibelen. Min tanke er at Jesus ikke vil fortælle, hvad Guds mening med alting er, fordi vi har fået den "Frie vilje" i vuggegave, som en del af tilværelsen. Bliver tingene sagt lige ud, overtræder han jo denne. For at kunne forstå lignelserne, må vi tro på at han faktisk taler til dig som du er. Derfor symboler ud fra hvad vi ved. En Fader kan så være at forstå som Ansvar, en Søn: det du er i gang med at gøre. Helligånden, Det overordnede. Alle Religiøse skrifter og sågar Tolkiens værk er efter min mening skrevet i den ånd. Eksempler: "Ringen" En ring er jo en cirkel. Når vi i dagligdagen får øje på at ligemeget hvad vi siger, står der også det modsatte, vi "går i cirkler". Læser vi om Frodo der blev dolket af en af Mordors skygger, Mordor det ubevidste, og skyggen, en reflektion fra ham selv, får vi at vide Frodo havde gjort en skade på sig selv, han ikke forstod. Hvad skaden var skal jeg ikke komme ind på her, kun at Frodo havde bebrejdet sig selv noget, han ikke selv var skyld i, og havde taget livet af sig selv som bodshandling, og "Ringen" var skabt. (en årsag der skulle løses ved fysisk død) Det er nu let af forstå hvor "Dommedagsvulkanen" kommer ind. For at Frodo kan befri sig for sin lidelse, skal han levere "Ringen" tilbage hvor den kom fra. Frodo skal huske og gennemskue sin handling, tilgi sig selv, og videre med sit liv. Selv om denne metode nu er rigtig eller ej, får vi stadig kun en forsmag, eller kun sluder for en sladder, idet som Jesus samtidig forklarer, at sandheden ikke kan forstås, den kan kun ses. (På forklarelsens bjerg) Forøvrigt er det min overbevisning at halvdelen af det der er skrevet i bibelen er til for at lede på vildspor, f.eks omskæring af forhuden (Mosebogen) Sig mig hvorfor Gud den alvidende og almægtige, beder os om at rette den fejl han begik da han skabte os i sit eget billede ?
|
|
Til toppen
|
|
|
#106720 - 18/09/2009 17:55
Re: Hvad betyder Faderen Sønnen og Helligånd
[Re: Uranus]
|
Bruger
Reg.: 15/06/2002
|
Hej Uranus.
Ud fra det, du skriver om Bibelen, har jeg en fornemmelse af, at du er skuffet. Er du bitter på nogen?
Jeg har selv ofte været bitter på andre, som jeg synes var uretfærdig over for mig, indtil jeg fandt ud af, at jeg var fanget i min egen utilfredshed. Bitterhed er også en slags smerte, men hvis vi ikke ønsker, at fortiden skal have indflydelse på fremtiden, bliver vi nødt til at tilgive hinanden, ligesom vi hver dag indirekte tilgiver os selv. Jeg mener -vi kan oftere finde en "begrundelse" for vore egne fejltrin, i forhold til, hvis andre havde gjordt det samme.
Jeg har erfaret, at tilgivelse sætter fri, og det giver mig et helt nyt perspektiv, men jeg har også oplevet, at Guds ord indeholder kraft. Når jeg sætter min lid til Guds ord, bliver denne magt udløst i mit liv. Guds ord giver løsninger på hverdagens problemer, som jeg ikke selv i min vildeste fantasi kunne finde frem til ved egen hjælp.
Jeg foreslår, at du afprøver Guds løfter - Prøv dem af, og se om Gud har magt til at holde det, han lover.
Há det godt.
M.v.h. MDA
|
|
Til toppen
|
|
|
#106723 - 18/09/2009 22:08
[Re: MDA]
|
Bruger
Reg.: 21/02/2008
|
Hej MDA Skuffet over nogen eller Bibelen ? Hvis du læser hvad jeg skriver, står der at det der almindeligt bliver forstået, ved at læse i bibelen er forkert. Ja. det betyder ikke at jeg er skuffet over bibelen. Det betyder kun at den ide jeg antyder, er noget jeg har forstået er rigtigt. Mange der læser i bibelen er evig debaterende om vi lever evigt, om Gud ser og forstår alt. hvorfor dit og hvorfor dat, hvad betyder det og det, kan det nu være rigtigt. OSV. OSV. Ingen forstår ret meget, og alligevel er bibelen det der bliver opfattet som nærmest en lov i Kirker, retssale osv. Jeg mener bare at hvis vi ikke ved hvad der står, hvorfor bliver folk i en retssal så bedt om at sværge ved bibelen at sige sandheden. Gemmer vi os bag bibelen fordi vi ikke tør tage et ansvar selv. Må jeg sige dette: Hvis vi ikke ved hvad Guds vilje er, har vi heller ikke noget at bekymre os om, udover selvfølgelig at prøve at leve et ansvarligt liv så godt vi kan. Det behøver vi ikke bibelen til, kun vores sunde fornuft. Jeg er ikke efter bibelen, da jeg forstår alt hvad der bliver skrevet, og kan sortere det der er skrevet af ondskabsfulde mennesker fra. Vi lever ikke kun dette liv og så kommer enten i himmelen eller helvede, som mange tror. Prøv at analysere: hvis vi dør når vi "dør" hvorfor så bekymre sig for himmel eller helvede ?? Ideen er noget fuldstændig sludder der modsiger sig selv, hvordan kan nogen proklamere den slags ud til andre.
Fordi der ikke står noget om reinkarnation direkte i bibelen er det ikke ensbetydende, der ikke gør det alligevel. Som jeg skriver den frie vilje er til for at vi selv vil forstå, hvad der er at forstå. Derfor taler Jesus, Mohammed, Budha, i lignelser for at pege i retning af hvor og hvad. INGEN vil nogensinde hjælpe nogen, før vedkommende fra sit overordnede jeg selv ønsker det ! Jesus heller ikke som han jo selv siger. Jesus er ikke Guds søn sådan som mange tror, heller ikke er han den der døde på korset for at frelse andre. Heller ikke hjælper det at tro på noget hvad enten det er gud eller kariere. Kun det selv at have foranstalter hvad der sker i ens liv er hvad der tæller, selv om der måske er en anden opfattelse. Vi er her selv, og når vi "dør" er der ingen der dømmer os, alt er allerede afgjort af en indbygget mekanisme i vores sjæl. Ligemeget hvad vi gør her i livet vil det spejle sig selv når vi forlader kroppen, og vi bliver nød til at inkarnere med de fejl og ferdigheder vi har udøvet ved os selv, og hvad andre har gjort mod eller for os. Denne kommen igen her på jorden vil blive ved til den Karmiske cirkel er brudt, og det bliver den ikke ved at opføre sig korrekt, det gør den kun ved at blive smidt ud ! Tolkien som jeg nævner skriver om denne "onde" cirkel, for at ved selvstudier at finde ud af hvordan, og har mange eksempler fra bibelen indfattet i sin historie, Bla. Benjamin fra bibelen som er en af mange personer der udgør Frodo. Faraos drømmetyder er en anden. Så ja, bibelen er skrevet af spiritister for spiritister, jeg har blot videregivet den nøgle den er skrevet med.
Jesus og alle andre oplyste siger og taler om den samme ting; "Gud det uåndgåelige spejl !
|
|
Til toppen
|
|
|
#108701 - 24/12/2009 12:02
[Re: Uranus]
|
Bruger
Reg.: 06/12/2009
Sted: Århus
|
URANUS
Så kom festen for genindvielsen af templet i Jerusalem; det var vinter, v23 og Jesus gik rundt på tempelpladsen, i Salomos Søjlegang. v24 Da slog jøderne ring omkring ham og spurgte: »Hvor længe vil du holde os hen? Hvis du er Kristus, så sig os det ligeud.« v25 Jesus svarede dem: »Jeg har sagt det til jer, og I tror det ikke. De gerninger, jeg gør i min faders navn, de vidner om mig. v26 Men I tror ikke, fordi I ikke hører til mine får. v27 Mine får hører min røst, og jeg kender dem, og de følger mig, v28 og jeg giver dem evigt liv, og de skal aldrig i evighed gå fortabt, og ingen skal rive dem ud af min hånd. v29 Det, min fader har givet mig, er større end alt andet, og ingen kan rive det ud af min faders hånd. v30 Jeg og Faderen er ét.« v31 Atter samlede jøderne sten op for at stene ham.
Bemærk det sidste ord: Jeg og faderen er ET.
Så uanset om du vil det eller ej, så er der tydelige citater i bibelen som viser at JESUS er Guds søn.
Ethvert menneske kan vælge at lukke øjnene for bibelen, og kun tolke udfra ens eget hoved og vælge de ting fra som ikke passer i ens forestilling, eller sind.
GLÆDELIG JUL
IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.
|
|
Til toppen
|
|
|
|