Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2535 Brugere
23 Fora
7151 Tråde
116395 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#10590 - 03/04/2003 10:48 WWYD (What Would You DO?)
Tommy Barnabas
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Rønne, Bornholm
Hej Brødre & Søstre.

Jeg er ude i et dilemma, et mega dilemma, syntes jeg selv

Jeg føler jeg skal give afkald på nogle ting, for at jeg få bedre tid til Jesus
Misforstå mig ikke jeg er godt klar over at jeg er frelst ved tro men jeg bruger for meget tid på disse ting og min rygrad er af, den fineste gummi!

Her kommer de ting jeg føler/ved ville give mig mere tid til Jesus:

1. Opgive TV
2. Opgive Internet/computer

Jeg kommer lige fra et skole ophold på 10 uger, hvor jeg hverken havde TV eller PC og jeg har aldrig i hele mit liv læst og været så meget sammen med Jesus, det var bare en så fed oplevelse!!

Nu spørger jeg jer; WWYD ?

Tommy.

PS: det skal siges jeg har prøvet nul internet, holdt en et par timer Jeg gik næsten helt amok!?

Til toppen 
#10591 - 03/04/2003 13:35 Re: WWYD (What Would You DO?) [Re: Tommy Barnabas]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære Tommy

Det er virkelig et godt og sundt spørgsmål du stiller her. I bund og grund handler det jo om hvordan jeg prioriterer og bruger min dagligdag sådan at det vigtigste også får førstepladsen.

Hvis jeg har valgt at følge Jesus og lade ham være Herre i mit liv, så har jeg også valgt at han skal have førstepladsen. Han kan ikke nøjes med mindre. Det betyder ikke at der KUN er plads til Jesus i mit liv, men det betyder at alt andet i livet må være underordnet ham. Det gælder også mit forhold til fx TV og internet. Eller mit forhold til fx sport, min kæreste, vennerne el. noget helt andet.

Hvis jeg oplever at noget andet end troen på Jesus tager kontrollen over min dagligdag, så er Jesus ikke længere på førstepladsen. Og dermed er det noget andet som har taget magten over mig.

Det er ikke først og fremmest et spørgsmål om hvor mange timer vi bruger foran skærmen. Men når du oplever at du bruger for meget tid foran skærmen til fordel for din tro på Jesus, så er det helt sikkert fordi der er opstået et misforhold mellem det som er vigtigst for dig og det som i praksis styrer og optager din tid.

Jeg vil foreslå dig at du laver nogle regler for dig selv. Fx at du beslutter dig til hvor lang tid du må bruge foran skærmen om dagen. Måske er der nogle bestemte TV-programmer og netaktiviteter du bevidst skal fravælge. Måske skal du indføre nogle TV- og computerfrie dage om ugen. Måske skal du engagere dig i nogle opgaver eller aktiviteter som gør det mindre fristende for dig at hænge foran skærmen. Du må selv finde ud af hvad der passer bedst med din tid og dine prioriteringer. Hvis du trods sådanne aftaler med dig stadig ikke kan styre det, så kan det i sidste ende betyde at du må droppe både TV og internet. Start evt. med TV (det kan du bedst undvære :-)

Prøv dig frem. Og snak med Jesus om det. Bed ham hjælpe dig med at vælge og prioritere på den måde som bedst sætter dig i stand til at tjene ham og vokse i troen.

Gud velsigne dig i dette vigtige projekt.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær