Hej.
Har du oplevet forbønnens magt? - Jeg tror, at det er meget vigtigt, at vi enten samles til bedemøder, eller selv ligger på knæ for Gud, og beder til ham. Nogle gange beder jeg inde i mig selv, og jo mere jeg tager Gud med i mine beslutninger, des flere "svar" og gode løsningsforslag får jeg i mine tanker. Tal til Jesus om dine tanker og hvordan dagen er gået. Tal til ham, som om han var en synlig person, der stod lige ved siden af dig.
I morges læste jeg netop et andagtsstykke af Billy Graham, som har skrevet følgende: "Træf aldrig en beslutning uden at overgive den til Gud og søg hans vilje. Han lover at lede dig - og det vil han gøre."
Roar Lavik (Åbne Døre) har bl.a. skrevet et smukt stykke, som hedder: Forbønnens magt.
Selv om Paulus tilsyneladende er blevet stenet til døde, slår hans venner kreds om ham. Paulus er slået ud. Han kan ikke engang bede. Paulus´ venner er nok også temmelig modløse og triste. Men de overlader ikke Paulus til sig selv. De slutter kreds om ham og beder for ham. De bærer ham frem for Gud. Selv om alle andre veje forekommer dem at være lukket, ved de, at bønnens vej altid er åben! Bønnen inddrager Gud og hans muligheder - fyldt af kraft og magt. Pludselig kommer Paulus til sig selv igen og rejser sig op.
Som kristne vil vi opleve, at modgang og forfølgelse intensiveres, des nærmere vi kommer Jesu genkomst. Men samtidig har vi mulighed for at gøre en stor forskel! Frem for alt sker der store ting, når vi beder. Gud hører bøn! Gud er underets Gud - også i dag!
Bøn kan oprejse dem, der er slået til jorden. Bøn kan give ny kraft til dem, der er slået ud. Bøn kan tilføre ny frimodighed og glæde til at tjene Gud. Bøn kan skabe liv og vækst! Det giver en stærk tilskyndelse til at bede for hinanden og for den lidende kirke! Det er vore brødre og søstre, der er slået ud - slået til jorden. Lad os slutte kreds om dem. De oplever lidelse, fængsel, tortur og martyrium som aldrig før. Gennem bønnen vil Gud lade sin rige velsignelse strømme ud over dem og os!
Hvor giver det dog styrke, kraft og frimodighed at være omsluttet af og at omslutte i forbøn!
Ja, bønnens vej er altid åben - derfor vil jeg gerne endnu engang minde om en anonym bruger, som har det meget dårligt (brevkassen). Husk at bede for vedkommende. Jeg ved, at det vil hjælpe på en eller anden måde.
M.v.h. MDA