0 registrerede () og
3
gæster online.
|
2619 Brugere
23 Fora
7464 Tråde
119492 Indlæg |
|
#10592 - 03/04/2003 12:51
Kristen = Ikke syg
|
Anonym
Anonym
|
Jeg er en dreng som lige er fyldt 17 år.. Jeg elsker Jesus af hele mit hjerte, sjæl, sind, og styrke! Og ønsker virkelig kun ham og hans vilje, hans lære.. Min historie starter med at jeg var på Mørkholt i sommers.. Jeg er opvokset i en kristen familie, og har også selv valgt Jesus vej! Jeg blev bedt for, og fik Helligånden..!! Jeg havde levet i synden, og havde altid kæmpet imod den.. Endelig havde Jesus hørt mit råb, og hjalp mig på Mørkholt. Jeg var blivet 'befriet'! Jeg var så glad, og havde frelsesvished.. Efter sommerferien skulle jeg starte på FrøstrupHave efterskole, og jeg havde aldrig haft det så godt med Gud i hele mit liv! Alt gik godt, og jeg kom tættere og tættere på Gud.. Og undere fuldte med, jeg bad for en dreng, og han blev befriet fra satan! Ligepludelig en dag knækkede mit perfekte liv! Jeg fik det meget psykisk dårlig, og var nød til at stoppe på efterskolen.. Jeg fik konstateret "PanikAngst". En angstsygedom hvor jeg skal have piller for at blive mindre angst. Jeg var så ked af det, og er det stadig.. Jeg vidste ikke om jeg skulle tage pillerne fordi, var det et tegn på at jeg ikke stolede på Jesus? Men Jesus kan vel også hjælpe igennem medicin? Så lægger jeg mærke til at alle mulige mennesker på internettet skriver at synd adskiller fra Gud og medfører til fortabelse, ANGST, og deprission.. Min gamle bedste ven fortæller mig at det er en dæmon jeg har i mig.. Og en anden mand sætter spørgsmåltegn ved min frelse.. Jeg føler mig så såret, dømt, og trådt på! Hvor er den næstekærlighed som Jesus påbyd os? Hvor bliver verset af om at vi ikke skal dømme, for at vi ikke selv skal dømmes.. Ville Jesus dømme mig på denne måde? Jeg tror 100% på at Jesus kan helbrede, selvfølgelig kan han det! Det skriver han jo selv! Men derfor er der jo stadig arvesynden? Jeg er så ked af det.. Det eneste jeg ønsker er VIRKELIG 100% KUN Jesus Kristus og intet andet! Jeg har bedt om at han vil vise mig HANS lære, og ikke andres.. Hvis det er rigtigt hvad man siger, så fortælle mig det.. Og hvis ikke så fortæl at det er vranglære..! Det hjælper mig da ikke at forælle mig alt dette, som jeg går længere ned over? Det er sikkert mange som kan sige at: Jamen lyt ikke til dette, det er vranglære, eller ja din er din egen skyld! Men det kan jeg ikke bruge til noget. Det eneste jeg ønsker er at lære den sande lære i JESUS. Det ér eksempler på at man kan blive syg af synd, men også af det ikke var af synd, men fordi GUDS HRELIGHED SKAL ÅBENBARE PÅ HAM? Det eneste jeg ønsker er at iklæde mig Jesus, følge den enste og sande herre Jesus Kristus kommet i kød, og er af Gud 101% Og være næstekærlig mod alle, og ikke sige et ondt ord, følge alle hans bud, og ikke dømme, men HJÆLPE, er det ikke meningen at man skal hjælpe i hinanden i Jesu navn? Få visdom i ham, og lytte til hvad andre har af problemer. Jeg ved at Jesus elsker mig.. Håber i vil skrive tilbage.. Jeg vil gerne høre alle meninger.. Gud Velsigne dig som Guds vilje er Siden det ikke står i de hellige ord i bibelen, er det vigtigste vel Jesus Kristus, og når man ønsker ham ene om alene så finder man ham. Andet kan vi ikke gøre. Så længe man ønsker ham, betyder andet ikke noget, for han vIL være i mit liv! Jeg kom til at tænke på LIGE nu: "Søg først Guds rige og hans retfærdighed, så vil alt det andet gives jer i tilgift" Klaus!
Ændret af KunJESUS (03/04/2003 13:01)
|
|
Til toppen
|
|
|
#10593 - 03/04/2003 13:09
Kristen = Ikke syg
[Re: ]
|
Anonym
Anonym
|
Jeg glemte noget.. Og at alt gik så godt med min Gud, hvorfor knækker det så pludesligt? Da sagde min ven at det måske var derfor at satan prøvede og rive mig væk..
Hilsen Klaus
|
|
Til toppen
|
|
|
#10595 - 03/04/2003 14:09
Re: Kristen = Ikke syg
|
Bruger
Reg.: 07/08/2002
Sted: Kolding
|
hej Klaus!!!  jeg har gode nyheder til dig  der er ingen der kan rokke ved din frelse! Jesus elsker dig lige meget om du er syg eller ej. læs fx de sidste 5 vers af Romerbrevet 8. Jeg tror ikke din sygdom er en konsekvens af din synd og jeg tror ikke der er noget dæmonisk der har fingre i dig, du er bare blevet syg. Kristne bliver også syge, det gør dem ikke til mindre kristne. jo, sygdom og i sidste ende døden er en konsekvens af synd, men ikke nødvendigvis din personlige. Vi lever i en falden verden hvor der sker grumme ting og hvor vi skal dø. At du bliver syg er ikke fordi du er mere syndig end andre, men fordi du lever i en verden der er faldet. med et flot teologisk udtryk lever vi i en tid der betegnes som "allerede/endnu ikke" vi ser allerede Guds rige i funktion hver gang at folk fx bliver helbredt eller Gud på anden måde griber ind i menneskers liv, der ser vi glimt af evigheden og der bliver døden i glimt ophævet, men vi ser det endnu ikke fuldt ud, for det er først noget vi oplever på den nye jord -den med de gyldne gader du ved  Jeg er vild med at be' for syge! for nogen gange bliver de helbredt  det synes jeg er skægt!!! men nogen gange bliver de ikke helbredt..... det er ikke fordi de tror mindre eller er dårligere kristne, det er suverænt fordi Gud bare ikke gør det i den situation, hvorfor?? det ved jeg ikke, det må Han selv stå til regnskab for  så du kan hvile trygt i at Jesus ser din smerte og angst og han længes efter at trøste dig!! du er ikke mindre kristen eller frelst nu end før!! og Jesus elsker dig ikke mindre nu!! Han er der for dig!  Gud velsigne dig helt vildt kære ven!!!! -serner
at kende Ham og gøre Ham kendt......
|
|
Til toppen
|
|
|
#10596 - 03/04/2003 14:36
[Re: serner]
|
Bruger
Reg.: 22/01/2003
Sted: København
|
Ja det tror jeg også at Serner har ret i.. det er ellers fedt at læse din historie.. dejligt at møde nogle som er så hengivne..
Guds veje er ufattelige.. så jeg er sikker på at på et tidspunkt kan du stå og se tilbage, og sige.. når oki, derfor blev jeg syg.
Gud velsigne dig helt vildt og i overflod.. og ønsket om at Gud må helbrede dig..
MariaMaria
vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft
|
|
Til toppen
|
|
|
#10597 - 03/04/2003 17:26
|
Anonym
Anonym
|
Kære Klaus  ja, satan hader når mennesker elsker Jesus, og giver sit liv til Ham, som du har gjort. Det er ikke sikkert, at det er ham der har gjort dig syg, men han er ganske rigtigt sådan én der vil gøre alt for at få mennesker til at droppe troen på Jesus. Men husk at du er på det vindende hold - Jesus hold! Jesus er stærkere end satan, Han har vundet da Han opstod fra graven.  Et pudsigt ord siger: Når satan vil ødelægge dig, ved at minde dig om din fortid, så skal du bare minde ham om hans fremtid..!!!!!!!!!!!!!! Du skal ikke være bange for at din sygdom betyder at du er mindre kristen, eller mindre elsket af Gud. For Jesus har aldrig lovet os et liv uden sygdom, men Han har lovet os at være med os alle dage indtil verdens ende! Gud velsigne dig, søster B.
|
|
Til toppen
|
|
|
#10598 - 03/04/2003 22:12
|
Bruger
Reg.: 24/10/2001
Sted: Kokkedal, Danmark
|
Hej Min kære broder.
Jeg, tror ikke på, at Du er besat af en dæmon eller lignende. Jeg har selv en historie som næsten ligner din.
Jeg er selv 36 år og er pt. i en medicinsk behandling som er velsignet/godkendt af en kristen psykiater. Jeg vil gerne fortælle dig mere, hvis du øsker det. Men vores sygdom er en konsekvens af syndefaldet, og dermed ikke en konsekvens af DIN syn, men den syndige Adam´s. Der er i nogle herlighedsteoligiske kredse en opfattelse af at, vi bare skal tro mere, men der er altså også troende folk som os der ikke bliver raske bare ved bøn. Har Du tænkt på at den medicin Du får kan være et bønnesvar.
Prøv at se i filipperbrevet der omtales en Epafrodius som var udsendt som hjælper til Pauls, men Paulus sendte ham hjem igen, da han blev syg. Dette er for mig et bevis på at vi ikka alle skal være raske på denne Jord, men vil alle være raske i Evigheden, som er den vigtieste at holde sig for øje.
Mange broderlige hilsener
Jaocb
|
|
Til toppen
|
|
|
#10599 - 03/04/2003 22:13
|
Bruger
Reg.: 05/11/2001
|
Kære Klaus, Du nævner et af mine yndlingsskriftsteder, et af de skriftsteder der med få ord, skærer vort kristne liv ud i pap:
Matthæus-evangeliet 6:33: Søg først Guds rige og Hans retfærdighed...
Før jeg uddyber, vil jeg lige sige, lad være med at have det dårligt over at du blev syg. Jeg ved ikke hvad andre mener, men jeg mener absolut at djævelen var stærkt utilfreds med dit nye liv, og han har begyndt at se dig som en der kan gøre stor skade på hans rige. Frygt er et våben som djævelen bruger meget, fordi frygt lammer os og sætter os ud af spillet, men heldigvis, heldigvis, så siger Guds ord noget andet:
Johannes-evangeliet 8:31-32: »Hvis I bliver i mit ord, er I sandelig mine disciple, og I skal lære sandheden at kende, og sandheden skal gøre jer frie.«
Hvilken sandhed, er det? "...For Gud har ikke givet os en fej ånd (en ånd af frygt), men en ånd med kraft og kærlighed og besindighed." - 2 Timotheus 1:7
Jeg må indrømme at de personer der har fået dig til at have det dårligt med dig selv, og med deres kommentarer nærmest har givet dig skyldfølelse, kan jeg kun sige: ØV! Tilgiv dem, de har sikkert ment det godt!
Det de måske ikke har indset, det er at ved det de har sagt, er du begyndt at se på om det mon er din egen skyld - om du selv har gjort noget galt.
Til det vil jeg sige: Hvad så hvis du havde? Jesus har betalt en høj høj høj høj, ja enorm pris for dig på korset, og det gjorde han vel og mærke da du/vi/os stadig var i vore synder. Ingen ord kan beskrive hvad Han gik igennem for at sætte os fri for synden og sygdommens magt (mørkets magt).
Det betyder også, at det sidste du skal tænke på, er at gøre dig fortjent til det. Glem det! Du kan ikke gøre nogen gerning god nok til at gøre dig fortjent til hverken frelse eller helbredelse. Den pris er betalt, så i dette tilfælde skal du bare holde dig til det Han allerede har gjort for dig, og tro på det. Lad det synke dybere og dybere ind i dit hjerte, meditér på det dag efter dag, og så skulle jeg tage meget fejl om ikke en fred der overgår enhver forstand sænker sig over dig.
...Men i alt det her, SØG GUD! søg Ham, søg Ham, søg Ham! Bliv fuldstændig forelsket i Ham. Bed til Ham! Tal til Ham! Ikke i frygt og ikke med skyldfølelse, men som den kærlige Fader, der elsker dig, der vil din frihed, der vil dit gode helbred, der kun vil dig det bedste. Ville Han ikke dit bedste, ville Jesus ikke være gået igennem hvad Han gik igennem. Du var værd at dø for! ...og Gud har bedre planer for dig...
...og når du søger Ham, så opfylder Matthæus 6:33
Mange søger alle tilgifterne, men de bliver aldrig tilfredse. Søg Gud, søg Hans retfærdighed, Hans sandhed - og sandheden vil sætte dig fri...
I JESU NAVN...
Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#10600 - 09/04/2003 10:19
|
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
|
Kære kristne ven
Det er både godt og trist at læse din historie. Godt fordi du tror på og har tillid til Jesus og ønsker at lægge hele dit liv i hans hænder. Trist fordi der er så mange forvirrende tanker som fylder dit sind.
Jeg fornemmer på dit brev at du før din sygdom oplevede dit liv med Jesus som "det perfekte liv". Et liv med medgang og fede åndelige oplevelser. Sådan kan det også være - men sådan er det ikke altid. Selvom vi har lagt vores liv i Guds hænder og overgivet os til Jesus, er vi ikke fritaget for at opleve modgang og fx sygdom. Og lad mig straks sige: Det er ikke fordi der er noget galt med dit forhold til Jesus! Og det er ikke fordi du har en dæmon i dig eller at du ikke ordentlig frelst. Dem der siger den slags falder ind under Jesu dom i fx Lukas 17,2: "Det var bedre for ham at have en møllesten hængt om halsen og være kastet i havet, end at han bringer én af disse små til fald."
Jesus har ikke på nogen måde forladt dig fordi du nu oplever panikangst og modgang. Tværtimod. Jesus er dig nærmere end nogensinde. Han er nemlig nærmest hos dem som har mest brug for ham! Som han selv siger i Markus 2,17: "De raske har ikke brug for læge, det har de syge. Jeg er ikke kommet for at kalde retfærdige, men syndere.". Mao: Jesus er ikke kommet for dem med de perfekte liv, men for dem hvis liv er gået i stykker.
Du skriver at pludselig en dag "knækkede mit perfekte liv". Ja, det er jo den slags der sker, hvis vi tror at livet med Jesus er "perfekt". Da kan det måske være nødvendigt for Jesus at vise os at han ikke kun er med os når det går godt, men især også når det går skidt. Og Gud ske lov for det!
Det er rigtigt som du skriver, at synd skiller fra Gud. Men det er vel at mærke den synd som vi ikke vil bekende for Gud og som vi ikke vil bede om tilgivelse for. Al synd kan nemlig tilgives. Og tilgivet synd skiller ikke længere fra Gud! Tilgivet synd bringer os tværtimod tættere til Gud fordi det viser os vores afhængighed af ham.
Som kristen er du stadig en synder med alt hvad det indebærer af svigt, svaghed og ulydighed. Men du er en tilgivet synder, og det gør en kæmpe forskel.
Når det er sagt så skal det også siges at Jesus kan helbrede. Ja, han kan helbrede og hele enhver sygdom, enhver angst og ulykke. Men - det er ikke altid han gør det på det tidspunkt og på den måde som vi ønsker det! Netop fordi sygdom og ulykke ikke i sig selv gør dig til en dårligere eller svagere kristen, så bruger Jesus også sygdommen og ulykken til at fremme sin gode vilje, som først og fremmest er at frelse dig og mennesker omkring dig. Mange af historiens største og mest velsignede kristne mænd og kvinder var netop mennesker der oplevede svær sygdom eller handicap. Jesus har nemlig en fantastisk evne og vilje til at vende alt det vi ser og oplever som ondt og smertefuldt til noget godt og velsignet.
Jeg ved ikke hvad Guds plan er med dig og det som du oplever. Men jeg ved at du ikke er mindre i Guds plan nu end du var var førhen. Det må du først og fremmest hvile i. Og så må du spørge Gud om hvordan du bedst kan tjene ham gennem den situation du nu er i. Jeg håber meget at du kan tro frimodigt på dette af et fuldt hjerte.
venlig hilsen Asbjørn Asmussen (Netmissionær)
|
|
Til toppen
|
|
|
#10601 - 09/04/2003 11:08
|
Bruger
Reg.: 08/04/2003
|
Nu havde jeg ikke lige tid til at læse alles indlæg, så med risiko for at jeg gentager nogen, vil jeg svare.
Kan Jesus helbrede dig? Ja, det kan han, det rigtigste svar ville være at han allerede har gjort det for 2000 år siden, men du har endnu ikke grebet dette, altså det er ikke blevet manifesteret i dit liv. Så er det har der kan komme tanken: "Er det så fordi jeg ikke tror nok?". Men som kristen må du være klar over at du er i en åndelig krig. Det kan godt skydes dette at det er svært at få helbredelse. Det er af samme grund mange ikke bliver helbredt selvom vi læser i Bibelen at alle skal blive helbredt (fx Mark 16:17-20). Her kan det også være meget godt at sige at det ikke er synd at tage medicin, når man er syg. Det viser ikke mistillid. Der er jo også mange højt ansete gudsmænd der bruger briller.
Dæmoniske Åndsmagter. Min erfaring viser mig at det er muligt for kristne at være påvirket af dæmoner. Dette kan ske i sjæl (fx angst og deprision) og i legemet (sygdomme). Det betyder ikke nødvendigvis at dit problem skyldes dæmoner, men jeg ville uden at kende dig og have åbenbaring af HÅ, gætte på det. Der er nogen der mener at kristne ikke kan være hvad man kan kalde undertrygt af dæmoner. Dette ser jeg ikke som tilfældet, men nærmere at vi ikke kan være besat. Vi er besat af Gud (Helligånden) i vores ånd. Men jeg har set det være muligt for dæmoner at ligge ind sjælen og legemet. Jeg har selv oplevet at være med til at sætte mennesker i frihed ved at drive dæmoner ud af dem. Kristne herlige mennesker, som nu oplever en ny frihed. Jeg skal ikke kunne sige at det er et dæmonisk problem du har, men muligheden er der. Her skal også straks siges at dæmoner ikke nødvendigvis for adgang gennem synd. Det kan de, men det er ikke altid der er nogen "årsag" til det. Altså at man har gjort noget forkert osv. Jeg så også at der var en der nævnte Job. Du skal ikke føle dig skamfuldt osv, ved tanken om at du måske har en eller flere dæmoner i dig. Som jeg oplever det, er det ofte flere dæmoner der arbejder sammen, når de binder mennesker. Altså dæmoner "af samme slags" fx dæmoner af angst. Det er som små tråde der danner et stærkt reb. Men bliver heller ikke mere eller mindre frelst af at have dæmoner eller ej. I det hele taget er der kun 2 der ved om du har frelse; Dig og Gud!
Jeg ved godt det nok ikke er alle, der er enige med mig i at kristne kan have dæmoner. Mange dæmonuddrivelser sker også bare ved man er sammen med og priser Gud, og når man bliver kristen. Men jeg har set folk være bundet af hvad man kunne kalde fæstningsværker, og det kan ikke bedes væk, men skal befales væk.
Hvis der er nogen der er voldtsom uenig med mig, kan I skrive det til mig på det der mail system her, så vi holder fokus på Klaus' indlæg.
Jakob
|
|
Til toppen
|
|
|
|