Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#105973 - 20/08/2009 20:46 Jødernes konge.
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej.

På det kors, hvor Jesus hang stod der øverst:

Jesus fra Nazaret, jødernes konge.

Det er ham jeg tror på. Han er standhaftig, stærk og almægtig.

I morges læste jeg om hans væsen i andagtsbogen "Håb til hver dag" af B. Graham:

Hvordan reagerede han på kritikken og forkastelsen? For det første med standhaftighed. Han nedtonede ikke sit budskab og holdt heller ikke op med at gøre det, han vidste var rigtigt. For det andet med styrke. Foran ham var korset - men han mistede ikke modet og veg ikke udenom det, han vidste var Guds vilje. For det tjedje med underkastelse. Da Herodes tilskyndede ham til at forsvare sig, "svarede han ham ikke" (Luk. 23, 9). Kun en ting betød noget: At fuldføre Guds formål for hans liv.

Jeg tror på, at Jesus er min Gud, jødernes Messias og verdens frelser.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#105977 - 20/08/2009 21:31 Re: Jødernes konge. [Re: MDA]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: MDA
Hej.

På det kors, hvor Jesus hang stod der øverst:

Jesus fra Nazaret, jødernes konge.

Det er ham jeg tror på. Han er standhaftig, stærk og almægtig.

I morges læste jeg om hans væsen i andagtsbogen "Håb til hver dag" af B. Graham:

Hvordan reagerede han på kritikken og forkastelsen? For det første med standhaftighed. Han nedtonede ikke sit budskab og holdt heller ikke op med at gøre det, han vidste var rigtigt. For det andet med styrke. Foran ham var korset - men han mistede ikke modet og veg ikke udenom det, han vidste var Guds vilje. For det tjedje med underkastelse. Da Herodes tilskyndede ham til at forsvare sig, "svarede han ham ikke" (Luk. 23, 9). Kun en ting betød noget: At fuldføre Guds formål for hans liv.

Jeg tror på, at Jesus er min Gud, jødernes Messias og verdens frelser.

M.v.h. MDA

Ja!
Og han bad Faderen sende en en anden talsmand, som skulle være hos os til evig tid:
Sandhedens Ånd: Helligånden, som blev udgydt over de mange den første pinsedag ..

Jesus sagde til dem: I kender den, for den bliver hos jer og skal være i jer.
Jeg vil ikke efterlade jer faderløse; jeg kommer til jer.
(Joh. 14 ..)

Når han netop i den sammenhæng siger: "jeg kommer til jer", så tolker jeg det som hans løfte om at kommme i Ånden, når hans gerning som Menneskesøn her i verden var fuldbragt.

Og vi har erfaret, at således skete det:
I Ånden er han med os alle dage indtil verdens ende .. \:\)

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær