Menu
Hvem er online
2 registrerede (kanne, 1 usynlig) og 8 gæster online.

Statistik
2507 Brugere
23 Fora
7055 Tråde
115518 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#106010 - 21/08/2009 15:46 Et bederum på arbejdspladsen.
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej.

I morges hørte jeg om virksomheden "Ecco", som har indrettet et bederum til deres muslimske medarbejdere.

"Hvad er nu det?" var min første tanke, men bagefter tænkte jeg på de skoler, som f.eks. nægter, at KFS-grupper kan holde møder.

Den religionsfrie holdninger er jeg tilhænger af, for hvis vi i Danmark ikke er "large" over for vore gæster og medborgere, kan vi heller ikke forlange, at vi i samme situation vil få tilsvarende fordele.

Jeg har større "frygt" for den tendens, at samfundet bliver overvåget og tvunget til at have en bestemt holdning - hver enkelt menneske bør have sin frie vilje.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#106011 - 21/08/2009 15:59 Re: Et bederum på arbejdspladsen. [Re: MDA]
Sammy
Bruger

Reg.: 24/09/2007
Sted: København

Hej MDA..

Jeg synes også hele debatten er ved at kamme lidt over.. Danmark virker for mig som værende mere og mere anti-religiøst, hvor der bare ikke skal være plads til religiøse mennesker..

Det er fint nok at der er folk, der ikke vil have at man presser religion ned over hovedet på dem, men det gør man altså nu heller ikke ved at have et bederum, ved at folk går med diverse religiøse kendetegn eller lignende.. Men de tvinger deres ateisme ned over hovedet på religiøse, ved at forbyde praktisering af religionen.. Så kan man jo tale om hvem der presser sin overbevisning ned over hovedet på hvem..

Mvh

Ps. Til ateisterne herinde, ved det, jeg generaliserer og ikke alle der står bag denne holdning er nødvendigvis ateister og så videre;o)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær