Der var engang to krukker de var meget glade for de blev brugt hver dag.Hver dag blev de brugt til at hente vand med.Det var de meget
glade for.Fordi at de så at mange andre krukker bare stod og gjorde ingen ting.
Nu var det sådan at den ene krukke var mere glad end den anden det var den fordi at den kunne holde vand den anden krukke kunne ikke for den var revnet lidt
men begge krukker var perfekte til at hente vand med.
Den ene krukke sagde til den anden du er godt nok smuk men hvorfor bliver du ikke smidt ud.Hmm ja sagde den revenede krukke jeg ved det ikke.
Måske kvinden der bære på os ikke vil ha en ny.Måske sagde krukken der kunne holde vand og tænkte vi er jo et par hvis de skifter den ud så bliver jeg nok lavet om til sylte krukke.
Så kom den tid på dagen hvor der skulle hentes vand kvinden brugte et gamelt åg den ene krukke på den ene side og den anden på den anden da de
nåede ned til vandet blev de begge fyldt i et nu.Da sagde den ene krukke måske uden at tænk ha se du spilder.
Den ellers glade krukke blev meget ked af det og sagde ikke mere resten af dagen.Den næste dag da de bliver fyldt med vand tager den revnede krukke
mod til sig og råber til kvinden HALLO hvorfor smider du mig ikke ud eller sætter mig ind til de andre krukker ser du ikke at jeg mister vand.
Så vender kvinden sig vredt mod begge krukker og tager den krukke der holder vand og hælder det hele ud over et frodigt stykke jord og sætter den
ned og lader den stå.Så tager hun den anden krukke i sin favn og marchere op mod huset da hun når op i huset sætter hun krukken hårdt mod bordet og siger.
Er du lavet i forgårs ser du ingenting.Hvad mener du siger krukken.HMMM siger kvinden har du ikke altid hængt til højre på mit åg jo jo siger krukken og tænker mine dage er talte.
ser du ikke alle de blomster der vokser på min højre side når vi går hjem hvor mon de kommer fra.Krukken forstod alt og begge krukker levede lykkeligt
til deres dages ende.
Frit oversat efter et gamelt eventyr
Ord siger mere end billeder

enjoy