Menu
Hvem er online
1 registrerede (Dam) og 9 gæster online.

Statistik
2535 Brugere
23 Fora
7151 Tråde
116395 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#105975 - 20/08/2009 21:13 Hvorfor bede?
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej.

Jeg kan ikke altid se sammenhængen med bøn, men den daglige afhængighed af Gud, som giver mig styrke, den kan jeg både forstå og mærke.

Philip Yancey har skrevet følgende i bogen: "Bøn - gør det en forskel?"

Ved at bede åbner vi en forbindelse, gennem hvilken Gud kan ændre os, gøre os gode. Vedholdende bøn ændrer mig ved at hjælpe mig til at se Verden og mit liv gennem Guds øjne. Som relationen udvikler sig, bliver jeg klar over, at Gud har et klarere billede af, hvad jeg virkelig har brug for, end jeg selv har.

Min mor har ofte sagt: "Hver dag er en gave, og hver dag er en opgave."

Jeg har erfaret, at bøn er som "manna". Det holder kun én dag, og vi skal kun bekymre os om én dag af gangen. Det er en opgave at bede hver dag, og en trøst, kun at tænke på én dag af gangen.

Husk at bede for dig selv og "dine kære".

Há det godt.

M.v.h. MDA

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#106187 - 28/08/2009 22:52 Re: Hvorfor bede? [Re: MDA]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej MDA,

Hvad mener du med dette her:

Citat:
Jeg har erfaret, at bøn er som "manna". Det holder kun én dag, og vi skal kun bekymre os om én dag af gangen.

Jeg er med på, hvad der står i Bibelen om manna..
Men bøn som kun holder én dag? Det forstår jeg ikke. Hvordan det? Og hvad bygger du udsagnet på? \:\)

Jeg tænker umiddelbart at bøn holder længere, men hvor længe ved jeg ikke, måske indtil Gud næste gang minder os om det, og vi igen beder omkring det givne anliggende.

Mvh.
Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#106193 - 29/08/2009 00:12 Re: Hvorfor bede? [Re: tau]
JONAS_PALVIG
Bruger

Reg.: 10/07/2009
Sted: Hillerød
Hvis vi læser evangelierne så ser vi hvor højt Jesus prioriterer at bede. Det var det aller vigtigste for Jesus. Derfor skal vi også prioritere bøn utroligt højt.

Til toppen 
#106195 - 29/08/2009 01:36 Re: Hvorfor bede? [Re: JONAS_PALVIG]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Jonas,

ja jeg er fuldstændig enig! Bøn er meget vigtigt, og det er også så dejligt at være i bøn. Jeg kan slet ikke lade være. Om det er mig selv der kommer i tanker om Gud, eller Gud der kalder hele tiden, for at jeg skal huske at Han gerne vil mig noget og at Han vil kommunikere med mig, det ved jeg ikke, men bøn er så befriende og fantastisk.

Du har helt ret, Jesus bad meget, og det var rigtigt af Ham. Det er et godt eksempel for os i dag også.
Bed uden ophør, lyder det, og det er så stærkt at tænke på. Når vi er i bøn, sker der noget særligt med os, og med dem vi beder for, og jeg tror også det glæder Gud.

Mvh. Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær