0 registrerede () og
7
gæster online.
|
2535 Brugere
23 Fora
7151 Tråde
116395 Indlæg |
|
#10575 - 02/04/2003 20:22
Reagensglasbehandling eller adoption?
|
Bruger
Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert
|
Hej alle sammen !
Forleden dag talte jeg med en ung kvinde, som havde haft en forfærdelig oplevelse omkring en fødsel, hvor barnet døde kort efter på grund af alvorlig sygdom. Det var meget hårdt, fordi ingen rigtigt turde tale med hende og hendes mand om det... ....og det trængte de faktisk til. De har måske ikke formået at signalere det helt, for den nærmeste familie mente, at det kunne de slet ikke klare. De havde været gift i en del år, og have " arbejdet på at blive gravid" i alle årene, og da det så endelig var lykkedes blev udfaldet, som her beskrevet.
Nu har de endelig, efter meget lang tids ansøgning og alt, hvad det indebærer samt en udgift på knapt 150.000 kr. Fået tilsagn om adoption. Det er lykken for dem nu. Men næste gang de vil adoptere en lillebror eller lillesøster, så skal de igennem hele møllen een gang til. Det er bare for meget, synes jeg. Hvad synes I? Det fik mig til efterfølgende at tænke: Fostervandsprøver- reagensglasbørn – sæddonation - ægdonation - rugemødre, og hvad det nu hedder alt sammen. Skal det være gratis? Skal alle have lige ret til disse behandlinger? Nogle vil simpelthen have lov til at prøve at være rigtig gravide, så de helt udelukker muligheden for adoption. Er det rimeligt, at vi har ret til fri abort før tolvte uge, når der her i landet er så mange, der hellere end gerne ville have disse børn? Kunne en lettere adgang til at adoptere danske børn pynte på antallet af provokerede aborter og samtidig redde liv?
|
|
Til toppen
|
|
|
#10576 - 02/04/2003 20:41
Re: Reagensglasbehandling eller adoption?
[Re: ærten]
|
Bruger
|
Lige en ændring til mit emne: Jeg spørger om fostervandsprøver skal være gratis ? Sludder: Fostervandsprøver, bliver de unge nærmest pålagt! Somme tider tænker den ældre kvinde ikke så skarpt, som hun burde!
|
|
Til toppen
|
|
|
#10577 - 02/04/2003 22:27
[Re: ærten]
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
For det første har jeg lyst til at dele en oplevelse jeg har haft med Herren. For nogle år siden gik jeg på HF, og der var på et tidspunkt en pige der blev gravid, hun fik en abort, og fik det virkeligt dårligt, en dag hvor vi sad i kantinen kom hun hend til klassen som sad ved et bord og sagde at hun gik hjem. Mirakuløst gav Jesus mig frimodighed til at sige at jeg havde oplevet at andre kristne havde bedt for mig, og på den måde blevet helbredt for angstneoroser, og at jeg skulle nok bede for hende, resten af klassen sad bare med åben mund og polypper og vidste ikke rigtigt hvad de skulle gøre  En månede senere kom hun listen hen forbi mig og hviskede "tak fordi at du bad for mig..". Jesus havde gjort noget for hende. Alt det med abort er noget ømtåleligt noget, jeg er imod drab af menneskeliv, og for mennesker. Det jeg vil sige er, at det er aldrig bare så lige til. I USA er de så meget modstandere at de ikke tænker på at det her er noget med mennesker, Jesus kom for at frelse og ikke for at fordømme. Gud elskede den pige som fik den abort mere end du og jeg kan forestille os. Jeg tror mere på at være menneske fikseret eller imod abort fikseret. Men for at svare på dit spørgsmål, så syntes jeg helt sikkert at mange danske børn skulle have et trygt hjem som endnu ikke har fået det. Vi kunne måske starte der? Hvad det andet angår med at redde liv, så tror jeg desværre ikke at det er så ligetil at gøre. Der er alt for mange aspekter i det som jeg ikke kan komme ind på her, vi ved jo ikke hvad mennesker går igennem, hvorfor de gør som de gør. Det er bare hvad jeg mener lige nu. Gud være med dig Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#10578 - 03/04/2003 22:52
[Re: Ole Madsen]
|
Bruger
|
Hvad det andet angår med at redde liv, så tror jeg desværre ikke at det er så ligetil at gøre
Ja, men her har vi da også en mægtig GUD, som vi kan lægge disse ting frem for.
Med hensyn til graviditet, så er det vel også en "behandlingsmulighed" at bede om, at man må blive gravid.... ! Er det noget, som man helt har overset?
|
|
Til toppen
|
|
|
#10579 - 18/04/2003 10:29
[Re: Ole Madsen]
|
Bruger
Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
|
Du har ganske ret i at Gud elsker mennesket der har fået abort, lige så meget som dem der ikke gør. Tilgengæld hader Gud aborten, for det er en menneskelig indgriben i et liv som Gud har tilrettelagt for det menneske der ikke er født.
Som der blev lagt op til i debaten, så vil det bedste jo være at dem der ønsker en abort, at det barn som venter på at blive født, får det liv som det har krav på, hos nogle forældre der vil hjælpe det gennem livets første mange år.
Det vigtigste er, at der bliver opmuntret til at lade det menneske få lov til at få et liv, men mange går rundt og er kolde over for andres liv, så længe de ikke ligner "normalen". Et argument som oftest bliver brugt for abort, er at det jo kun er en "klat", for deres koldhed gør at de ikke ser at en teskefuld af de flestes menneskers hjerne også "kun" er en "klat". Så ser vi det fra en syns vinkel, så skulle ingen af os have lov til at leve, for det er jo kun en klat og den kan man fjerne da det ikke er et menneske.
Jeg forstår godt dem der ønsker en abort, p.g.a. at de ikke kan give barnet den opvækst de ønsker, men det retfærdiggøre ikke aborten, når der nu er så mange der ikke kan få børn og skal betale store summer for at et barn kan få en familie.
K.h. Kim
CIA - Christian In Action coz Jesus loves u
|
|
Til toppen
|
|
|
#10581 - 20/04/2003 20:58
|
Bruger
|
Kære Søster B For der ikke skal gå politik i det, så vil jeg da sige at jeg er enig i det svar du giver, om at de ikke skal tage det på sig, at nogen er barnløse. MEN vi har et valg. enten kan vi bort adopter, eller vi kan få en abort, når løsningen er fastlagt, at der ikke ønskes at have et barn i sit liv/hverdag.  Det er et alternatil til barne drabet som vil finde sted, hvis der ikke bliver adopteret. For hvis muligheden for heller at give en adoption, hvordan til du så rede barnets liv, hvis resultatet SKAL være at man ikke ønsker barnet i sit liv/hverdag? Nu er jeg jo af hankøn, så jeg overser sikkert nogle løsninger.  K.h. Kim
|
|
Til toppen
|
|
|
#10583 - 20/04/2003 23:22
|
Bruger
|
Hej Søster B  for det 1., så staver jeg alternativ forkert.  En pige der er gravid, som på ingen møder ønsker at være mor til det barn hun venter sig, af hvilken som helst grund hun måtte have eller bliver presset til. Som jeg ser det, så har hun 2 muligheder. Abort og adobtion. Disse 2 muligheder, gør at hun ikke vil komme til at skulle være mor til det kommende barn. Hvis vi så siger, at adoptions muligheden udelukkes p.g.a. at hun ikke skal pålægges at føde et barn til nogen som er barnløse. Hvis vi udelukker adoptions muligheden, hvilke muligheder har det ufødte barn så til et liv. For som jeg kan se det, så er der jo kun den anden mulighed og en abort er jo at afslutte barnets liv. Jeg kan ikke se som mand, nogen andre muligheder i gradeviteten, end disse 2, derfor kunne det være interessant, at vide hvilke muligheder du har i tankerne, man kunne gøre, så barnet kunne beholde sit liv. K.h. Kim
|
|
Til toppen
|
|
|
#10584 - 21/04/2003 17:07
[Re: steincke]
|
Anonym
Anonym
|
Hej Steincke, tak for opklaringen. Klart nok, hvis ikke hun selv vil have barnet, er der kun abort eller bortadoption at vælge imellem. Jeg siger bare, at bortadoption skal man IKKE presses til, af hensyn til ANDRE, til de BARNLØSE. De må selv klare deres problem. Den uønsket gravide skal ikke også klare andres problemer, men kun sit eget. En løsning er selvfølgelig at arbejde på, at imødegå de ting der ligger til grund for, at hun måske ønsker en abort. Fx. hvis årsagen er manglende tid, penge osv. til at have og opforstre et barn. Hvis man så kunne tilbyde hjælp til pasning og økonomi osv. osv. osv. så var der måske nogen som ville tage imod dette, og føde sit barn. Optimalt er dog, (selvfølgelig) at så mange bliver kristne, og dermed vil leve efter Guds anvisninger om at vente med sex til man er gift. Mvh søster B
|
|
Til toppen
|
|
|
#10585 - 21/04/2003 18:55
|
Bruger
|
|
|
Til toppen
|
|
|
#10586 - 21/04/2003 19:10
|
Anonym
Anonym
|
Drillepind...!  Men oprigtig talt!!!!! Kærligheden til andre ?, siger du. Skal mennesker så til at være ufrivillige rugemaskiner for andre menneskers behov ????? Et barn er IKKE en ret. De barnløse har IKKE krav på at få (andres) børn. Den eneste der har krav på noget er dybest set Gud! Han har krav på at vi respekterer livets ukrænkelighed. At det så kunne ske ved at bortadoptere, i stedet for at abortere, det er en ting. Man skal bare huske, at det aldrig kan blive pga. andres behov, at man skal gøre noget så vigtigt som at sætte et barn i verden. Mkh søster B
|
|
Til toppen
|
|
|
#10587 - 21/04/2003 19:18
|
Bruger
|
|
|
Til toppen
|
|
|
#10588 - 21/04/2003 20:32
|
Anonym
Anonym
|
Det var godt  Så er vi enige. Jeg kan godt se, at bortadoption har den sidegevinst, at barnet dermed får sit liv, og ikke fratages det. Det er en svær diskussion.  Gud velsigne dig søster B
|
|
Til toppen
|
|
|
#10589 - 22/04/2003 13:16
|
Bruger
|
Kære Søster B Du har ret, det er en meget svær debat, for jeg vil gerne give dig medhold i det som du skriver, men alligevel vil det jo koste et liv og hvis det ikke må koste liv, så behager man de barnløse i at have "en status (barn)", som heller ikke er gavnligt. Løsningen om bortadoption, er mere bygget på et barn niveau, som måske er den barne tro Gud ønsker, men det er kun en idé. Herren rigt velsigne dig søster.  K.h. Kim
|
|
Til toppen
|
|
|
|